در آئین تکریم و معارفه ریاست ارشاد رشت:

ثقتی:حلالم کنید/برای انجام کارهای بزرگ در گیلان و رشت باید هم صدا،هم کلام و هم فکر باشیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ثقتی گفت: اگر می خواهیم کارهایی در شأن استان گیلان و شهر رشت انجام دهیم باید هم صدا ،هم کلام و هم فکر باشیم که یکی از اهداف ما ایجاد همین وحدت بود که نمود بارز آن در هفته فرهنگ و هنر رشت تجلی یافت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آئین تکریم تودیع و معارفه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد.

تنها رییسی بودم که روز معارفه اش روز تودیع اش شدIMG_1531

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,رضا ثقتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در مراسم تکریم خود سخنانش را با ذکر خاطره ای از زمان معارفه خود در سال ۹۰ آغاز کرد و گفت: «صبح یکی از روزهای سال ۱۳۹۰ عازم مکان برگزاری مراسم معارفه ام به عنوان مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت شدم. پشت ترافیک سبزه میدان بودم ،هوا ابری و گرفته و غصه دار بود (لابد از این معارفه) به یکباره از درون نیشتری به خودم زدم که فلانی کجا می روی!؟ آی مقصدت کجاست!؟ به یکباره با خدای خودم همان جا معامله ای کردم که این مراسم نه مراسم معارفه من بلکه مراسم تودیعم باشد و همان جا برآن شدم تمام شیرینی ها و حلاوت های پست ریاست را یکباره در درون خودم سرکوب نمایم و چند صباحی که در این جا هستم جز خدمت به خلق ندانم و نخواهم و نجویم و این چنین بود که به گمانم تنها رییسی بودم که روز معارفه اش روز تودیعش شد»
وی  افزود: تمام تلاش خود را برای رسیدن به دغدغه هایم انجام دادم و تمام سعی بنده این بود که وزن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت را تا جای که می شود بالا ببرم , زیرا مرکبی که قوی است می توانند رسالت های خود را سریع تر از مرکب ضعیف ارائه کند.

متأسفانه نگاه به هنر همیشه نگاهی غیر کاربردی بوده است

این مدیر فرهنگی گفت: متأسفانه نگاه به هنر همیشه نگاهی غیر کاربردی , فانتزی و سمبولیک بوده است.از گذشته استان گیلان و شهر رشت به نام استان اول شهرت داشت و سعی کردیم که همیشه این صفت را تقویت کنیم.در حوزه ی نهادهای فرهنگی یک نگاه جزیره ای وجود دارد ولی اگر می خواهیم کارهایی در شأن استان گیلان و شهر رشت انجام دهیم باید هم صدا ،هم کلام و هم فکر باشیم که یکی از اهداف ما ایجاد همین وحدت بود که نمود بارز آن در هفته فرهنگ و هنر رشت تجلی یافت.
ثقتی عرضه فعالیت های فرهنگی و هنری در تراز انقلاب اسلامی را از دیگر دغدغه های خود دانست و افزود: افتخار کشور ایران این است که انقلاب فرهنگی داشته و فرهنگ و هنر می تواند به نشر این اتفاق فرهنگی کمک کند.

حال روز هنر ما خوب است

 ثقتی اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و هنری نباید از هنجارهای اجتماعی دور و بی تفاوت باشند.
وی از در خصوص اینکه حال و روز هنر گفت: حال روز هنر ما خوب است و دلیل آن اتفاقات خوبی است که صورت می گیرد برای مثال وقتی چرخش پولی میلیاردی در حوزه موسیقی و اجرای ۹۰ شب موسیقی سنتی و همچنین اجرای ۲۷۲ روز تئاتر در سال ۹۳ در رشت اتفاق می افتد نشان دهنده حال خوب هنر است.
وی با بیان اینکه در حوزه کاری خود سیاسی عمل نکرده است اضافه کرد:خدا را شاهد می گیرم که هیچگاه در حوزه کاری ام خطی و جناحی و سیاسی عمل نکردم زیرا اولاً دلبستگی حزبی و سیاسی و جناحی نسبت به هیچ گروهی نداشته و ندارم و برای همه احترام قائل هستم و بنابراین آدم سیاسی نیستم و این موضوع را در کار خود عملی کردم.

گزارش عملکرد چهارساله

IMG_1601رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ببا بیا اینکه سعی کردیم در تمام حوزه ها از طرح سالم سازی تا حوزه های تخصصی هنری فعالیت داشته باشیم تصریح کرد:اجرای نخستین هفته فرهنگ و هنرشهرستان رشت؛نخسین جشنواره سیمای ازدواج؛نخستین گردهمایی عکاسان و فیلمبرداران رشت؛نخستین یادواره شهدای هنرمند رشت؛اجرای نخستین همزمانی جشنواره فیلم فجر؛اجرای نخستین همزمانی فیلم مقاومت؛اجرای نخستین همزمانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛نخستین تئاتر زورخانه ای گیلان؛تشکیل ارکستر موسیقی گیلان؛تشکیل گروه کرال رشت؛اجرای موفق چهار دوره جشنواره قرآن در رمضان بخشی از مهمترین اقدامات در دوران تصدی گر بنده بوده است که البته با همکاری جمعی از همکاران خوبم در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت اتفاق افتاد.

همیشه بر مرکب ارشاد رشت یه وری سوار شدم

وی با اشاره به سخنان آیت الله تهرانی (ره) مبنی بر اینکه «خر مردم را یه وری سوار شوید» گفت: خدا را شاهد می گیرم که در طول این چند مدت همیشه بر مرکب ارشاد رشت یه وری نشستم و هر لحظه آماده رفتن بودم.
وی از خاطره دیگر خود که به دو هفته قبل از معارفه وی در سال ۹۰ بر می گشت اشاره کرد و افزود: با جمعی از جوانان هیئت گلسار به کربلا رفتیم که در یکی از شب ها در حرم حضرت عباس (ع) با جمعی از دوستان بودیم که یکی از دوستان به بقیه گفت در کوله بار هر کدام از شما دوستان امام حسین(ع) یک مأموریت فرهنگی می گذارد که با ورود به شهرتان متوجه می شوید. من وقتی به رشت آمدم به بنده گفتند که رییس فرهنگ و ارشاد رشت می شوید.
ثقتی با اشاره به اینکه با چهار مدیرکل کار کرده و همه ی آنها از وی حمایت کرده اند اذعان کرد: حمایت دکتر فاضلی با سه مدیرکل دیگر تفاوت داشت. حمایت سه مدیر قبلی با توجه به شرایط کشور در جهت جریان آب بود ولی حمایت دکتر فاضلی با توجه به زمان بر خلاف جهت آب بود.

حلالم کنید
وی در پایان سخنان خود گفت: تمام تلاش خود را انجام دادم که فرصت سوزی نکنم و از امکانات بیت المال به درستی استفاده نمایم و با مخالفان بصورت مناسب رفتار کنم و از اقدامات فرهنگی هیچگاه سیرآب نشوم. وی همچنین از تمام افراد خواست که او را حلال کنند و صحبت های خود را با گفتن حلالم کنید ،حلالم کنید ،حلالم کنید به پایان برد. پس از سخنان رضا ثقتی کلیپی از فعالیت های وی به نمایش گذاشته شد.

 
Share