در نشست تخصصی توسعه گیلان عنوان شد:

مدیران ما با مفهوم مدیریت آشنایی ندارند/در ایران توسعه نداریم وآنچه هست رشد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست تخصصی توسعه گیلان با حضور جمعی از متخصصان حوزه مدیریت شهری برگزار و در آن به تغییرات پی درپی مدیریت شهری به عنوان یکی از بحران های رشت اشاره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست تخصصی توسعه گیلان با حضور جمعی از متخصصان حوزه مدیریت شهری برگزار و در آن به تغییرات پی درپی مدیریت شهری به عنوان یکی از بحران های رشت اشاره شد.
۲۰۱۵۰۳۲۸۱۹۴۳۱۲_shahrdai14 در این نشست که شامگاه پنج شنبه و به همت مجمع متخصصین ایران(مرکز گیلان) برگزار شد، مدیر مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت:استراتژی مرکزآموزش مدیریت دولت در سال ۹۴، آموزش مقامات خواهد بود و در حال حاضر ۴۴۰ هزار مدیر به آموزش نیاز دارند.

اسماعیل ملک اخلاق با اشاره به اینکه کشور ایران در پنج دانش اساسی در مدیریت دچار ضعف است افزود:نداشتن دانش سیستمی، دانش استراتژیک، دانش تطبیقی، دانش جهانی و دانش بومی سازی، ضعفهای جدی در حوزه مدیریت کشور بوجود آورده که تنها را ه حل آن، مدیریت حرفه‌ای و آموزش این دانش ها است.

مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور  نیز در این میزگرد گفت: در ایران توسعه وجود ندارد و آنچه که هست رشد نام دارد.

مرتضی طالع با اشاره به موفقیت کشور ژاپن در امر توسعه گفت: آن‌ها قبل ازعمل ابتدا فکر و سپس مشورت انجام می‌دهند اما در ایران برعکس عمل می‌شود.

وی افزود: ژاپن با تاکید بر بحث بومی سازی توانست در امر مدیریت شهری موفق عمل کنند.

عضو اولین دوره شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت:مدیران ما با مفهوم مدیریت آشنایی ندارند.

فرهمند ‌پورعلی با بیان اینکه در شهر رشت با مسائل جزیره‌ای برخورد می‌شود گفت: باید سیستمی وجود داشته باشد که پتانسیل‌ها را از قوه به بالفعل تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه باید در اجرا نیز دارای برنامه بود بیان کرد: مهم‌تر از ایده و پیشنهادات، برنامه اجرایی شهردار برای شهر است.

عضو فعلی شورای شهر رشت نیز در این میزگرد تغییرات پی در پی مدیریت شهری را یکی از بحران‌های شهر رشت دانست و گفت: حضور ۲۰ شهردار در طی ۱۵ سال گذشته، نشان از فقدان تعامل مناسب در ریشه یابی این مشکل است.

رضا رسولی  با بیان اینکه در حال حاضر ناآگاهی‌های توسعه یافتگی در مدیران شهرداری وجود دارد اظهار داشت: توسعه سازمان از خود مجموعه عملکرد سازمان شروع می‌شود و توسعه شهر نیز از شهروندان آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به ‌شناختی که از مشکلات شهر وجود دارد، نیاز به یک جراحی حرفه‌ای اجتماعی برای شهر ضروری به نظر می رسد.

رسولی گفت: شورای شهر براساس برنامه راهبردی در پی تهیه برنامه عملیاتی برای شهر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید عدم اعتماد و فاصله در روابط اجتماعی موجود را بهبود ببخشیم بیان کرد: باید با محور قرار دادن عدالت در ارائه خدمات شهرداری فاصله نگران کننده موجود را پر کنیم.
/مهر

Share