تاکید شریفی بر افزایش مشارکت سمن‌ها در اجرای طرح تفکیک از مبدا

آگاه‌سازی شهروندان و جلب مشارکت آنها در تفکیک زباله نیاز اساسی برای شهر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد(سمن) در اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله رشت افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی شریفی بعد از ظهر امروز در همایش زمین پاک در پارک جنگلی سراوان با بیان اینکه در سال گذشته سازمان‌های مردم نهاد به نحو احسن با سازمان مدیریت پسماند همکاری داشتند، اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد پابه پای سازمان پسماند در راستای طرح‌های جدید سازمان همراه بودند.

۲۰۱۵۰۴۲۱۱۱۵۶۰۵_IMG_0845وی با بیان اینکه باید از توان NGOها با برنامه‌ریزی مناسب به درستی استفاده کرد، افزود: مدیران مدارس که در راستای فرهنگ‌سازی در حفاظت از طبیعت کار می‌کنند در توسعه فرهنگ زیست محیطی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: در صورت فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ تفکیک از مبدا، می‌توان زباله را تبدیل به سرمایه کرد، آگاه‌سازی شهروندان و جلب مشارکت آنها در تفکیک زباله نیاز اساسی برای شهر است چرا که با عدم اجرای طرح‌هایی چون تفکیک از مبدا سرمایه‌های بسیاری از دست می‌رود.

شریفی، جلب بیشتر مشارکت شهروندان با هدف اشاعه فرهنگ تفکیک پسماند خشک در مبدأ، تولید و سهولت دسترسی شهروندان به مبادی تحویل پسماندهای خشک را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سازمان پسماند شهرداری رشت از توان سازمان‌های مردم نهاد در راستای فرهنگ‌سازی استفاده می‌کند.

در این مراسم عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مرکز دفن سراوان رشت آلوده‌ترین مکان استان گیلان است، اظهار داشت: تلاش مسئولان استانی این است که با انجام تمهیدات لازم مشکلات را برطرف کنند تا مردم از زیان‌های زیست محیطی آن در امان باشند.

سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه در گیلان انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند، افزود: ما مسئولان باید خود را مکلف کنیم که همگام و هماهنگ با آنها حرکت کنیم.

در این همایش دانش آموزان پیمان نامه‌ای در راستای حفاظت از محیط زیست با مسئولان استان منعقد کردند تا شاهد اتفاقات خوبی در استان در راستای حفاظت از محیط زیست باشند.
/تسنیم

Share