در رشت برگزار شد:

برگزاری مراسم تشییع پیکر باشکوه جانباختگان گیلانی فاجعه منا+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم تشییع پیکر باشکوه جان باختگان فاجعه منا در رشت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار و حضور پرشور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم تشییع پیکر سه تن از جان باختگان فاجعه‌ی منا صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و حضور پرشور قشرهای مختلف مردم پس از اقامه‌ی نماز به امامت آیت ا… قربانی از میدان شهدای ذهاب تا میدان بسیج رشت برگزار شد.

محمدعلی نجفی در حاشیه‌ی این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با تسلیت دوباره  کشته شدن زائران سرزمین وحی و اشاره به بی کفایتی و بی تدبیری مشهود سران عربستان سعودی در فاجعه‌ی منا گفت : دولت در بخش‌های مختلف پیگیری‌های لازم برای شناسایی علل و عوامل  و مقصرین فاجعه منا و همچنین انتقال پیکر کشته شد گان را بصورت شبانه روزی و پرقدرت انجام می هد.

استاندار گیلان افزود : سفر وزیر بهداشت وهیئت همراه  به نمایندگی از دولت به عربستان نیز به منظور پیگیری‌های مرتبط  از جمله عیادت از مجروحان و بررسی وضعیت آسیب دیدگان ایرانی فاجعه منا انجام پذیرفته است.

وی همچنین با اشاره به تلاشهای وزیر کشور  افزود : انتقال پیکر جان باختگان به کشور و برنامه ریزی استقبال رسمی از آنها و رسیدگی به وضع مجروحین و انتقال آنها به کشور نیز از طریق ستاد ویژه رسیدگی به حادثه منا به ریاست وزیر کشور در دست اقدام است.

استاندار گیلان افزود : از طریق معاون حقوقی رئیس جمهور و با کمک گروه‌های حقیقت یاب پیگیری‌های لازم به منظر مشخص شدن حقیقت حادثه در حال انجام است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : وزارت امور خارجه نیز با دیپلماسی قوی تمام توان و ظرفیت دیپلماتیک را برای پیگیری مطالبات ملت داغدار ایران انجام می دهد..

همچنین مراسم یادبود جان باختگان گیلانی فاجعه منا از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی آیت الله زین العابدین قربانی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت برگزار می شود.

بنا به اعلام دفتر مقام معظم رهبری؛ مراسم بزرگداشت جان باختگان مظلوم فاجعه منا نیز از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه، در حسینیه امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

همچنین همزمان مراسمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) از سوی معظم له برگزار می شود.

هیات دولت نیز جمعه شب در بیانیه ای، از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع و یادبود جان باختگان فاجعه منا دعوت به عمل آورد.

بر اساس آخرین آمار سازمان حج و زیارت، تا حال حاضر، ۲۵ نفر از حاجیان گیلانی، جان خود را در فاجعه منا از دست داده اند.

۳۴۴ نفر از حاجیان گیلانی، با پرواز شماره ۵۶۶۶ هواپیمایی سعودی در ساعت شش و ۴۵ دقیقه صبح امروز (یکشنبه) وارد فرودگاه رشت شدند.

دومین پرواز بازگشت حاجیان گیلانی، فردا (سیزدهم مهرماه) در ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد انجام خواهد شد.

IMG_6900 IMG_6912 IMG_6920 IMG_6922 IMG_6930 IMG_6932IMG_6889اصلی

Share