سعید مرتضوی از خواسته های روح الامینی گفت:

درخواست احضار احمدی‌مقدم,رادان و علیپور به دادگاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مرتضوی گفت: یکی از تقاضاهای آقای روح‌الامینی مبنی بر احضار احمدی‌مقدم به عنوان فرمانده سابق نیروی انتظامی به دادگاه بود همچنین وی اصرار داشت که سردار رادان و سردار علیپور از مسئولین سابق نیروی انتظامی و پلیس امنیت هم به دادگاه احضار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مرتضوی گفت: یکی از تقاضاهای آقای روح‌الامینی مبنی بر احضار احمدی‌مقدم به عنوان فرمانده سابق نیروی انتظامی به دادگاه بود همچنین وی اصرار داشت که سردار رادان و سردار علیپور از مسئولین سابق نیروی انتظامی و پلیس امنیت هم به دادگاه احضار شوند.mortazavi0306000939_PhotoA

سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین جلسه رسیدگی به شکایات جدید آقای رو‌ح‌الامینی و شکایات سازمان تأمین اجتماعی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد.

وی افزود: قانون جدید آیین دادرسی کیفری الان لازم‌الاجرا شده و ۴ جلسه گذشته در شعبه ۷۹ بود.

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا وکیل سازمان تأمین اجتماعی توضیحات خود را بیان کرد و دادگاه به لحاظ اینکه استعلامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرده بود و همچنین استعلامی که از سازمان تأمین اجتماعی انجام داده بود و این دو سازمان از ارائه پاسخ کامل استنکاف کرده بودند، دادگاه از وکیل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با این استعلامات توضیح خواست.

مرتضوی تصریح کرد: وکیل سازمان تأمین اجتماعی توضیح داد که پیگیری‌هایش منجر به نتیجه نشده و پاسخی برای جواب استعلام ارائه نکرده‌اند و تقاضای مهلت هم نکردند تا در یکی، دو هفته آینده با مراجعه به وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کند و جواب استعلام‌ها را ارائه دهد.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: بنابراین پرونده شکایات سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم وصول پاسخ و جواب استعلام دادگاه ناتمام ماند.

وی در خصوص شکایات روح‌الامینی گفت: من دفاعیات خود را در ۵۱ صفحه به صورت لایحه تقدیم دادگاه کردم.

مرتضوی افزود: آقای روح‌الامینی پس از پایان دفاعیات من از دادگاه تقاضاهایی را داشت که قرار شد تا جلسه بعدی دادگاه این تقاضاها را بررسی کرده و ببیند که کدام یک از آنها قابل اجراست.

وی با اشاره به تقاضاهای روح‌الامینی گفت: یکی از تقاضاهای آقای روح‌الامینی مبنی بر احضار احمدی‌مقدم به عنوان فرمانده سابق نیروی انتظامی به دادگاه بود تا وی توضیحاتی را ارائه کند و روح‌الامینی هم سؤالاتی را از وی بپرسد همچنین آقای روح‌الامینی اصرار داشتند که سردار رادان و سردار علیپور از مسئولین سابق نیروی انتظامی و پلیس امنیت هم به دادگاه احضار شوند تا به سؤالات روح‌الامینی در حضور دادگاه پاسخ دهند.

وی ادامه داد: همچنین روح‌الامینی خواسته تا والدین آقای پوراندرجانی که پزشک کهریزک و نیروی انتظامی بوده به دادگاه احضار شود البته باید گفت که ما با این درخواست مخالفتی نداریم اما دادگاه تصمیم می‌گیرد که درخواست روح‌الامینی را اجابت کند یا خیر.

مرتضوی ادامه داد: در واقع اگر دادگاه درخواست روح‌الامینی را اجابت کند رسیدگی به این پرونده مقداری طول می‌کشد اما اگر دادگاه ببیند که تقاضای روح‌الامینی بیهوده است قاعدتاً یک جلسه دیگر دادگاه تمام می‌شود.

/فارس

Share