مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت:

لاهوتی اشکوری:می بایست عینک بدبینی نسبت به واحدهای صنعتی را از چشم برداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی استان باید همه بکوشیم به ویژه بانک ها و می بایست این عینک بدبینی نسبت به واحدهای صنعتی را از چشم برداریم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی استان باید همه بکوشیم به ویژه بانک ها و می بایست این عینک بدبینی نسبت به واحدهای صنعتی را از چشم برداریم .۱۳۶۰

جلسه کارگروه رفع موانع تولید اینبار در شهرستان تالش برگزار شد که در همین راستا فرماندار این شهرستان در خصوص بیان مشکلات واحدهای صنعتی و انتظار آنها از مسئولین مربوطه بیان داشت : اعطای تسهیلات، بازپرداخت‌ها، سرمایه در گردش، توسعه و افزایش نیروهای کیفی از جمله مشکلات واحدهای صنعتی می باشد .
وی متذکر شد: مجوز احداث شهرک پالت‌سازی و شهرک شیلات داده شده و اقدام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیرکل منابع طبیعی استان در حال انجام است که امیدواریم به مرحله نهایی برسد.
فرماندار تالش برطرف شدن موانع تولید در این شهرستان را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برطرف شدن موانع از ظرفیت‌های ممتاز این شهرستان برای ایجاد اشتغال و توسعه استفاده‌ شود و شاهد شکوفایی این شهرستان باشیم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در ادامه این جلسه به بیان اهداف برگزاری این کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسات بیان مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها است.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوطه نظیر آب، برق، گاز، منابع طبیعی، محیط زیست، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، بانک‌های عامل و شهرک‌های صنعتی استان عضو کارگروه حمایت از تولید هستند.
علی منتظری در ادامه بیان داشت : تا به امروز ۵۳۰ مصوبه در این کارگروه به تصویب رسیده که توانسته ایم چیزی بالغ بر ۲۸ درصد آن را به انجام برسانیم و مابقی در دست اقدام می باشد که امیدواریم با توجه به قوانین جدید و نگاه ویژه به مقوله صنعت و دغدغه صاحبان صنایع در رفع آنها بیش از پیش کوشا باشیم و بتوانیم از مرز ۲۸ درصد به ۶۰ یا ۷۰ درصد برسیم .
وی در ادامه به عملکرد برخی از سایت ها پرداخت و بیان داشت : متاسفانه برخی از سایتها با درج اخبار کذب و دروغ در صدد ایجاد فضایی کاملا منفی و به دور از امید ، انگیزه ، کار و تلاش هستند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در اعتراض به نوشته یکی از این سایتها که آورده بود همه واحدهای صنعتی استان تعطیل می باشند بیان داشت: کجا همه واحدهای صنعتی تعطیل شده اند ، چرا بزرگترین اقدامات صورت گرفته از سوی استاندار محترم و مسئولین استانی رو در عرصه صنعت نمی بینید، کجا چنین انسجامی رو در جهت برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید سراغ دارید ، کجا چنین پیگیری رو در جهت انجام مصوبات آن و اجرایی شدن آنها سراغ دارید ، بیایید با تلاش و کوشش ،امید و تدبیر ، اتحاد و انسجام و صبر و تحمل مشکلات صنعت و صاحبان صنایع را رفع کنیم.
در ادامه این جلسه معاون توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان، تشکیل کارگروه حمایت از تولید را براساس یکی از مصوبات دولت دانست و اظهار کرد: این کارگروه به منظور رفع موانع تولید برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مصوبات کارگروه به منزله مصوبات هیئت وزیران است، افزود: شرایط موجود ، وضعیت دشواری را برای بخش صنعت و تولید ایجاد کرده است که دولت از تمام ابزارهای خود برای کاهش موانع استفاده می‌کند.
محمد حسین اصغریان در ادامه بیان داشت : کلیه دستگاه ها جهت انجام به موقع مصوبات و پیگیری آنها می بایست مدیران و کارشناسان پایین دستی خود را توجیه کنند تا کارها به سرعت صورت پذیرد .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، عمده مشکلات واحدهای صنعتی را مربوط به نقدینگی و بحث وام‌هایی دانست که قبلا دریافت کردند و یادآور شد: شرایط دشوار اقتصادی موجب شده است تا واحدها از بازپرداخت وام ناتوان باشند.
وی یادآور شد : برای کمک به وضعیت تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تالش می بایست که بازپرداخت وامهای معوقه برای واحدها صنعتی تقسیط شود تا بتوانند در یک دوره چند ساله آن را پرداخت کنند .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی استان باید همه بکوشیم به ویژه بانک ها و می بایست این عینک بدبینی نسبت به واحدهای صنعتی را از چشم برداریم .
طهمورث لاهوتی اشکوری در پایان بیان داشت : شهرک صنعتی تالش ۴۰ هکتار می باشد که زونهای صنعتی به مانند ، غذایی ، شیمیایی ، سلولزی ، فلزی ، برق و الکترونیک ، نساجی و کانی غیر فلزی می توانند در آن مستقر باشند . این شهرک دارای ۴۵ واحد صنعتی بهره بردار و دارای آب ، برق ، گاز ، تلفن و تصفیه خانه و تعداد اشتغال واحدهای در حال بهره بردار آن ۵۶۶ نفرمی باشد .

Share