علی مطهری :بدون شنیدن دفاعیات نمی‎توان کسی را مجرم دانست

مناظرات بیشتر شبیه خروس بازی است/بی‎اختیار لفظ کوچکف را به کار بردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دیدگاه شهید مطهری همه احزاب می‎توانند تنها با تابلوی خود فعالیت کنند، تصریح کرد: بدون شنیدن دفاعیات نمی‎توان کسی را مجرم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، گفت: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.

motahariعلی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در خصوص فحاشی به کوچک‎زاده اظهار داشت: کوچکف اصطلاحی است که از قدیم در زمینه کوچک‎زاده استفاده می‎کردیم و در مجلس بی‎اختیار لفظ کوچکف را به کار بردم.

وی با بیان اینکه ماجراهای مجلس به گونه‎ای از سوی رسانه‎ها مطرح شد که گویی من پشت تریبون رفته و چنین الفاظی را بیان کرده‎ام، افزود: در زمینه مصاحبه رادیویی نیز قصد من مزاح با کوچک‎زاده بود.

نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دیدگاه شهید مطهری همه احزاب می‎توانند تنها با تابلوی خود فعالیت کنند، تصریح کرد: بدون شنیدن دفاعیات نمی‎توان کسی را مجرم دانست.

مطهری در زمینه فتنه سال ۸۸ نیز گفت: باید این افراد به قانون تمکین کرده و تظاهرات را زیاد ادامه نمی‎دادند، معتقدم از این جهت این افراد دچار خطا شدند و باید دید علت این کار چه بود و ما چه کاری کردیم که اینها اینگونه عمل کردند.

وی در زمینه شرکت در مناظرات نیز گفت: با شکل مناظرات موافق نیستم، مناظراتی باب شده است بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.

نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستن پرونده سال ۸۸ باید توسط قوه قضاییه صورت گیرد، ادامه داد: نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد، اینجا قوه قضاییه کوتاهی کرده است.

مطهری با بیان اینکه هنوز بر روی مواضع خود در زمینه حجاب و عفاف اصرار دارم، گفت: نظر من در زمینه مسائل فرهنگی تفاوتی نکرده است و من برای نخستین بار مسئله ساپورت را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم که اجازه ندهید ساپورت در کشور وارد شود و باید دولت در این زمینه نظارت کند.

وی با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، یادآور شد: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.

نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت دولت فعلی در خصوص مسئله حجاب و عفاف همان وضعیت دولت گذشته است، تصریح کرد: ملاک حکم اسلام است و زن باید با پوشش مناسب در سطح جامعه ظاهر شود./فارس

Share