معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده بسیج مستضعفین در رشت

کشوری که فناوری تولید کند پیشرفته محسوب می‌شود/در بحث اینترنت ۱۵۷ دنیا هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه در فناوری اطلاعات صد درصد وابسته هستیم، گفت: تجهیزات سخت‌افزاری را از خارج وارد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روح‌الله مومن‌نسب پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ابعاد شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت با اشاره به اینکه فضای مجازی رسانه است اظهار کرد: در فضای مجازی پیام ارسال و دریافت می‌شود.

۱۳۹۲۰۶۱۹۰۰۰۳۴۸_PhotoAوی به قابلیت‌های تعاملی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نخستین بار نرم‌افزارهای فضای مجازی برای تهیه و ارسال خبر ساخته شده است.

مومن‌نسب با بیان اینکه پروژه شهروندخبرنگاری با ساخت نرم‌افزارهای فضای مجازی مطرح شد، تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ روی موضوع مذکور تلاش بسیاری کردند.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده مجازی بسیج مستضعفین به سوء تعریف در مورد شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی به‌ دنبال ترویج شاخص‌های فرهنگ غربی در جامعه هستند.

وی سکولاریسم را از شاخص‌های اصلی دنیای غرب خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی برای مقابله با سکولاریسم تحقق پیدا کرده است.

مومن‌نسب با اشاره به اینکه فضای مجازی فردگرایی را ترویج می‌کند، خاطرنشان کرد: لذت‌گرایی از جمله شاخص‌های اصلی فرهنگ غرب است.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده بسیج مستضعفین، سودگرایی و منفعت‌طلبی را چهارمین شاخص اصلی فرهنگ غرب برشمرد و یادآور شد: غرب به دنبال ترویج شاخص‌های فرهنگ خود در دیگر جوامع است.

وی با بیان اینکه با رسانه‌های رسمی و غیر رسمی در جامعه مواجه هستیم، اظهار کرد: صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و … جزو رسانه‌های رسمی محسوب می‌شوند و شبکه‌های من و تو، وایبر، فارسی‌وان، تلگرام و … رسانه‌های غیر رسمی در فضای رسانه‌ای هستند.

مومن‌نسب به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فناوری را باید یاد بگیریم و تولید کنیم، اشاره کرد و افزود: کشوری که بتواند فناوری تولید کند پیشرفته محسوب می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه در فناوری اطلاعات صد درصد وابسته هستیم، بیان کرد: تجهیزات سخت‌افزاری را از خارج وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران زمانی دومین استفاده‌ کننده از اینترنت در خاورمیانه بود، تصریح کرد: اکنون در بحث اینترنت کشور ۱۵۷ دنیا هستیم.

مومن‌نسب اینترنت را متعلق به کشور آمریکا دانست، گفت: اگر آمریکا اجازه ندهد نمی‌توانیم در کشور سایت راه‌اندازی کنیم.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده بسیج مستضعفین به تشکیل شورای عالی فضای مجازی با ابلاغ مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون فعالیت بسیاری در زمینه مذکور انجام نشده است.

/فارس

Share