آیت الله قربانی در خطبه های نماز عید فطر

بیانیه وین اثبات کرد ایران صاحب حق است/مردم پشتیبان مسئولان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: بیانیه وین حقانیت ایران هسته‌ای را اثبات کرد. و استقامت ملت ایران توانست اثبات کند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی رشت با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر، عید بزرگ مسلمانان است و خداوند در این روز با نازل کردن باران عیدی مردم گیلان را داد.

ghorbani_1216وی افزود: شالیزارها و باغ‌ها در حال خشک شدن بودند و مسئولان استان برای حفظ مزارع تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امیدواریم باران رحمت بخشش خداوند امروز به ما ببارد، تصریح کرد: خداوند در سوره‌های مختلف قرآن سعادت و خوشبختی انسان را مورد تاکید قرار داده است.

وی اخلاص قلب برای ایمان به خداوند را نخستین مرحله رستگاری دانست و خاطرنشان کرد: سالم کردن قلب دومین مرحله سعادت است.

قربانی با اشاره به اینکه شک و تردید نباید در قلب سالم تاثیر بگذارد، افزود: اعمال قلب باید برای خودنمایی نباشد و زبان انسان راستگو باشد.

وی در ادامه به جمع‌بندی مذاکرات اشاره کرد و گفت: ۱۲ سال جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ کشورهای زورگو و مستکبر جهان دست و پنجه نرم کرد و تلاش آنها این بود که ایران انرژی هسته‌ای نداشته باشد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: دولت‌های گذشته و فعلی توانستند به واقعیت هسته‌ای شدن ایران را تحقق بخشند و اکنون ۲۰ هزار سانتریفیوژ داریم و امکان ساخت سانتریفیوژهای بیشتر در کشور وجود دارد.

وی قدرت خداوند را بالاتر دانست و اظهار کرد: دشمنان ما را تحریم کردند و پول‌های ایران بلوکه شد اما ایران توانست خود را حفظ کند و جبهه مقاومت در سوریه و لبنان حمایت کرد.

قربانی متذکر شد: بیانیه وین اثبات کرد ایران صاحب حق است و استقامت ملت ایران توانست اثبات کند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

وی افزود: اگر منطق کسانی که می‌گفتند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بر کشور حاکم می‌شد دولت‌های استکباری حاضر نمی‌شدند با ما مذاکره کنند و از دولت‌های گذشته و فعلی و مذاکره‌کنندگان قبلی و فعلی قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمع‌بندی مذاکرات تنها متعلق به این دولت نیست، ادامه داد: نباید تلاش گذشتگان را نادیده گرفت و دولت‌های گذشته امکانات بسیاری را به وجود آوردند و استکبار چاره‌ای برای مذاکره نداشت اما هنوز در ابتدای راه هستیم و بسیاری از کارها باقی‌مانده است و مردم پشتیبان مسئولان هستند و حق خود را استیفا می‌کنند.

وی به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان ارمغان بود.

قربانی با تاکید بر اینکه استکبارستیزی در متن اسلام است، خاطرنشان کرد: طبق دستور قرآن باید از طغیان‌گران و استکبارگران اجتناب کرد و اگر سر عقل آمدند با آنها رفتار انسانی می‌کنیم و اگر بخواهند برای رسیدن به مقاصد خود با ما مذاکره کنند اما حزب‌الله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و… را نابود کنند شعار ما «مرگ بر آمریکا» است.

وی تصریح کرد: با شکسته شدن تحریم‌ها می‌توانیم نفت بیشتر بفروشیم و کارخانه‌ها رونق می‌یابند اما نباید از اقتصاد مقاومتی دست بکشیم و حفظ اقتصاد مقاومتی برای ما مهم است و جامعه را باید از تنبلی دور کنیم.

امام جمعه رشت درباره زکات متذکر شد: زکات باید به فقرا، مساکین و مظلومان یمن داده شود.

/فارس

Share