رئیس جمهور در جمع مردم همدان:

هیچ کس و هیچ نهادی،در ایران بالاتر از قانون نیست/دستان پینه بسته کشاورزان را می بوسیم/ با مذاکرات سایه شوم جنگ را از سر کشور برداشتیم/با گسسته شدن زنجیره های تحریم حرکت کشور به سمت پیشرفت واقعی شتابان خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه دولت برای رسیدن به توسعه متوازن و همه جانبه کشور تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد، گفت: زنجیره‌های تحریم به زودی خواهد گسست و به این ترتیب حرکت کشور به سمت پیشرفت واقعی و پایدار شتابان‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ,حجت الاسلام حسن روحانی که امروز مهمان مردم همدان در بیست و دومین سفر استانی هیات دولت بود، از معرفی چهره واقعی ایران صلح دوست و با فرهنگ به مردم جهان خبر داد و گفت:در مذاکرات توانستیم قطعنامه‌های غلط، ظالمانه و ضدحقوق بشری را از همان مرکزی که صادر شده بود، توسط همان گروهی که صادر کرده بودند، در شورای امنیت سازمان ملل متحد، لغو کنیم.

اهم سخنان رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

۱۴۴۰۴۸۹۸۳۰۲۹۲۵۳۵۰۰** اولین سخنرانی‌ام را ۵۰ سال پیش در شهر تویسرکان همدان، ایراد کردم. در خرداد سال ۱۳۴۴ یعنی بیش از ۵۰ سال گذشته، در مسجد جامع همدان سخنرانی داشتم. بعد از ۲ شب سخنرانی دستگیر شدم اما درعین حال خاطره خوش حضور مردم در شهر تویسرکان و در سال بعد، در شهر ملایر، از یاد نخواهم برد.  یکی از سخنرانی ‌های معروف من در سال ۵۶ در شهر نهاوند این استان بود.

* امروز به حمدالله بعد از ۲ سال از شروع افتخار آمیز کار دولت تدبیر و امید قدم‌های مهمی برای دستیابی به اهدافمان با مشارکت و حمایت مردم برداشته ایم.

* تحت حمایت‌های مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم در طول ۱۲ سال و ایثار و فداکاری همه دست‌اندرکاران و به‌ویژه مذاکره‌کنندگان، امروز به این نقطه درخشان دست یافته‌ایم.

*  قطعنامه اخیر شورای امنیت همه کشور‌های مختلف را موظف می‌کند که به ایران در دستیابی به فناوری‌های بالاتر در زمینه هسته‌ای کمک کنند. این اقدام ملت ایران و این دستاورد ملت ایران جای افتخار دارد.  کمتر دولتی در دنیاست که موفق شده باشد بدون آن‌که قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت را یک لحظه اجرا کند، آنها را ملغی کرده و حق غنی‌سازی خود را نه تنها با شعار و پشت تریبون که از طریق قطعنامه سازمان ملل در تاریخ تثبیت کرده باشد.

** به‌حول قوه الهی زنجیره‌های تحریم یکی بعد از دیگری خواهد گسست و مردم از همه حقوق اقتصادی و تجاری خود بهره‌مند خواهند شد و شاهد حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهیم بود.

** دولت در شرایطی که هنوز تحریم باقی است، در زمینه های اقتصادی و تورم و پایان‌ دادن به رکود، به اهداف خود دست یافته است. در ابتدا به مردم قول دادیم قدم به قدم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد. براساس آماری که ۲ روز پیش مرکز آمار اعلام کرد تورم ۱۲ ماهه ما از ۱۴ درصد هم مقداری کاهش پیدا کرده و ۱۳.۸ درصد شده است. ما کشور را از تورم بالای ۴۰ درصد به تورم ۱۳.۸ درصد رساندیم، این به‌معنای ایستادگی و حمایت شما مردم از دولت خدمتگزارتان است.

**وعده دادیم تمام مردم را زیر پوشش بیمه قرار می‌دهیم و تا کنون۱۰ میلیون دفترچه بیمه جدید برای تحت پوشش قرار دادن همه ایرانیان صادر شد. از هزینه ۳۷ درصدی درمان که بر دوش مردم بود کاستیم و این هزینه را به زیر ۵ درصد کاهش دادیم. طرح تحول سلامت را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

** بیش از گذشته به کشاورزان ایرانی افتخار می کنیم و دست پینه بسته آن‌ها را می بوسیم. محصول گندمی که امسال از کشاورزان ایرانی خریداری کردیم به مرز ۸ میلیون تن رسیده است و این به معنای ان است که امسال نیازمند حدود یک میلیون تن واردات گندم خواهیم بود. این به معنای رشد کشاورزی ما در زمینه‌های مختلف از جمله گندم است.

**قیمت نفت در سال های گذشته ۱۴۰ دلار در هر بشکه بود اما امروز به قیمت ۴۰ دلار یعنی کمتر از یک سوم تنزل پیدا کرده است. اما دولت با همت مردم به تعهدات خود متعهد خواهد بود و راه توسعه کشور را پیش خواهد برد و حقوق مردم ایران را در تمامی عرصه ها و نه فقط هسته‌ای پیگیری خواهیم کرد. امروز می بینید که هیات های مختلف از سراسر جهان به سمت تهران سرازیر شده اند. در ماه های آینده، بعد از برداشتن تحریم ها، شما شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور، خواهید بود. دولت همانطور که در دو سال گذشته به عهد خود وفادار بوده، در سال های پیشرو هم به عهد خود وفادار خواهند بود.

**امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم. هیچ کس از این کلام که همه باید به قانون عمل کنند، دلخور نشود. هیچ کس و هیچ نهادی، در ایران بالاتر از قانون نیست. افتخار همه ماست که به قانون متعهد باشیم. طبق این قانون متحد باشیم و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم. انشاالله همه نهاد‌های کشور، دولت، شورای محترم نگهبان، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و مجلس دست به دست هم می‌دهند و انشالله شاهد انتخاباتی شکوهمند در ایران خواهیم بود.

Share