جلسه استیضاح آخوندی برگزار شد

آخوندی برای مهمانسرایی در پشت وزارتخانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است/سوءمدیریت وزیر راه باعث بیکاری ۱.۵ میلیون نفر شده است/حتی یک متر جاده روستایی آسفالت نشده است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به گفته موسوی لارگانی در روستاها حتی یک متر جاده آسفالتی در دو سال مدیریت آخوندی انجام نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی طرح استیضاح آخوندی وزیر راه آغاز شد.

۱۲۰۰۵۳_origپانزده نماینده متقاضی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن انتشار محورهای پنجگانه استیضاح یکی از مهمترین دلایل‌شان را عدم اعلام موضع شفاف عباس آخوندی نسبت به فتنه و سران آن اعلام کردند.

 رحماندوست، کوچک‌زاده، حاجی، بیرانوند، ثروتی، نبویان، کریمی قدوسی، حسینیان، رسایی، سامری، موسوی لارگانی، اخوان، آلیا و طبیب‌زاده، اجرا نکردن تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکلات حوزه زمین و مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل کشور و مشکلات حوزه مالی وزارت خانه را پنج محور استیضاح خود اعلام کردند.

رحماندوست:چشم پوشی وزارت راه و شهرسازی از حق و حقوق جانبازان و ایثارگران علت استیضاح آخوندی است

 

۱۰۳۶۵۵_thumبه نقل از خانه ملت ,مجتبی رحماندوست در نشست علنی امروز سه شنبه (۱۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در موافقت با استیضاح وی گفت: بنده به عنوان رئیس کارگروه تخصصی ایثارگران مجلس شورای اسلامی بارها نسبت به بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی نسبت به حق و حقوق ایثارگران اعتراض کردم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ۱۶ شهریورماه سال گذشته که با حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: وزیر راه و شهرسازی در مورد اجرایی شدن  بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه  پنجم گفتند من ۱۰۰ درصد برای اجرایی شدن این بند همراه هستم و حتی فراتر از قانون در این باره برای مسکن خانواده‌های ایثارگران با اولویت اقدام خواهم کرد.

وی با یادآوری بخش دیگری از اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص رعایت حق و حقوق ایثارگران تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در رابطه با عمل به حق و حقوق ایثارگران گفتند برای این حوزه متولی تعیین نکردیم خودم شخصا تمامی اقدامات مربوطه را انجام می‌دهم و هر کس هر جایی از کشور مشکلی داشته باشد من شخصا به آن رسیدگی و مسئله را حل می‌کنم.

رحماندوست با به نمایش گذاشتن بخشی از اظهارات وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس مبنی بر اینکه مسکن جانبازان هر مشکلی داشته باشد با مراجعه به بنده حل آن را در دستور کار خود قرار می‌دهم، افزود: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی تاکنون در حد قانونی نیز به رفع مشکلات ایثارگران اقدام نکرده چه برسد به فراتر از قانون.

وی ضمن گلایه از وزارت راه و شهرسازی به دلیل اجرا نکردن ماده ۴۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: عدم اجرای این ماده موجب نارضایتی و گلایه بسیاری از ایثارگران شده است.

وی با اشاره به محتوای این ماده گفت: طبق این ماده جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان ۷۰ درصد در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکت‌های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت ۵۰ درصد هزینه بلیط مسافرت معاف هستند، ضمن آنکه تبصره ۲ این ماده اضافه می‌کند مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی‌نامه بنیاد برای یک‌ بار در سال از ۵۰ درصد تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره‌مند می‌شوند.

ثروتی:سوءمدیریت وزیر راه باعث تعطیلی بسیاری از پروژه ها و بیکاری ۱.۵ میلیون نفر شده است

۸۰۲۹۱_thumموسی الرضا ثروتی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ مهرماه) در جریان استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به عنوان اولین موافق این استیضاح گفت: نمایندگان برای استفاده از ابزار نظارتی خود چند روش مکاتبه، مذاکره، تذکر، سوال و برگزاری جلسات متعدد را دارند که ما نیز این روش ها را دنبال کردیم و حتی ۲ جلسه با دکتر علی لاریجانی، ۲ جلسه با حجت الاسلام ابوترابی فرد و جلسات متعددی با شخص وزیر و معاونان وی داشتیم و به دنبال حل مسائل از طرقی غیر از استیضاح بودیم که افاقه نکرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عنوان برخی مشکلات حوزه راه و شهرسازی پرداخت و بیان کرد: مشکلات حوزه مسکن مهر، تعطیلی پروژه هایی که منجر به بیکاری مردم و اعتراضات و تجمعات مختلف و متعدد آنها شده است همچنین عدم پرداخت تسهیلات مکمل ۵ میلیون تومانی، عدم اجرای تعهدات مبنی بر عدم افزایش قیمت مسکن و مزخرف خواندن پروژه های مسکن مهر از جمله انتقاداتی است که به آخوندی وارد است.

وی اضافه کرد: وضعیت جاده ها، ترافیک شدیدی که منجر به فوت افراد می شود، عدم توسعه حمل و نقل ریلی، عدم برنامه ریزی مناسب و نارضایتی مردم از فقدان بلیت و مشکلات تاخیرها همچنین عدم توازن منطقه ای برای حمل و نقل و عدم اجرای برنامه پنجم نهایتا منجر به نگارش متن استیضاح شد.

ثروتی در ادامه با تاکید بر اینکه این استیضاح به هیچ وجه سیاسی نیست، یادآور شد: از سال گذشته ۳ گروه در مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را دنبال می کردند که برخی گروه ها بنا به مصلحت از این استیضاح کناره گیری کردند لذا ناچار شدیم برنامه استیضاح را دنبال کنیم چرا که قسم یاد کردیم حافظ قانون بوده و وظایف نظارتی خود را انجام دهیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم استیضاح را در اثر عدم مدیریت و ضعف سیاست گذاری های وزیر دانست و مطرح کرد: مدیریت ناکارآمد شخص وزیر باعث رخوت، سستی و احساس بی مسئولیتی در زیرمجموعه وی شده است و ایشان به دلیل برخی بهانه های غیرمنطقی مثل تحریم بسیاری از پروژه ها را معطل گذاشته است.

وی افزود: در سنوات قبل قانون برنامه و بودجه برای پرداخت بدهی پیمانکاران از روش های مختلفی مثل فاینانس، واگذاری به بخش خصوصی، EPCFو سایر روش ها استفاده می شد که اکنون از این روش ها استفاده نمی شود.

ثروتی در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان اشاره و عنوان کرد: در این سفر قرار شد مشکل ۵ استان همجوار استان خراسان حل شود که از جمله آن تسریع در پروژه راه آهن شمال بود که بعد از وجود ۲ ماه تاخیر در آغاز آن، تنها بعد از ۶ ماه فعالیت در دولت دهم، در دولت یازدهم به طور کل متوقف شد که دادگاه در این خصوص حکم نیز صادر کرد اما اجرایی نشد و صورت جلسه ای که وزیر و معاونان وی ارائه دادند نیز اجرایی نشد.

این نماینده استیضاح کننده وزیر راه همچنین به انتقاد از عدم اجرای احکام قوانین بودجه اشاره و مطرح کرد: قانون جامع مسکن، قانون جامع حمل و نقل عمومی، خطوط ریلی و هوایی، ناوبری فرودگاه ها و توسعه و بهره برداری جاده ای یا متوقف شده یا به کندی صورت می گیرد که آن نیز به بهانه ای به نام تحریم است.

ثروتی ادامه داد: وزارت راه در راستای اجرای ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم توسعه باید اهداف ملی را تدوین می کرد و طرح های توسعه ای را اجرا می کرد اما این اقدام صورت نگرفت همچنین در اجرای ماده ۱۶۴ این قانون که در خصوص رویکرد توسعه حمل و نقل ریلی بود بی توجهی صورت گرفت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس نهم همچنین با بیان اینکه به جای افزایش ظرفیت بار مسافر شاهد کاهش آن بودیم، عنوان کرد: در سال ۹۳، حدود ۱۱ درصد در این حوزه با افت مواجه بودیم همچنین راه های روستایی تا پیش از دولت یازدهم ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت می شد که این مقدار در سال ۹۳ به تنها ۳ هزار کیلومتر رسیده است همچنین ماده ۱۶۵ و ۱۶۶ قانون برنامه پنجم نیز اجرایی نشد.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۱۳۱ قانون اساسی که در خصوص ساخت مسکن برای نیازمندان تاکید دارد، اذعان کرد: در دولت دهم اقداماتی در خصوص ساخت مسکن روستایی صورت گرفت که در دولت یازدهم به طور کل متوقف شد و تعداد ۲۰۰ هزار مسکن روستایی به ۵ هزار رسید همچنین دولت دیگر وام های مردم را در خصوص ساخت مسکن تضمین نمی کند.

ثروتی در ادامه با بیان اینکه آخوندی عضو هیات دولت است، گفت: طبق قانون اساسی تمام وزرا مقابل یکدیگر و مقابل رئیس جمهور مسئولیت دارند و در نهایت باید به مجلس پاسخگو باشند از این رو از وزیر باید پرسید آیا می داند در شهرها به دلیل گرانی، عدم افزایش تسهیلات و شعارهای بی حاصل مسکن اجتماعی، قول های وامی که داده می شود پرداخت نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین به اعتراضات مردم در مناطق و شهرهای مختلف اشاره کرد و بیان داشت: افزایش هزینه ها امیدی به حل مشکلات باقی نگذاشته است همچنین وعده های دوران رای اعتماد نیز عملی نشده است چنانچه از ۱۱۳ مورد ارائه شده در جلسه رای اعتماد در حالی که ۸۴ درصد آنها نیازی به اعتبار نداشته، عملیاتی نشده است.

وی در ادامه به مقایسه وزارت راه و شهرسازی در دو دولت پرداخت و گفت: تحرک و پویایی زمان وزارت نیکزاد با اکنون قابل قیاس نیست که شاهد رکود شدید اقتصادی و کاهش فعالیت ها هستیم همچنین ۱.۵ میلیون نفر به دلیل تعطیلی پروژه ها بیکار شده اند که مشکلات اجتماعی فراوانی را ایجاد می کند.

ثروتی ادامه داد: تا پیش از وزارت آخوندی، ۲۷ میلیون نفر مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا می شد که اکنون این تعداد به ۲۴ میلیون نفر رسیده است همچنین هزینه نقل و انتقالات از ۷۵ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

این نماینده استیضاح کننده وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: واردات بی رویه و غیر ضروری واگن ها و عملکرد راه آهن حاکی از کاهش فعالیت ها در این حوزه است.

موسوی لارگانی:اهداف استیضاح سیاسی و جناحی نیست

موسوی لارگانیdex

سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با استیضاح عباس آخوندی با تأکید بر اینکه هدف از امضا و پیگیری استیضاح را احقاق حقوق مردم مظلوم می داند عنوان کرد: اهداف سیاسی و جناحی باعث امضای این استیضاح نشده است و انتظار داریم که همکاران با دقت نظر در این روز خطیر به استیضاح رأی دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های وکلای مردم را بی عدالتی در توزیع اعتبارات و اولویت بندی در پرونده های عمرانی عنوان کرد و توضیح داد: متأسفانه در ۲ سال مدیریت آخوندی اولویت بندی پروژه ها و اختصاص اعتبارات براساس چانه زنی ها انجام شده به طوری که یکی از حوزه های انتخابیه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده این در حالی است که در شهرستانی با خساست ۱۰۰ میلیون تومانی آخوندی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه تبعیض آمیز آخوندی بر اساس رأی هایی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ صورت می گیرد گفت:‌ آخوندی به روستاهایی که به جای روحانی به احمدی نژاد رأی داده اند نگاه تبعیض آمیز دارد سوال ما این است که چرا وزیر تاوان این تبعیض را از مردم محروم بگیرد.

موسوی لارگانی با یادآوری اینکه وزیر شفاف سازی و دسترسی آزاد اطلاعات را از برنامه های رأی اعتماد خود عنوان کرده بود یادآور شد: متأسفانه شاهد واگذاری قراردادها بدون رعایت تشریفات به نزدیکان وزیر هستیم. چرا امتیاز برخی قراردادها را به برخی افراد داده اید.

وی همچنین عنوان کرد:‌رکود بی سابقه در مسکن و ساختمان یکی دیگر از ضعف های عملکردی آخوندی است لازم است ایشان بگوید چه برنامه ای برای خروج از رکود در این حوزه دارد و یا برنامه های او چه تأثیری در برنامه ساخت و ساز کشور داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تأکید کرد: مقابله با فساد نیز از برنامه هایی بود که در رأی اعتماد آخوندی اعلام شد اما با گذشت ۲ سال نه تنها شاهد آن نبودیم بلکه دیدیم برخی نور چشمی های وزیر بدون انجام تشریفات عهده دار برخی قراردادها شدند.

این عضو اقتصادی قوه مقننه با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت راه و شهرسازی بحران طلب کاران بود گفت: قرار بود وزیر این بحران را با برنامه های عملیاتی برطرف کند اما متأسفانه هر روز و هر هفته شاهد مراجعه طلبکاران به وزارتخانه هستیم به همین جهت شاهد افزایش بدهی وزارتخانه و سستی وزیر در بازپرداخت بدهی ها هستیم که این موضوع باعث شده هزاران فرصت شغلی از بین برود.

موسوی لارگانی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی به پایگاهی برای فعالیت سیاسی برخی تندروها شده است گفت: در این وزارتخانه منافع سیاسی برخی افراد دنبال می شود و متأسفانه حقوق مردم فراموش شده است که این رفتارها با سخنان و اندیشه های مقام معظم رهبری و رهبر کبیر انقلاب در تضاد است نباید فراموش کنیم که امام خمینی(ره) تأکید داشتند که دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نخواهند شد بنابراین افرادی تا آخر خط با ما خواهند بود که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.

نماینده مردم فلاورجان با طرح این سوال که آیا آخوندی سختی مستأجر و یک روستانشین در کوچه های خاکی را می داند یا خیر تأکید کرد: امام (ره) همواره توصیه کردند که مقامات عالی رتبه خود را وقف اسلام، جمهوری اسلامی ایران و مردم محروم بکنند چرا که مستضعفان و محرومان نورچشمان جمهوری اسلامی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی با یادآوری یکی از بندهای قانون بودجه سال ۹۴ گفت:‌در این قانون ۲ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت روستاییان در نظر گرفته شد اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است و شاهد خالی شدن روستاها از سکنه شدیم.

به گفته این نماینده در روستاها حتی یک متر جاده آسفالتی در دو سال مدیریت آخوندی انجام نشده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اعتقاد داشت که رونق اقتصادی کشور در دست روستاییان است تأکید کرد: چرا باید روستاییان تنها از ۱۲ میلیون وام مسکن برخوردار باشند آیا با این مبلغ می توان سرویس بهداشتی تهیه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بااشاره به مهمانسرای پشت ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: آخوندی یک و نیم میلیارد تومان خرج این مهمانسرا کرد تا در آنجا سکونت کند سوال این است که با این مبلغ چند وام مسکن به روستاییان داده می شد. این نکته قابل توجه است که بعد از بارها تعویض در و پنجره آن مهمانسرا آخوندی حتی در آن سکونت نکرد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نسبت به اجرای ماده ۱۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه بی توجه بوده است گفت: نمایندگانی که اعتقاد دارند کارها در این وزارتخانه خوب پیش می رود بدانند که میزان تسهیلات روستایی از ۴۰۰ هزار واحد به ۲۰ هزار واحد تقلیل یافته است که البته نمی دانیم چند درصد از آن عملیاتی شده است.

موسوی لارگانی با اشاره به رشد منفی ساخت و ساز در روستاها گفت:‌این مسئله باعث افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ شده است نباید فراموش کنیم که در سال ۹۰ مقام معظم رهبری ساخت و ساز مسکن روستایی را یکی از شاخص های عدالت عنوان کرد اما در عملکرد دولت یازدهم شاهد کاهش ۷۵ درصدی در ساخت مسکن روستایی بودیم.

به گفته این نماینده عدم افزایش وام روستایی به ۱۵ میلیون تومان یکی دیگر از بی توجهی های آخوندی به مصوبات خانه ملت بود.

عضو کمیسیون اقتصادی قوه مقننه تأکید کرد: آخوندی در ۲ سال مدیریت خود تنها طرح های دولت گذشته را زیر سوال برد بدون آنکه جایگزینی برای آن مطرح کند البته تأمین مسکن اجتماعی را وعده داده بود اما در دو سال گذشته شاهد هیچ برنامه متقنی در جهت اجرایی شدن این طرح نبودیم.

وی تأکید کرد: این در حالی است که وزیر با لفافی مسکن مهر را پشت گوش انداخته، پروژه ای که با پول مردم مستضعف آغاز شد اما با سوء مدیریت ناتمام مانده است.

این استیضاح کننده مجدد تأکید کرد که هدفش از استیضاح عباس آخوندی سیاسی کاری و دنبال کردن اهداف جناحی نیست بلکه به دنبال آن است تا حقوق مردم محروم روستایی محقق شود.

رسایی:رأی شکننده وزیر در رأی اعتماد توقع عمل به وعده‌ها را ایجاد کرد
 

۱۰۹۳۲۹_thumبه نقل از ایسنا ,حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از عدم تحقق وعده‌های وزیر راه و شهرسازی در زمان رأی اعتماد انتقاد کرد.

 وی که به عنوان یکی از موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس سخن می‌گفت: اظهار کرد: امروز استیضاح در حالی برگزار می‌شود که پیش از این دو سوال از آقای آخوندی مطرح شده بود. ایشان بعد از دادن وعده‌هایی با اختلاف ۸ رأی وزیر شدند و این رأی شکننده این توقع را ایجاد می‌کرد که به وعده‌هایشان توجه کنند.

 وی افزود: اردیبهشت ماه سال ۹۳ اولین سوال از وزیر راه مطرح شد و ایشان گفت که فرصتی برای اجرای تعهداتش نداشته و در نتیجه متقاضی سوال، سوالش را پس گرفت و به رأی نگذاشت. اما امروز همان فرد جزو متقاضیان استیضاح است.

این نماینده مجلس یادآور شد: یک سال بعد من سوالی را از آقای آخوندی در خصوص مسکن مهر مطرح کردم و ایشان همان پاسخ‌هایی را به من دادکه به آقای حاجی داده بود و سوال به رأی گذاشته شد و آقای وزیر با وعده‌هایی که برای حل مشکل دادند با اختلاف یک رأی که بعداً معلوم شد درست نبوده از کارت زرد مجلس خلاصی پیدا کرد.

 رسایی ادامه داد: آیا اگر استیضاح سیاسی بود ما اینقدر مماشات می‌کردیم و آیا استیضاح سیاسی اینقدر روند طولانی را طی می‌کند؟

لاریجانی:آقای رسایی تخلف نکنید

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ادعای مطرح شده توسط رسایی در صحن علنی مجلس را رد کرد.

 لاریجانی پس از سخنان حمید رسایی که در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی سخن می‌گفت، اظهار کرد: آقای رسایی نکته‌ای را گفتند که در مورد سوال گذشته از وزیر اختلاف یک رأی وجود داشته که بعد مشخص شد درست نبود و از کارت زرد مجلس رهایی یافت.

 وی ادامه داد: این مسأله مربوط به هیأت رئیسه است و ما چنین چیزی را تأیید نمی‌کنیم.

 در این بین رسایی می‌خواست به لاریجانی در این رابطه پاسخ دهد که رئیس مجلس ادامه داد: آقای رسایی تخلف نکنید، ‌شما اتهامی را به هیأت رئیسه زدید و حالا هیأت رئیسه جواب شما را می‌دهد.

 لاریجانی خاطرنشان کرد: شما حرفی زدید که معلوم شد خلاف بوده و ما چنین حرفی را تأیید نمی‌کنیم و در آن زمان سوال انجام شد و رأی نیاورد.

استیضاح وزیر راه در صدد اعلام فریاد بی خانمان هایی است که از دست ملاکان به ستوه آمده اند

۸۶۲۳۷_thumمهدی کوچک زاده در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از موافقان این استیضاح با بیان اینکه پس از تلاش های بسیار این استیضاح در مسیر قانونی خود قرار گرفت، گفت: شارلاتانیزم خبرنگاری در خدمت کانون های قدرت و ثروت تلاش وافری کرد تا این استیضاح را جنایی و باندی معرفی کرده و ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد مصداقی واقعی پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر این جماعت یک حرف درست زده باشند همین است، عنوان کرد: این استیضاح از نظر من که آن را امضا کرده ام با توجه به مصادیق معدودی که برخواهم شمرد صد در صد در خدمت منافع یک جماعت و در مقابله با جماعت دیگر است.

وی افزود: این استیضاح در صدد است فریاد بی خانمان هایی که از دست ملاکان از خدا بی خبر به ستوه آمده و به امید تهیه سرپناهی همه دارایی خود را در مسکن مهر و بر اساس قراردادی که امضا کننده آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وفا کننده به عهد است نه آقای آخوندی ریخته اند، اعلام کند.

کوچک زاده همچنین با بیان اینکه شارلاتان های رسانه ای حرف بیجای مرفهان بی درد ساکن در کاخ ها مبنی بر مزخرف بودن این طرح را مکرر منعکس می کنند، یادآور شد: این استیضاح منعکس کننده فریاد پابرهنگانی است که می گویند اگر برای آسفالت کردن فضاهای بین بلوک های مسکونی مهر در هشتگرد بودجه نیست چرا برای باغچه سازی مسیر ویلاهای مسئولین بودجه هست.

کارشناسان، مدیران عالم و متعهد در وزارت راه و شهرسازی قلع و قمع شدند

این نماینده استیضاح کننده وزیر راه و شهرسازی همچنین اضافه کرد: مردم ساکن بلوک های واگذار شده در هشتگرد به دلیل بارش باران در گل رفت و آمد می کردند در حالی که اگر صد متر فضا آسفالت می شد این مشکلات نبود من در بازدید خود اشتباها از وزیر راه دفاع کردم و گفتم بودجه نیست که یکی من را به روستایی برد و گفت اگر بودجه نیست چطور از ابتدای این روستا تا دم ویلای جهانگیرزاده آسفالت می شود و بودجه وجود دارد.

وی ادامه داد: این استیضاح بغض فروخورده کسانی را نشان می دهد که  در حالی که بودجه برای حمل و نقل عمومی ریلی و هوایی نیست برای خرید ایرباس برای سفرهای رئیس جمهور به نیویورک بودجه دارند.

کوچک زاده در ادامه این استیضاح را فریاد کارشناسان، مدیران عالم و متعهدی دانست که قرار نبود اتوبوسی برکنار شوند اما با ورود آخوندی برکنار شدند و در این باره خطاب به وزیر راه گفت: شما از ۲۰ سالگی معاون وزیر و وزیر بوده اید و حتما بدون استفاده از رانت بوده است چون چند روز در پشتیبانی جنگ و جهاد خدمت کردید و با آشنایی با فلان مسئول و روحانی به اینجا نرسیدید و بعد از سال ها اشتغال در کرسی وزارت برای جبران خدمات خود با بودجه وزارت نفت برای تحصیل به انگلستان اعزام شده و بعد از اخذ درجه دکتری و مراجعت، خدمات دریافتی از نظام را با پذیرش ریاست ستاد فتنه جبران کردید و جوان های دلسوز را در وزارتخانه قلع و قمع کردید.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم همچنین اضافه کرد: این استیضاح فریاد کامیون داران مظلومی است که هیچ یک از شما در وزارتخانه در برابر زورگویی ها، پارتی بازی ها و باندبازی های مدیریت گمرک بوشهر در بحث تخلیه بار به حال خود راه کرده اید به گونه ای که یک کامیوندار ۲۰ روز معطل می شود که منت سر وی بگذارند تا وابستگان به آقایان وزارت اقتصاد و گمرک نیست باری تحویل بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه این استیضاح می خواهد حرف منطقی و حق جوانان فرهیخته،‌ باعرض و عالمی را منعکس کند که راهکاری برای حل مشکلات بودجه مسکن مهر دارند،‌ عنوان کرد: آنها می گویند می توان لاقل بخشی از کسری منابع مسکن مهر را از محل بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اقساط بازگشتی و فروش زمین ها با کاربری تجاری و اداری مسکن مهر جبران کرد اما وزیر برای اثبات سخن بیجای خود هر پیشنهاد سازنده ای را مثل آقای رئیس جمهور نادیده می گیرد.

کوچک زاده همچنین با اشاره به این مطلب که این استیضاح، ‌استیضاح متعهدان به عهد علیه وزیری است که در موقع گرفتن رأی از مردم هم خودش و هم رئیس هزار وعده و وعید بیجا به مردم دادند، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: آقای رئیس جمهور قرار بود ۱۰۰ روزه مشکلات این ملت را حل کند و امروز ۲ سال از آن ۱۰۰ روز می گذرد، آقای رئیس جمهور نباید از خزانه خالی ساختمان ریاست جمهوری را با چند میلیارد بازسازی می کرد و بنا نبود با خزانه خالی با هواپیمای اختصاصی جدید خریداری شده به نیویورک برود بلکه بنا بود به درد دل مردم برسد نه اینکه وزیر خود را مأمور دست دادن با شیطان کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: استیضاح ما استیضاح باند و جناح و قشر پابرهنه و مستضعف علیه کابینه تنبلی و عهدشکنی و بی توجهی به مسائل مردم است./

Share