از گوشه و کنار سیاست:دکل گمشده ایران در خلیج مکزیک پیدا شد

فهرست بلند دارایی‌های آقای وزیر اسبق/آقای عضله مسوولان ایرانی را موردلطف قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکل دریایی GSP FORTUNA که بیشتر پول خرید آن توسط شرکت تاسیسات دریایی با دلالی رضا مصطفوی طباطبایی پرداخت شده است به جای تحویل به ایران در ابتدا به امارات منتقل و سپس به خلیج مکزیک منتقل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:
ادعای جابه‌جایی ۵ میلیارد دلار با نامه غیررسمی

گوشه-کنارure3«در دولت قبل روی یک کاغذ بدون سربرگ نوشته شد که چهار تا پنج میلیارد دلار پول از این حساب به حساب دیگری واریز شود و سه وزیر و رئیس کل بانک مرکزی هم زیر آن را امضا کردند.» این بخشی از صحبت‌های دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در گفت‌و‌گو با «ایران»، از جزئیات و ناگفته‌های تازه‌ای پیرامون مفاسد اقتصادی رونمایی کرده است.کاظم پالیزدار، از جمله به دور زدن ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت سابق اشاره کرد و گفت: «اکنون در دولت یازدهم، تمام مصوبات ستاد، ابتدا در کارگروهی با حضور معاونان اعضا بررسی و روی آن کار کارشناسی می‌شود و سپس در جلسه ستاد طرح می‌شود. برای ابلاغ مصوبات ستاد نیز سلسله مراتب قانونی طی می‌شود و با تأیید رئیس‌جمهور و همانند مصوبات شورای‌ عالی امنیت ملی و در سربرگ آن ابلاغ می‌شود».

وی اضافه کرد: «مصوباتی از ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت قبل، وجود دارد که در یک کاغذ معمولی و حتی بدون سربرگ، نوشته شده است. در یک مورد، نوشته شده که چهار تا پنج میلیارد دلار پول از این حساب به حساب دیگری واریز شود و سه وزیر و رئیس کل بانک مرکزی هم زیر آن را امضا کردند و به عنوان مصوبه ستاد تدابیر ویژه ابلاغ هم شد و بر اساس آن چهار تا پنج میلیارد دلار پول جابه‌جا شد.»پالیزدار تصریح کرد: «در اواخر فعالیت دولت دهم، معاون اول رئیس‌جمهور وقت، اصلاً مصوبات ستاد تدابیر ویژه را به شورای عالی امنیت ملی نمی‌برد و اعلام نمی‌کرد.»مشاور معاون اول رئیس‌جمهور، درباره «ح.الف» که هفته‌های پایانی سال گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شد،‌ با اشاره به اینکه این فرد یک انحصار در واردات برخی کالاها دارد و در منابع ارزی نیز ارز را گرفته و برده و کالا را وارد نکرده است، اظهار کرد: «این فرد مربوط به دولت یازدهم نبوده و تخلفات بی‌شمار وی مربوط به قبل از این دولت است. او سال‌ها در حوزه تجارت فعالیت می‌کرد و شرکت‌ها و بدهی‌های بانکی متعددی دارد، بدهی‌هایی که برای این دولت و اکنون نیست و از قبل بوده است.»

عارف پیروز انتخابات مجلس را معرفی کرد

رئیس بنیاد امید ایرانیان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات ۹۴ از انتخابات ۹۲ پر اهمیت‌تر است؛ چراکه انتخابات ۹۴ مسیر یک دهه کشور را مشخص می‌کند.به نوشته ایسنا وی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: اگر انتخابات ۹۲ به گونه‌ای به پایان می‌رسد که همه کشور احساس رضایت می‌کنند به دلیل وجود سرمایه اجتماعی است که پشت رای‌ها بوده است و اگر امروز تیم مذاکره کننده در مقابل پنج کشور دنیا می‌نشیند، قطعا دست برتر همان سرمایه اجتماعی را پشت گرده خود حس می‌کند. رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه افزود: با انسجام فعلی اصلاح طلبان پیروز انتخابات مجلس خواهند بود.

دکل گمشده ایران در خلیج مکزیک پیدا شد!

دکل دریایی GSP FORTUNA که بیشتر پول خرید آن توسط شرکت تاسیسات دریایی با دلالی رضا مصطفوی طباطبایی پرداخت شده است به جای تحویل به ایران در ابتدا به امارات منتقل و سپس به خلیج مکزیک منتقل شد تا قرارداد ۸۹۴ روزه شرکت پمکس و شرکت GSP را اجرایی کند.به نوشته عصر نفت رسانه های خارجی خبر داده اند که این دکل در فوریه سال ۲۰۱۴ عازم خلیج مکزیک شده است و هم اینک مشغول عملیات حفاری است.

اقای عضله مسوولان ایرانی را مورد لطف قرار داد!

رونی کلمن آمریکایی که خیلی زود و بی آنکه کلاسهایش در تهران برگزار شود ، به کشورش برگشت در صفحه اینستاگرامش به میزبانانش و آنها که برنامه اش در ایران را به هم زدند ناسزا گفت.بدنساز و قهرمان پرورش اندام سرشناس آمریکایی که برای برگزاری دوره آموزشی به ایران آمده بود از بهم خوردن برنامه هایش با لحن زشتی ابراز تاسف کرد.

کلمن ظاهرا قرار بوده پس از بازگشت به کشورش نمایشی برای طرفدارانش در آمریکا ترتیب بدهد که به دلیل جابجا شدن پرواز، برنامه اش به هم می خورد. همین مساله باعث می شود تا او در صفحه اینستاگرام خود با قرار دادن عکسی از رویداد Grand Opening این گونه بنویسد: ابتدا از همه هوادارانم که آمده بودند من را ببیند و موفق به این کار نشدند عذرخواهی می کنم. آن {….}ها در تهران کاملا برنامه های پرواز من را بهم ریختند. من الان در آمریکا هستم و قطعا شما را خواهم دید.

یک اصلاح طلب: ورود ما به مجلس بستگی به روحانی دارد

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان، درباره استراتژی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس اظهار داشت: به نظر من، در حال حاضر فضا برای اصلاح طلبان مناسب است. دولت آقای روحانی اگر بتواند تا موعد معین انتخابات مجلس موفقیت‌های بهتری کسب کند وضعیت از این هم بهتر می‌شود. در انتخابات ۹۲ توانستیم یک نوع انسجام را حفظ کنیم و شاهد بودیم با نیروهای معتدل و میانه درمورد آقای روحانی همکاری کردیم که این موضوع اثر خیلی خوبی در انسجام اصلاح طلب‌ها گذاشته است.به نوشته ندای ایرانیان حجت الاسلام محسن رهامی، با بیان اینکه موفقیت دولت روحانی می‌تواند مسیر اصلاح طلبان را برای ورود به مجلس راحت‌تر کند افزود: به نظر من، دولت روحانی موفقیت‌های بیشتری کسب کند اصلاح طلب‌های راحت‌تر می‌توانند کرسیهای مجلس به دست آورند. البته مسئله برخورد شورای نگهبان و وزارت کشور و هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارتی هم مطرح است که مجددا برخوردی نکنند و اصلاح طلبان را کنار نگذارند.

فهرست بلندبالای دارایی های آقای وزیر اسبق

در آغاز و پایان هر دولت دفترچه و فرمی مخصوص برای رئیس جمهور، وزرا و‌ معاونان ارسال می شود و مسئولان موظف هستند در طول مدت زمان مشخص، اظهارنامه اموال خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنند.بر اساس این اظهارنامه مسئولان مذکور موظف هستند که کلیه اموال منقول و غیرمنقول، حساب های شخصی و منابع مالی خود را اظهار کنند تا قوه قضائیه در پایان دوره مسئولیت،‌ چگونگی افزایش اموال آنها را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را اعلام کند.

سایت پارس با اشاره به این توضیحات لیستی را منتشر کرد که معتقد است این لیست اموال متعلق به یک وزیر دوران سازندگی است:

* شش دانگ از یک مجتمع تجاری در منطقه عسلوییه را درمالکیت دارد که حدود ۱۹ واحد تجاری و ده واحد مسکونی از این مجتمع را شامل می شود.

* یک واحد تک خوابه واقع در منطقه فرمانیه تهران

* یک ویلای چهار هزار متری در منطقه کلاردشت استان مازندران

* چند دستگاه خودروی وارداتی گرانقیمت

* چند تخته فرش نفیس گرانقیمت و…

* چهار واحد منزل مسکونی در خیابان زعفرانیه تهران

* دو واحد آپارتمان مسکونی به متراژ سیصد متر در منطقه اقدسیه تهران(این واحدها در قالب یک پروژه مسکونی ۱۰ واحدی با مشارکت برادر یکی از وزرا ساخته شده است)

* یک واحد مسکونی در خیابان فرمانیه به مساحت هشتصد متر در اعیان و پانصد متر در عرصه

درگیری لفظی زیباکلام و فراستی بر سر شهید آوینی

در حالی که بیش از بیست روز از ایام بزرگداشت شهید آوینی گذشته است؛ دانشگاه تهران، شاهد مناظره داغی با موضوع سینمای شهید آوینی بود. دو طرف این مناظره مسعود فراستی منتقد سینمایی و صادق زیباکلام کارشناس و تحلیلگر سینمایی بودند. مناظره داغی که گاهی چنان از کنترل خارج می‌شد که در پایان ان عده‌ای از دانشجویان خطاب به دو طرف گفتند که شان دانشگاه را در مناظره‌شان حفظ نکردند. زیباکلام در این مناظره آوینی را نظریه پرداز سینمای حکومتی معرفی کرد و اعلام کرد که با تمام وجود مخالف هنر در خدمت حکومت است و فراستی هم به دفاع از دوست قدیمی خود برخواست.در ادامه بخش‌هایی از اظهار نظرهای دو طرف را می‌خوانید.

زیباکلام: من آوینی را بخشی از مجموعه ای می دانم که به آنها سینماگران حکومتی می‌گویم. ما می توانیم در مورد مسائل فنی و قالب و محتوا صحبت کنیم ولی علت اهمیتی که به مفهوم آوینی داده می شود این است که ایشان را برای هنردولتی و هنر ایدئولوژیک زده مصادره کنند.از نظر تاریخی فقط جمهوری اسلامی ایران نیست که به سینمای متعهد پایبند است، تمام نظامهایی که بر اساس ایدئولوژی شکل گرفتند به سینمای متعهد معتقدند. سینما شوروی هم داعیه هنر متعهد است. سینمای چین و سینما آلمان نازی هم این نگاه را به هنر داشتند. در مورد جنگ باید خیلی حرفهای دیگری هم زده شود. شما به صادق زیبا کلام نگو میهن پرست نیستی. زیبا کلام هر آشغالی که هست خودش را به کسانی نمی چسباند تا بالا بیاید. شما و کسانی که مبلغشان هستید، هیچ جراتی ندارید که فیلمهای دیگری هم در مورد جنگ بسازید ولی بدانید کسان دیگری می آیند و برای جنگ فیلم خواهند ساخت.

فراستی: حتی در جایی که دکترا گرفتید (خطاب به زیباکلام) هم بی سواد هستید. به شدت مبتذل و به شدت تقلیل‌گرا هستید از بحث مذاکرات هسته ای تا بحث اعتدال. ادعای قلابی که من اپوزیسیون روشنفکر هستم واقعا برای یک استاد دانشگاه مبتذل است. آن‌چیزی که در مورد مرتضی آوینی و حکومتی بودن او است کذب محض است. تمام نوشته های اواخر سال ۶۹ تا لحظه‌ی‌شهادتش علیه سینمای دولتی و حکومت است. این گونه ادعای تفکر می‌کنی و بعد می‌گویی که فراستی از قلاده های طلا دفاع کرد. قلاده های طلا شرف دارد به آن چیزی که تو دوست داری مرد.

شمقدری:جهت‌گیری به سمت کیارستمی خطرناک است

جواد شمقدر در واکنش به اکران فیلمی از کیارستمی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر و تقدیر از این کارگردان گفت: بببنید بالاخره آقای کیارستمی یکی از فیلمسازان این کشور است و به زعم بعضی‌ها حضور ایشان در جشنواره جهانی اعتباری است برای سینمای ایران و اگر این را بپذیریم خیلی بی راه نیست اما مشکل این نیست؛ مشکل این است که خدای ناکرده جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های سینمای ایران برود به سمت سینمای آقای کیارستمی و این خیلی خطرناک است خطری که خود ایشان هم اتفاقاً همین نظر را دارد که اگر سینمای ایران بخواهد بشود سینمای کیارستمی این یک فاجعه خواهد بود اما در کنار همه ژانرها وحضور همه کارگردان‌ها با نگاه‌های مختلف؛ کیارستمی هم فیلمش را بسازد و در چندتا جشنواره هم جایزه بگیرد اشکالی ندارد ضمن اینکه کیارستمی فیلم‌هایش از خیلی از این حضراتی که در ۱۵ سال اخیر به دنبال کسب جوائز جهانی بودند خیلی سالم‌تر و شریف‌تر است و حداقل در فیلم‌هایش وطن‌فروشی نمی‌بینیم ولی در فیلم‌های دیگر این اتفاق افتاده است.

خریدار ۳۰۰ میلیاردی با پراید رفت!

امروز مزایده باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد و یک چهره جدید در میان خریداران دیده شد. علی معظمی‌نیا که نامش در میان خریداران پرسپولیس دیده می‌شد اما به دلیل اینکه مدارکش کامل نبود در مزایده شرکت نکرد. او دقایقی کوتاه با پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی جلسه گذاشت و بعد از این جلسه قصد سوار شدن به آسانسور را داشته گزارشگران تلویزیونی و برخی خبرنگاران به داخل آسانسور هجوم بردند تا با او گفت‌وگوی اختصاصی بگیرند اما معظمی‌نیا نگران سقوط آسانسور بود و مدام فریاد می‌زد آسانسور سقوط می‌کند بیرون بروید در نهایت او از پلیس و مسئولین حراست سازمان خصوصی‌سازی درخواست کمک کرد تا بدون حضور خبرنگاران از آسانسور استفاده کند خبرنگاران نیز از طبقه دهم تا طبقه همکف دویدند تا خود را به او برسانند.

حمله تند یک اصلاح‌طلب به دولت روحانی

احمد پورنجاتی در فیسبوک خود نوشت:

«بازی کثیف»با وجدان عمومی-از سوی هرکس- هزار بار کثیف تر از«پول کثیف» است در عرصه ی سیاست و قدرت؛ چرخ مدیریت «سیاست داخله»ی دولت روحانی، از اول هم «تیوپ فس فسی» بود.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share