پیرمؤذن سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل

تحویل راه آستارا – اردبیل به استان گیلان دروغ محض است/ به مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل تاکید کردم تابلوی نصب شده بخشداری آستارا را برچینند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تحویل راه آستارا – اردبیل به استان گیلان برابر اطلاع دریافتی از وزیر راه و شهرسازی دروغ محض است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تحویل راه آستارا – اردبیل به استان گیلان برابر اطلاع دریافتی از وزیر راه و شهرسازی دروغ محض است.۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۸۲۸_PhotoA

به نقل از فارس , کمال‌الدین پیرمؤذن اظهار کرد: بنده به مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کردم با توجه به اینکه با احساسات هم استانی‌های ما بازی می‌شود، تابلوی نصب شده بخشداری آستارا را برچینند.

وی تصریح کرد: حوزه استحفاظی ما در این مسیر کاملاً مشخص است و حتی امدادگران و راهداران ما خارج از محدوده خود به ارائه خدمات به هموطنان می‌پردازند که از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان با تکذیب شایعه تحویل راه آستارا – اردبیل به استان گیلان گفت: وزارت راه و شهرسازی چنین تصمیمی را ندارد.

پیرمؤذن افزود: به هیچ وجه نباید با طرح برخی از مسائل به تنش‌های احتمالی منطقه و بین استان‌ها دامن زد که ضرورت دارد با یک تأمل و دوراندیشی برخی از مشکلات و مسائل را برطرف کرد.

به گزارش دیارمیرزا این اظهارات نماینده اردبیل در حالی بیان شده که پیش از این در مورخه چهارم تیر ماه سال جاری فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفته بود:

با پیگیری های به عمل آمده و صدور نامه شماره ۷۶ / ۱۸۳۱۰ – ۲۲ / ۲ / ۹۴ معاون محترم راهداری سازمان راهداری های کشور مبنی بر انطباق نگهداری راه ها بر اساس مرز جغرافیایی استان ها و متعاقب آن با تشکیل جلسه شورای ترافیک استان و به استناد بند مصوب آن مقرر گردید، فرمانداری آستارا نسبت به ابلاغ موضوع به تمامی دستگاه ها و ادارات شهرستان اقدام نماید.

همچنین در بند ۲ نیز مقرر گردید از طریق دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استانداری پیگیری های لازم در خصوص دستور اجرایی نامه شماره ۷۶ / ۱۸۳۱۰ – ۲۲ / ۲ / ۹۴ معاون محترم راهداری سازمان راهداری های کشور مبنی بر انطباق محدوده بر اساس مرز جغرافیایی استان با عنایت به اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص بهسازی، نگهداری و تنظیف آن نیز از طریق معاونت راهداری کشور صورت پذیرد.

بنابراین کلیه مجوزهای عمرانی اعم از ساخت و ساز و… در حاشیه ۲۰ کیلومتر جاده حیران توسط ادارات ذیربط استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا صادر می شود.

 
Share