برگزاری اولین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی سازمان صنعت ،معدن ،تجارت استان گیلان برگزار شد . در ابتدای جلسه شیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ضمن تشکر از شرکت کلیه اعضاء با بیان اینکه شهروندان به عنوان سرمایه های اجتماعی و پشتوانه کشور و همراه و پشتیبان نظام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی سازمان صنعت ،معدن ،تجارت استان گیلان برگزار شد .
banimedدر ابتدای جلسه شیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ضمن تشکر از شرکت کلیه اعضاء با بیان اینکه شهروندان به عنوان سرمایه های اجتماعی و پشتوانه کشور و همراه و پشتیبان نظام و انقلاب هستند ، گفت : لازمه حفظ و پشتیبانی وحمایت مردمی،ارائه خدمات به شهروندان است . نه تنها کارکنان نیاز به آموزشهای لازم دارند ، بلکه باید حق وحقوق شهروندان نیز احصاء و آگاهیها و آموزشهای لازم در این خصوص ارائه شود تا مردم در مراجعه به ادارات و دستگاههای اجرائی بدانند چه حق وحقوقی دارند.
در ادامه جلسه نقدی مسئول حراست و امورناریه ، موضوع صیانت از حقوق شهروندی را امری ضروری دانست .
وی تصریح کرد ضرورترین کار این است که بتوانیم با قدرت از خود انتقاد کنیم و از برخوردهای غیر اصولی پرهیز نمائیم . شهروندان انتظار دارند در مراجعه به سازمان حقوقشان محقق شود . با توجه به این که در سطح اجتماعی ، شاهد بالا رفتن جمعیت شهرنشینی ، ارتقاء سطح سواد عمومی ، گسترش وسایل ارتباط جمعی و افزایش میزان تحرک اجتماعی هستیم با خودسازی و تقویت مهارت های موثر ارتباطی با شهروندان و دوری از تخلفات اداری نمره خوبی دریافت نمائیم . د
ر ادامه هریک از اعضاء به بیان دیدگاههای خود پرداختند و برای یکپارچگی و انسجام و بهره وری بیشتر با محوریت; تلاش برگسترش احترام به یکدیگر ، الگوسازی صحیح ، رسیدگی به حقوق کارکنان و تکریم شهروندان – آشنائی کارکنان با شرح وظایف ، احیاء و تقویت وجدان کاری ، افزایش کارآمدی سازمان و پاسخ گو بودن در برابر شهروندان – استفاده از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی سازمان و آموزش جهت بالا بردن تقوا و نظارت لازم جهت دوری از سوء جریانها و بروز تخلفات اداری – تهیه نمودار سازمانی جهت اجرای بهتر وظایف ، فعالیتها و اهداف و ایجاد برنامه جامع اطلاعات شهروندی- لزوم همکاری بین روساء سازمانهای تابعه جهت صیانت از حقوق شهروندی و اجرای دستورالعمل – همکاری کلیه معاونین سازمان جهت اجرای دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی و تقویت شیوه کار گروهی – راه اندازی گاهنامه و پخش اخبار امور فرهنگی( صیانت ازحقوق شهروندی وعفاف وحجاب ، اقامه نماز، امربه معروف ونهی ازمنکر )- توسعه خدمات الکترونیکی به منظور افزایش رضایت مندی شهروندان – فضا سازی و تبلیغات محیطی اثربخش برای کارکنان و مراجعین مورد تاکید واقع شد .
با توجه به وقت باقیمانده تا پایان سال جهت خدمت رسانی به شهروندان ، اجرای برنامه های ابلاغی اعلام شده بین اعضاء تقسیم و اولویت بندی گردید .

Share