برنامه های منطقه آزاد انزلی در حوزه های گردشگری ورزشی،تجاری، اکوتوریسم و دریایی

فقر زیرساختی در طرحهای سالم سازی مشهود است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور آمادگی سازمان متبوع خود را برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور ساخت مجتمع های گردشگری و تفریحی در منطقه اعلام کرد و گفت: با ایجاد مراکز گردشگری و مجموعه های تفریحات دریایی و امکان استفاده مردم از مواهب طبیعی از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در مراسم افتتاحیه مرکز تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد انزلی با IMG_4199_resizeحضور دکتر نجفی استاندار گیلان، نمایندگان گیلان درمجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاههای اجرایی استان، فرمانداران و شهرداران استان، فعالان اقتصادی منطقه و سرمایه گذاران حوزه گردشگری و معاونین و مدیران این سازمان حضور داشتند توسعه گردشگری را از اهداف مناطق آزاد ایران اعلام و برنامه های سازمان متبوع خود به منظور توسعه حوزه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری ورزشی، تجاری، اکوتوریسم و گردشگری دریایی را تشریح کرد.
مسرور در خصوص برنامه های این سازمان در حوزه گردشگری ورزشی اظهار داشت: احداث مجموعه ورزشهای ساحلی زنده یاد قایقران اولین گام در تکمیل زیرساخت های این حوزه در منطقه بود که در حال حاضر تیم های مختلف ورزشهای ساحلی از این مجموعه استفاده می کنند و برنامه های مناسبی را برای توسعه این مجموعه گردشگری ورزشی ساحلی مد نظر قرار داده ایم.
وی احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه را در راستای توسعه گردشگری تجاری در منطقه دانست و خاطر نشان کرد: ساخت این مجموعه از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا پایان سال جاری به اتمام میرسد که ضمن پر کردن خلاء موجود در استان، می تواند در زمینه رشد گردشگری تجاری استان نیز بسیار تاثیر گذار باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان در گردشگری اکوتوریسم گفت: مجموعه پارک ملی بوجاق که در محدوده این منطقه قرار دارد از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری اکو توریسم برخوردار است که می باید با همکاری موثر سازمان محیط زیست کشور و استان، فضای مناسب را برای بهره برداری از این ظرفیت بزرگ گیلان با رعایت مباحث زیست محیطی فراهم کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اشتغال را دغدغه اصلی استان اعلام و تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت ها ازجمله ظرفیت بخش های مختلف گردشگری برای حل این مسئله استفاده شود.

مسرور گردشگری دریایی را از موضوع های مغفول مانده استان و نیازمند ایجاد زیرساخت های استاندارد مطرح نمود و یادآور شد: با وجود مزیت های بسیار در بخش تفریحات دریایی، فقر زیرساختی در طرحهای سالم سازی مشهود است و معتقدیم که مجموعه های تفریحی و گردشگری ساحلی با امکانات مناسب در شهر های مختلف استان باید احداث شود.

مسرور با اشاره به اقدامات انجام شده در احداث مرکز مجهز تفریحات دریایی منطقه، تنها در مدت هفت ماه تاکید کرد: عملیات اجرایی این مرکز تفریحات دریایی از بهمن ماه پارسال آغاز شد و اکنون قابل بهره برداری برای عموم گردشگران است.

مسرور امکانات و تجهیزات این طرح را مناسب اعلام و با اشاره به بخشی از این تسهیلات و خدمات من جمله، ساختمان امداد و نجات و مرکز هلال احمر، فضای سبز، آلاچیق، ورزشهای آبی و ساحلی و فضاهای تفریحی و ورزشی در این مرکز تفریحات دریایی افزود: امروز بخش نخست طرح افتتاح شده است و در نظر داریم با توسعه و تجهیز مجتمع امکان استفاده از این مجموعه در تمامی ماههای سال را فراهم کنیم .

مسرور آمادگی سازمان متبوع خود را برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور ساخت مجتمع های گردشگری و تفریحی در منطقه اعلام کرد و گفت: با ایجاد مراکز گردشگری و مجموعه های تفریحات دریایی و امکان استفاده مردم از مواهب طبیعی از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

گفتنی است این مرکزگردشگری دریایی مجهز ترین و مناسب ترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور است که در مساخت ۵/۵ هکتار و دارای امکاناتی شامل: سالن انتظامات و ورودی، دو ساختمان رختکن مجهز به ۱۱۰۰ کمد لباس MDF از ضد آب با روکش pvc ، قفل مغناطیسی،کافی شاپ، سالن ماساژ و ۲۰۰ عدد تخت آفتاب گیر دور استخری است.

همچنین ساختمان ناجیان غریق و کمکهای اولیه، کافی شاپ چوبی، ۸۰ عدد دوش روباز صحرایی، زمین والیبال ساحلی استاندارد،ورزش های آبی ، فضای سبز متناسب با ساحل، برج نور جهت روشنایی و امکان شنا و بهره گیری از امکانات مرکز در شب، چترهای آفتابگیر ساحلی، جاده دسترسی و پارکینگ از دیگر امکانات این مرکز تفریحات دریایی است.

Share