رییس جمهور روحانی در اجتماع باشکوه مردم بجنورد:برای اسلام،ایران و مردم اختلافات را کنار بگذاریم

آنهایی که می‌گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند/دین،شادی،اشتغال،رفاه ,سانتیریفیوژ و همه حقوق مردم را می‌خواهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روحانی خاطرنشان ساخت: این را بدانید که هر کالایی که از خارج وارد می‌شود حداقل۱۰ تا ۱۵ درصد گرانتر به دست ما می‌رسد و این ظلمی است که بدخواهان با بستن زنجیر تحریم به این ملت تحمیل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در اجتماع پرشور مردم بجنورد با ابراز خرسندی از اینکه در سالروز حماسه ۲۴ خرداد در جمع مردم غیور و سرافراز این استان حضور یافته است گفت: امروز روز شما مردم و روز سرافرازی ملت ایران است.

rohani76707رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز ۲ سال از تشکیل این دولت و روزی که مردم به اعتدال و میانه‌روی رأی دادند، می‌گذرد، افزود: این دولت چشم‌اندازش امید، برنامه‌اش تدبیر و روش اش همواره اعتدال خواهد بود.
دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران در ۲۴ خرداد ۹۲ اعلام کردند که مسیری را انتخاب کرده‌اند که در آن شیعه و سنی و همه اقوام زیر پرچم اسلام و پرچم ایران دست به دست هم برای توسعه ایران زمین تلاش می‌کنند.
دکتر روحانی با بیان اینکه همه مردم و اقوام مختلف در کشورمان به دنبال هدف واحد یعنی پیشرفت همه‌جانبه کشور هستند، خاطرنشان ساخت: ما می‌خواهیم از رقبا، همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی بگیریم و همه مردم ایران و مردم خراسان شمالی به نیکی می‌دانند که اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست بیابیم باید متحد باشیم و دست در دست هم اختلافات را کنار بگذاریم و همه به هم کمک کنیم تا در کشور رونق اقتصادی آغاز شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه وقتی دو سال پیش دولت کار خود را شروع کرد از رشد و رونق اقتصادی خبری نبود و آمار نشان می‌داد که رکود حدود ۷ درصدی سال ۹۱ در سال ۹۲ نیز کمابیش ادامه یافته است، گفت: رشد منفی اقتصاد یعنی رکود و در شرایط رکود روز به روز تولید تضعیف شده و از حجم آن کاسته می‌شود پس کاهش تولید یعنی اینکه دست نیاز ما بیش از پیش در برابر بیگانه دراز شود.
دکتر روحانی با بیان این که دولت از ابتدای کار تا امروز هر سال به نسبت سال قبل گندم و مواد غذایی کمتری از خارج کشور وارد کرده است ادامه داد: این به معنای آن است که در مسیر افزایش تولید حرکت شود و این به معنای توسعه و رشد اقتصادی است.
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود بیکاری را مهمترین مشکل اجتماعی امروز جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: چرا باید امروز در ایران با عظمت با این همه ظرفیت‌های اقتصادی و جوانان لایق و تحصیلکرده با چنین هجمی از بیکاری مواجه باشیم؟ باید حرکتی از نو آغاز کنیم، و ملت ایران می‌تواند و قادر است کشور را در مسیر حرکت صحیح اقتصادی و توسعه قرار دهد. دکتر روحانی گفت: عده‌ای در مسیر مسابقه اقتصادی برپای ملت ایران زنجیرهای ناعادلانه تحریم زده‌اند اما ما اجازه نخواهیم داد که تحریم‌ها ادامه یابند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه مردم ایران بدانند که این دولت تحت هر شرایطی از حقوق آنها دفاع می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران از ۲۴ خرداد ۹۲ برای رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه خود دست به دست هم داده متحد، منسجم و یکپارچه به پیش رفته و اجازه نخواهد داد، بیگانگان ظلم و جنایت تحریم‌ها را ادامه دهند و حقوق ملت ایران را پایمال کنند.
دکتر روحانی خاطرنشان ساخت: این را بدانید که هر کالایی که از خارج وارد می‌شود حداقل۱۰ تا ۱۵ درصد گرانتر به دست ما می‌رسد و این ظلمی است که بدخواهان با بستن زنجیر تحریم به این ملت تحمیل کردند.
رییس جمهوری با بیان این که کسانی که می‌گویند تحریم‌ها مهم نیست، گویا از جیب مردم خبر ندارند، گفت: کسانی که می‌گویند نباید با قامتی رشید و بهره‌گیری از دیپلمات‌های کارآزموده در برابر ۱+۵ ایستاده و مذاکره کنیم از زندگی مردم بی‌خبر هستند اما این دولت با اتکال به خداوند و با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های شما مردم عزیز و بزرگ، هم غنی‌سازی را در داخل کشور انجام خواهد داد و هم چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد.
دکتر روحانی در ادامه با ارائه آماری از اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید در ۲۲ ماه گذشته از جمله تجهیز صدها هزار هکتار اراضی کشاورزی به شیوه‌های آبیاری مدرن ، اعزام ۳ هزارو ۹۰۰ پزشک متخصص به نقاط دور افتاده و محروم کشور و ارائه خدمات آنان به صورت شبانه‌روزی، احداث و تجهیز هزاران خانه بهداشت، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فاقد بیمه‌های خدمات درمانی و تحت پوشش قرار دادن ۱۱ میلیون نفر در برنامه امنیت غذایی اضافه کرد: با وجود همه فشارهای دشمنان اجازه نخواهیم داد قامت رشید، سرو آزاده ملت ایران حتی ذره‌ای در برابر فشارها خم شود و این مهم را با تحولاتی که در ۲۲ ماه گذشته در نتیجه اقدامات دولت در عرصه اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده است، به عینه اثبات کرده‌ایم.
رییس جمهوری اظهار داشت: این دولت در گوشه‌ای ننشسته تا دیگران در مذاکرات هسته‌ای در برابر هدف حق ما تسلیم شوند یا منتظر بنشیند تا تحریم‌ها برطرف شود بلکه از همان روز آغاز به کار و در شرایط تحریم برای ارتقاء رفاه و خدمات اجتماعی به مردم با حمایت خود مردم گام برداشته و به پیش می‌رود.
دکتر روحانی با بیان اینکه برای خدمت به مردم منتظر رفع تحریم‌ها نبوده و نیستیم، تصریح کرد: دولت یازدهم در همین شرایط تحریم بود که به چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات محیط زیستی دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگ کشور، تالاب‌ها، ارتقاء کیفیت بنزین و گازوئیل، احداث و تکمیل سیستم‌های فاضلاب در شهرها و احداث خط قطار سریع‌السیر اقدام کرده و از تحریم‌ها نترسیده و با آن مبارزه می‌کند و با کمک شما و عنایت خدا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.
رییس جمهوری در ادامه تصریح کرد: این دولت در تهران نمی‌نشیند و شعار بدهد بلکه به همان جایی که تحریم‌های ناحق علیه ملت ایران وضع شده، خواهیم رفت و همانجا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.
دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه ما ملتی می‌خواهیم که همانگونه که به ارزش‌هایی مانند، ایمان، اخلاق و معنویت خود احترام می‌گذارد شاد و سرزنده باشد، گفت: مگر وقتی نام علی ابن موسی‌الرضا در جمع شما برده شد به وجد نیامدید و همین شما مردم وقتی موسیقی محلی نواخته شد نیز شاد شدید؛ اینها هیچ کدام اشکالی ندارد و مگر ما با شادی و نشاط مردم مخالفیم؟
رییس جمهوری افزود: ملت ایران آن روزی که باید گریه کند، اشک می‌ریزد و آن روزی که باید شاد باشد، شادی می‌کند. ما ملتی رشید و شاد و فرهنگ دوست هستیم که موسیقی، ادب، شعر و هنر از این سرزمین به همه سرزمین‌های اطراف رسوخ یافته است.
دکتر روحانی با بیان اینکه ما هم شادی ملت را می‌خواهیم و هم اشتغال و رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی را می‌خواهیم و هم سانتریفیوژها را، تصریح کرد: ملت ایران همه آنچه را حق اوست می‌خواهد و برای احقاق این حقوق پافشاری و ایستادگی می‌کند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شادی و نشاط امروز شما یادآور شور و نشاط شما در استقبال از بنده در جریان فعالیت‌های انتخاباتی بود، بجنورد و خراسان شمالی را دیار قهرمانان و مردم شاد توصیف کرد و اظهار داشت: ایران و خراسان شمالی دیار مردم دلداده به اسلام و سرافرازی کشوری کهن و با فرهنگ است.
دکتر روحانی با تشکر از شور و احساسات مردم که از بدو ورود خود به بجنورد تا رسیدن به محل اجتماع مردم در ورزشگاه این شهر شاهد آن بود، اظهار داشت: مردم این استان با ترکیب قومی خاص و پاک و زیبایی‌های فرهنگی و گویش و لهجه‌های خود در پناه امام هشتم برای سرافرازی ایران اسلامی تلاش کرده و می‌کنند.
رییس جمهوری همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه ماه صیام و قیام، قرائت قرآن، نشاط معنوی، پاکی‌ها و زدودن دلها از انواع کینه‌هاست و امیدوارم ماه دوستی و آشنایی و ماهی مبارک برای همه باشد.

Share