ندیمی در جلسه شورای اداری لاهیجان

باید مشخص شود رئیس اداره اوقاف چند ساعت در روز در اداره کار می‌کند/شهیدکریمی را تبعید نانوشته کردند/محیط زیست بجای نجات گراز و خرس فکری به حال مشکلات کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه این موضوع را از طریق وزیر پیگیری خواهم کرد گفت: باید مشخص شود که رئیس اداره اوقاف چند ساعت در روز در اداره کار میکند و چند منبر از محل کار ، برای خود تراشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از همای گیلان, نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان صبح امروز در فرمانداری لاهیجان برگزار شد.

ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: این ایام باید برای ما یاد آور دورانی باشد که چگونه با مشکلات مقابله کردیم و از چه خطرات بزرگی ، سربلند بیرون آمدیم.

شهیدکریمی را تبعید نانوشته کردند

image_800_600-2-300x225ندیمی همچنین با گرامی داشتن یادو خاطره شهیدان رجایی وباهنر ، یادی هم از شهید کریمی ، اولین فرماندار لاهیجان کردو اظهار داشت: شهید کریمی هم یکی از شهدای دولت محسوب می شود و باید نام او را در کنار شهیدان دولت بیاوریم و ان شاالله خداوند ببخشد کسانی که شهید کریمی را تبعید نانوشته کردند.

 وی افزود: باید در حوزه فعالیت خود نگاه و رویکرد گسترده تری نسبت به مسائل داشته باشیم و به دنبال اجرای اهدافی باشیم که ماندگاری داشته باشند.

پس از توافق و رفع تحریم ها ، زنبیل زنبیل دلار وارد کشور نمی شود

ندیمی خاطر نشان کرد: نباید تصور شود که پس از توافق و رفع تحریم ها ، زنبیل زنبیل دلار وارد کشور می شود و باید به این موضوع توجه داشته باشیم و قبول کنیم که مشکلات ریشه ای بسیاری در مدیریت های ما وجود دارد.

به نظر می رسد نجات گراز و خرس برای محیط زیست مهم تر از مشکلات استان است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نیز حیوانات را دوست داریم و مخالف کشتن آنها هستیم اظهار داشت: متاسفانه در این چند روز به قدری شاهد تبلیغ اداره محیط زیست استان در خصوص نجات یک  قلاده گراز توسط محیط زیست هستیم که به نظر می رسد نجات گراز و خرس برای محیط زیست مهم تر از مشکلات استان است.

ابوذر ندیمی اضافه کرد: محیط زیست به جای اینکه تمام توجه خود را به نجات یک گراز و یا یک خرس در فلان شهرستان معطوف کند، بهتر بود فکری برای مشکل فاضلاب شهرستان های استان به خصوص لاهیجان و همچنین موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری در استان گذاشته می کرد.

اما حاظرین در این جلسه شاهد واکنش تند ندیمی در خصوص سخنان چند روز قبل حجت السلام حسین یوسف زاده در خصوص این موضوع که چرا اداره اوقاف لاهیجان هنوز هم استیجاری است ، بودند.

ندیمی در پاسخ به سخنان یوسف زاده که در این نشست حضور نداشت گفت: شما مسئول اداره اوقاف دو شهرستان هستید و باید در هر دو شهرستان نیز حضور پیدا کنید.

وی  اضافه کرد:  اینکه می گویید ساختمان  اوقاف استیجاری است، اولا : چه زمانی شما این موضوع را به بنده یا فرماندار منتقل کردید و تقاضای اعتبار کردید؟ دوما بنده اداره بخر و مسئول خرید اداره برای اوقاف نیستم، این اداره با این همه پولی که در اختیار دارد میتواند برای خود مکانی را تهیه نماید یا از مکانهای وقف شده ایی که در اختیار دارد ، به عنوان اداره استفاده کند.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه این موضوع را از طریق وزیر پیگیری خواهم کرد گفت: باید مشخص شود که رئیس اداره اوقاف چند ساعت در روز در اداره کار میکند و چند منبر از محل کار ، برای خود تراشیده است.

ندیمی در انتها از زحماتی که مدیران و ادارات متحمل می شوند تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان باشیم.

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان نیز در این نشست ضمن گرامی داشتن دهه کرامت و هفته دولت گفت: امید داریم که در راستای سیاست های نظام اسلامی و انجام وظایفی که بر عهده داریم ، خدمتگزار صادقی برای مردم باشیم.

کسرایی تعداد پروژه هایی که در هفته دولت در لاهیجان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید را ۹۷ پروژه با اعتباری بالغ ۱۹۳میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال  عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در خصوص پروژه های مانند صدور سند روستایی ، شهرستان لاهیجان یکی از ۲۲ واحد ثبت استاد استان می باشد و به تنهایی ۳۵% از کل سند های صادره روستایی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار لاهیجان همچنین به وعده وزیر در خصوص شهرستان هایی که اقدام به تاسیس شرکت های تعاونی بزرگ روستایی کنند تسهیلات کافی تعلق می گیرد اشاره کرد و افزود:باید از این فرصت استفاده کنیم و لاهیجان تاسیس این شرکت های تعاونی را در دستور کار خود قرارداده است.

کسرایی در پایان با بیان اینکه لاهیجان در حال حاظر یکی از شهرستان های نمونه گردشگری و تاریخی کشور است گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به پیشینه و سابقه ایی در این شهرستان وجود دارد ، آهنگ توسعه را متناسب با نام و موقعیت لاهیجان پیش ببریم.

Share