روحانی در جمع کارگران کشور:

دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند/نباید بین زنان و مردان تبعیض باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند در مذاکرات فقط دنبال حل مسأله هسته‌ای هستیم، گفت: دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس جمهوری در مراسم بیست و ششمین جشنواره ملی “امتنان از جامعه کار و تولید”، کار و کارگر را ستون و نماد نوآوری ، سازندگی ، توسعه و تعالی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: باید پرچم عزت اسلام و ایران را در جهان بالا ببریم و آن روزی که در این کشور بیکار و فقیر نباشد، آن روز، روز عزت ایران اسلامی است.
۱۷۲۹۶۹حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جشن بزرگ کارگری که روز سه شنبه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، با تاکید بر اینکه “بدون رشد مثبت اقتصادی ، اشتغال برای بیکاران میسر نیست”، گفت: کارآفرین، کارگر و دولت باید در یک صف واحد قرار بگیرند تا کشور مسیر توسعه پایدار را سریعتر طی کند.
رییس جمهوری، صیانت از اشتغال کارگران و ایجاد فرصت های جدید اشتغال را دو هدف عمده ذکر کرد و اظهارداشت: باید اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند و روی پای خود بایستیم و فناوری نوین در این سرزمین بتواند به برند تجاری تبدیل شود.
دکتر روحانی با تاکید براینکه “همه باید برای تحقق اهداف متعالی کشور ، دست به دست هم بدهیم و با شعار نمی توانیم در این کشور توسعه بوجود بیاوریم” ، گفت: دولت و ملت باید همدلانه ودر کنار یکدیگر فضای کار ، توسعه و تولید را گسترش دهند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه “رشد تولید در گرو اخلاق کار است” ، افزود: باید فضایی را درست کنیم که در این کشور سرمایه و فناوری جذب شود.
رییس جمهوری در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای، هدف اصلی مذاکرات هسته ای را رفع اتهامات دروغین و حل مشکلات ناشی از توطئه ها دانست و اظهارداشت: پرونده هسته‌ای و حل آن، اولین گام برای حل معضلات اساسی است، زیرا دشمن دو معضل را برای ملت ما به ناروا ایجاد کرده است.
دکتر روحانی اظهارداشت: بدخواهان این ملت در مرحله نخست، ایران را متهم کردند که به دنبال تسلیحات مخرب اتمی است و برپایه این اتهام دروغین، ساز و کار غلطی را ایجاد کردند تا در سیستم بانکی و صادرات و در مجموع در مسیر توسعه ایران اسلامی، خلل ایجاد کنند.
رییس جمهوری به رفع اتهامات به عنوان یکی از اهداف ایران از مذاکرات اشاره کرد و گفت: ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که بدخواهان ، به جهان دروغ گفته‌اند که ایران دنبال ساخت تسلیحات مخرب اتمی است؛ تسلیحاتی که طبق فتوای مقام معظم رهبری، بر ما حرام و ممنوع است. ایران اسلامی دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته ای بوده و هست . هدف بعدی ما نیز رفع مشکلات و معضلاتی است که بدخواهان پیش پای ملت ما بوجود آوردند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه اگر طرف مقابل اراده جدی داشته باشد، رسیدن به توافق نهایی در ماه های پیش رو امکان پذیر است، گفت: ۱+۵ بداند که ملت و دولت ایران در کنار یکدیگر و پشتیبان هم هستند و کسی در دنیا نمی تواند فشار بر ایران را در ماه ها و سال های آینده ادامه دهد .
رییس جمهوری تاکید کرد: ” سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است” و ما با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم، راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند.
دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به اینکه امیرالمومنین علی (ع) بزرگترین آموزگار جهاد و کار است ،گفت: حضرت علی(ع) با آن عظمت و مقامش که هیچ انسانی در روی زمین بعد از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) به مقام و منزلت او نمی‌رسید، همواره کار، تلاش و کوشش را فخر زندگی خود می‌دانست.
رییس جمهوری با خطاب قراردادن کارگران به عنوان «عزیزان، بزرگواران و افتخارآفرینان» ،گفت: ما نیاز به توسعه داریم و توسعه یک هدف بسیار بلند و والا برای همه کشورهاست. ما ایران توسعه یافته را می‌خواهیم و چشم‌انداز سند ۲۰ ساله ابلاغی مقام معظم رهبری، در ۱۱ سال پیش به ما می‌گوید، ایران ظرف ۲۰ سال باید کشور توسعه یافته باشد. این هدف بلندی است که همه باید آن را دنبال کنیم.
دکتر روحانی با طرح این پرسش ها که«چگونه توسعه حاصل می‌شود؟و چگونه ما می‌توانیم پرچم عزت ایران و اسلام را در جهان بالا ببریم؟»، اظهارداشت: آن روزی که در این کشور بیکار و فقیر نباشد، آن روز روز عزت ایران و عزت اسلام در ایران است و عزت ایران و عزت اسلام، با همبستگی، تلاش و کوشش کارآفرینان ، کارگران و دولت امکان پذیر است.
دکتر روحانی به رکود حاکم بر اقتصاد کشور طی سالهای ۹۰ و ۹۱ اشاره کرد و گفت: تداوم رکود و رشد تورم در آن سال ها به معنای قفل زدن در مسیر کار ، تلاش و توسعه کشور بود اما با همت شما کارگران و با حمایت و ایثار مردم و حمایت مقام معظم رهبری، اکنون افتخار داریم که به دنیا بگوییم بعد از دو سال رشد منفی، اقتصاد ایران در سال ۹۳ دارای رشد مثبت شده است و این رشد ادامه می یابد.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه برای توسعه و تولید نیاز به اخلاق ، فرهنگ و وجدان کار ، فناوری نو، مدیریت کارآمد، سرمایه‌گذاری و حضور کارآفرینان داریم ، گفت: در طول ۲۰ ماه گذشته دولت تلاش کرده تا قدرت خرید مردم کاهش نیابد و لذا مهار تورم در دستور کار دولت بوده است.
دکتر روحانی با دستور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توجه بیشتر به وضعیت بازنشستگان گفت: آنان در تنگدستی هستند و برای حل معضلات کارگران، قدم‌های جدی‌تر باید برداریم.ما در عین حال از این وزارتخانه که توانست برنامه دولت را در سال ۹۳ اجرایی و عملیاتی کند و برای اولین بار ۸.۵ میلیون نفر دارای دفترچه بیمه درمانی شدند، قدردانی می کنیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: بیمه درمانی این افراد سال به سال تمدید خواهد شد و نباید از این بابت نگران باشند.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فرصت های شغلی برابر میان زنان و مردان در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: می‌خواهم تأکید کنم که نباید بین زنان و مردان تبعیض باشد و باید فرصت‌های شغلی برابر را بوجود بیاوریم. همچنین آنانی که در محیط بسیار سخت و زیان‌آور کار می‌کنند ، باید از امکان بازنشستگی زودهنگام برخوردار شوند.

Share