رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان خبر داد

احداث دو پست جدید برای تامین برق مرکز گیلان/ساخت پست برق با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عظیم بلبل آبادی پست شهید عضدی رشت واقع در روستای پیرکلاچای دوم را یکی از اولین پست های GIS (به منظور کاهش مساحت زمین مورد نیاز )در استان گیلان نام و برد و خاطرنشان کرد:در ساخت این پست از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به مناسبت روز خبرنگار در پست شهید عضدی شهرستان رشت برگزار گردید.

IMG_20150809_120828به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان این که حرفه خبرنگاری بی هیچ قید و شرطی جزء مشاغل سخت محسوب می شود گفت :خبرنگاران مطالبه گر خواسته ها و نیاز های جامعه هستند و بدون آن ها هیچ یک از اقشار جامعه نمی توانند صدای خودشان را به مسئولان برسانند.

 عظیم بلبل آبادی پست شهید عضدی رشت واقع در روستای پیرکلاچای دوم را یکی از اولین پست های GIS  (به منظور کاهش مساحت زمین مورد نیاز )در استان گیلان نام برد و خاطرنشان کرد:در ساخت این پست از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است که بهره مندی از تکنولوژی مذکور سبب کاهش ابعاد و اندازه  های پست شهید عضدی به حدود نصف پستهای معمولی ۲۳۰/۶۳ کیلوولت شده و نتیجتا زمین مورد نیاز برای محل احداث پست به حدود نصف تقلیل یافته است.

وی کاهش مساحت زمین مورد نیاز برای احداث پست در استان گیلان را حائز اهیمت برشمرد و افزود :با عنایت به ارزش زیاد زمین های حاصل خیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی زیاد جمعیت در سطح استان گیلان و علی الخصوص شهر رشت و حومه ،بکارگیری تکنولوژی GIs  از نظر کاهش آسیب های زیست محیطی نیزمی تواند دارای اهمیت زیادی می باشد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان از احداث دو پست جدید برای تامین برق مرکز استان گیلان خبر داد و گفت :مناقصه احداث ۲ پست توحید گلسار رشت و سلمانداراب در حال برگزاری می باشد که پس از طی مراحل اداری و انعقاد قرار داد با پیمانکار این ۲ پروژه برای تامین برق شهرستان رشت در مدار قرار می گیرند.

IMG_20150809_120925این مقام مسوول همچنین از پروژه بزرگ غرب شهر رشت که یک پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولتی است نیز خبر داد و افزود : این پروژه بزرگ نیز به صورت GIs احداث خواهد شد که یک پست پیشرفته  محسوب می شو و در بحث انتقال برق کمک ویژه ای خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاح پست۶۳/۲۰ کیلو ولت مسکن مهر رشت در چند ماه آتی گفت :عملیات اجرائی پرژه پست مسکن مهر رشت که با هدف تامین برق مورد نیاز ساکنین مسکن مهر شهرستان رشت شروع شده بود با پیشرفت ۸۲ درصدی روبه رو بوده که به امید خدا در چند ماه آتی افتتاح و مورد بهره برداری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در پایان خبرنگاران از پست شهید عضدی رشت بازدید نمودند.

Share