استاندار گيلان در همايش گام سبز و زمين پاك: آیندگان در کنار حفظ محیط زیست انتظار توسعه گیلان را هم دارند

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای زرجوب و گوهررود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در همایش گام سبز و زمین پاک گفت :در سفر کاروان تدبیر وامید ۵۰۰میلیارد ریال برای نجات رودخانه های گوهررود و زرجوب اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در همایش گام سبز و زمین پاک گفت :در سفر کاروان تدبیر وامید ۵۰۰میلیارد ریال برای نجات رودخانه های گوهررود و زرجوب اختصاص یافته است.

jpg3747دکتر محمد علی نجفی در این همایش که به مناسبت روز زمین پاک در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان برگزارشد به سفر کاروان تدبیر وامید به گیلان اشاره کرد و گفت :در این سفر مسائل و مشکلات استان در بخش‌های مختلف به ویژه محیط زیست به رئیس جمهور گزارش داده شد  تا بتوانیم مشکلات زیست محیطی استان را با حمایت دولت و مشارکت مردم برطرف کنیم.
استاندار گیلان افزود: در سفر هیئت دولت و در جلسات متعدد در تهران آینده، مشکلات و نگرانی تالاب انزلی بیان شد و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در زمینه مشکلات زیست محیطی گیلان و تالاب انزلی نظرات خود را مطرح کردند.

 دکتر نجفی  با اشاره به تأکید رئیس جمهور در شورای اداری استان در خصوص تالاب انزلی  گفت: در این سفر پر خیر و برکت مسائل مختلف زیست محیطی علی الخصوص مشکلات تالاب انزلی مطرح و تدابیری اتخاذ گردید.
وی به ضرورت تسریع در رسیدگی به مشکلات رودخانه های زردجوب و گوهر رود نیز تاکید کرد و افزود: در این سفر با بیان نگرانی های موجود در خصوص این دو رودخانه،از سوی رئیس جمهور مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد: پروژه هایی که در این سفر برای گیلان در نظر گرفته شد انشاا… در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی خواهند شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد شهدای محیط‌زیست و قدردانی از محیط بانانی که برای حفاظت از محیط زیست تلاش می کنند،گفت: گیلان محیط زیستی سبز دارد و ما باید در قبال جنگل و دریایی که در جوار استان است تکلیف‌مان را درست انجام دهیم و همه باید خود را در حفاظت از این نعمات الهی مسئول بدانیم.
وی با اشاره به تجلیل از اندیشمندان علم محیط‌زیست کشور در این مراسم افزود : امروز روزی مهم برای من است چون فرصتی یافتم در خدمت فرهیختگان محیط زیست کشور باشم که علم و زندگی خود را وقف حفاظت از محیط زیست کشور کرده‌اند.

jpg3744 استاندار همچنین  با یادآوری  فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئولیت انسان ها در قبال محیط زیست،خاطرنشان کرد:در این چارچوب باید برای ترویج فرهنگ محیط زیست با مشارکت شهروندان اقدامات موثری داشته باشیم.
دکتر محمدعلی نجفی بر ضرورت هم اندیشی با تشکلهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست و حقوق شهروندی نیز تأکید کرد و افزود: باید برای ترویج فرهنگ محیط زیست با مشارکت شهروندان برنامه‌ریزی داشته باشیم،
وی آموزش را از راهکارهای موثر در مقابله با تخریب محیط زیست دانست و تأکید کرد: در شورای آموزش و پرورش یکی از مواردی که به صورت فعال پیگیری می شود بحث آموزش به دانش آموزان در مقوله حفاظت از منابع زیست محیطی است.
نجفی با تاکید بر اینکه زنگ مهر در سال تحصیلی ۹۳-‌۹۴ در استان با زنگ محیط زیست در کنار آموزش و تربیت نواخته شد، گفت: محتوای آموزش زیست محیطی با تقدیر رئیس سازمان محیط‌زیست همراه بود و به عنوان الگوی برای سایر استان‌ها معرفی شد.

 وی افزود: در این طرح کودکان در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان موارد زیست محیطی‌ را آموزش می‌بینند و قرار است این مهم در سایر مقاطع نیز ترویج داده شود.
استاندار گیلان با تاکید بر ساماندهی مراکز دفن زباله و احیاء و بازسازی کارخانجات کمپوست در استان، اظهار داشت: در نشست‌های مختلف با تشکل‌های مردم نهاد مشارکت آنها در مدیریت پسماند و بیان اهمیت حفظ محیط‌زیست به منظور اثرگذاری بیشتر مطرح شد.
دکتر نجفی با تاکید بر مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست گیلان، ادامه داد: شهرداران استان نیز مکلف‌اند تا نسبت به مدیریت پسماند استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: با توجه به پیشرفت علوم مختلف باید اندیشه های خود را نیز به روز کرده و با اندیشه های جدید به مسائل زیست محیطی بنگریم.
وی افزود : آیندگان در کنار حفظ محیط زیست انتظار توسعه گیلان را هم دارند.

 استاندار گیلان تصریح کرد : ما نمی توانیم به توسعه صنایع پاسخ منفی دهیم و باید با تغییر نگرش به احداث پالایشگاه در کنار دریا و نیز توسعه کارخانجات با حفظ مسائل زیست محیطی بیاندیشیم وپیشرفتهای علمی این امکان را به ما می دهد.
استاندار گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای ما بسیار مهم است و باید در نظر داشته باشیم گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر جمعیت دارد، افزود: باید برای اشتغال مردم استان که از دغدغه اول گیلان است در کنار حفظ محیط زیست تدابیری خاص بیندیشیم.

در این همایش همچنین از ۹ نفر از اندیشمندان برجسته محیط زیست کشور تجلیل و قدردانی شد.
این اندیشمندان نیز از استاندار گیلان به دلیل توجه به حفظ محیط زیست و گسترش فرهنگ آن قدردانی کردند.
jpg3748 jpg3743

Share