رئیس آموزش و پرورش شفت خبرداد

وزیر اسبق آموزش و پرورش سخنران یادواره معلم فداکار شفتی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین یادواره معلم فداکار شفتی سوم مرداد در مسجد جامع شهر شفت برگزار می گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یادواره معلم فداکار شفتی سوم مرداد در مسجد جامع شهر شفت برگزار می گردد.
omiddexبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت ,عبدالله رنجی رئیس آموزش و پرورش شفت در جمع فرهنگیان این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این معلم فداکار و ایثارگر، اظهار داشت: به مناسبت سومین سال درگذشت این معلم فدکار یادواره وی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می شود.
وی افزود: این مراسم در روز سوم مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در مسجد جامع شهر شفت برگزار می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شفت خاطرنشان کرد: سخنران این مراسم دکتر حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش، نماینده مردم تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
وی ضمن دعوت از همه مردم شهرستان شفت برای شرکت در این یادواره گفت: معلمی شغل انبیاء الهی است و معلمانی مانند مرحوم حسن امیدزاده مصداق بارز این جمله است.
حسن امیدزاده معلم کلاس پنجم ابتدایی مدرسه روستای بیجارسر شهرستان شفت بود که در یک واقعه آتش سوزی در مدرسه محل خدمت خود جان دانش آموزان را نجات داد و جزء ده ها و یا شاید هزار معلم فدرکار ایران اسلامی قرار گرفت.
او در ۱۸ بهمن سال ۷۶ زمانی که بخاری کلاس آتش گرفت و دانش آموزانش که مانند فرزندانش بودند در آتش گرفتار شدند ، نتوانست تحمل کند و با به خطر انداختن جان خود همه ۳۰ دانش آموز را نجات داد، اما خود از ناحیه سر، صورت و گردن دچار سوختگی شدید شد.
مدرسه وی بعد این فداکاری بزرگ نامش به مدرسه « معلم ایثارگر حسن امیدزاده » تغییر نام پیدا کرد،
وی در طول زندگی خود بعد از حادثه هفده بار مورد عمل جراحی قرار گرفت تا اینکه در ۳۰ ام تیرماه سال ۹۱ بعد از ۱۵ سال تحمل رنج و عذاب ناشی از سوختگی در بیمارستان شهرستان فومن درگذشت و در زادگاهش بیجارسر شفت به خاک سپرده شد.

Share