رئیس جهاد دانشگاهی گیلان

چاره ای جز تعطیل کردن مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی فومن نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسایی با اشاره به اینکه مسئولان فومن تبعات سیاسی و اجتماعی موضوع مذکور را می‌دانند، اظهار کرد: چاره‌ای جز تعطیل کردن علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی فومن نداریم زیرا موسسه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کشور نسبت به این مرکز نظر منفی داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشید رسایی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان خواستار پیگیری مسئولان در حفظ جهاد دانشگاهی فومن شد و اظهار کرد: یک مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی در فومن وجود دارد و نخستین مرکز آموزش عالی در این شهرستان است.

resaei3642tوی به صدور حکم قلع و قمع علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی فومن توسط مالک ساختمان اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته دفاعی توسط مسئولان جهاد دانشگاهی نسبت به موضوع مذکور نشد و حکم قطعی شده است.

رسایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی را از ساختمان مذکور بیرون کردند، تصریح کرد: سال ۷۵ مدرسه‌ای را در اختیار علمی ـ کاربردی فومن گذاشتند و در آن زمان اعلام کردیم این مدرسه امنیت لازم در مقابل حوادث غیرمترقبه را ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی گیلان از برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن مکانی به‌جای مدرسه علمی ـ کاربردی فومن خبر داد و بیان کرد: سال ۹۲ جهاد دانشگاهی فومن را دوباره در مدرسه قدیمی مستقر کردند و مشکل این مرکز برطرف نشده است.

وی به بازدید مسئولان علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کشور از مرکز مذکور اشاره کرد و گفت: مدت دو سال است مجوز پذیرش دانشجو برای علمی ـ کاربردی فومن صادر نشده و تعداد دانشجویان این مرکز در مهر ماه سال جاری به کمتر از ۱۵۰ نفر می‌رسد و تعطیل می‌شود.

رسایی با اشاره به اینکه مسئولان فومن تبعات سیاسی و اجتماعی موضوع مذکور را می‌دانند، اظهار کرد: چاره‌ای جز تعطیل کردن علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی فومن نداریم زیرا موسسه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کشور نسبت به این مرکز نظر منفی داده است.

/فارس

Share