جعفرزاده در واکنش به انتقاد برخی از افراط گریان به اعمال دولت و تیم دیپلماسی

دعا می‌کنیم خداوند به دوستان شفا دهد،دلواپسی برخی دلواپسان مداواپذیر نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده درباره انتقادها علیه دولت و اقدام‌های تیم دیپلماسی کشور تاکید می‌کند: من احساس می‌کنم بخشی از این انتقاداتی که بعضا تند هم هستند از کینه‌توزی علیه دولت نشات می‌گیرد آن هم در سال همدلی و هم‌زبانی که مورد نظر مقام معظم رهبری است‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با وجود توضیحات و روشن‌گری‌هایی که از طرف مقام‌های کشوری و تیم دیپلماسی ایران درباره توافق لوزان اعلام شده است، برخی همچنان به کارشکنی و دروغ‌پرداز‌ی‌های خود علیه تیم دیپلماسی دولت و مذاکره‌کننده‌های هسته‌ای کشورمان ادامه می‌دهند.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شودامروز در اولین جلسه علنی مجلس نهم در سال ۹۴ مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران و از اعضای نزدیک به جبهه پایداری با بالا گرفتن یک پلاکارد انتقاد خود را به توافق لوزان نشان داد. پلاکاردی با مزمون «هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی و فرهنگ و ارتش و دیگر شئون کشور شود، ممنوع است».

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، ضمن انتقاد از این نوع روش‌ها برای اعلام مخالفت با موضوعات از طرف یک گروه اقلیت در مجلس گفت: امروز در مجلس ایشان پلاکاردی بالا گرفتند که البته توجه بفرمایید که چون اینگونه اقدامات کوچک و سخی است ما توجه‌ای نمی‌کنیم. شان مجلس بالاتر از این صحبت‌ها است. ما امروز بعداز ظهر با آقای ظریف ملاقات خواهیم داشت و صحبت‌های ایشان را خواهیم شنید.

وی گفت: این آقایان باید بدانند که این اقدامات در میان مردم هم جایگاهی ندارد، دعا می‌کنیم خداوند به دوستان شفا دهد.

جعفرزاده توافق صورت گرفته در لوزان سوئیس را یک توافق خوب عنوان و مطرح می‌کند: برخلاف آنچه که گفته می‌شود بین نسخه‌های مختلف آن هیچ تفاوتی وجود ندارد. این وضعیت را هم ما مدیون رییس دیپلماسی کشور آقای دکتر ظریف هستیم.‌

این نماینده مجلس نهم درباره انتقادهایی که از طرف افراط‌گرایان به اعمال دولت صورت می‌گیرد، می‌گوید: دلواپسی برخی از این دلواپسان که انتقادهای تند و افراطی دارند، مداواپذیر نیست چون این افراد تمایلی به مداوا ندارند.

او تاکید می‌کند: «این افراد یک عبارت را یاد گرفته‌اند و آن این است که «متن انگلیسی با متن فارسی متفاوت است» در حالی که اصلا چنین چیزی نیست. البته شاید ما باید به موارد دیگری در زمینه هسته‌ای دست پیدا می‌کردیم اما تصدیق بفرمایید خرابکاری‌های هشت‌ساله آقای جلیلی و آقای احمدی‌نژاد به این سادگی‌ها قابل حل نبود. جمع‌کردن خسارت‌هایی که این افراد به نظام وارد کردند باعث شد تا ما این همه وقت و هزیتنه صرف آن کنیم. اعلام ادعای بی‌خود برخی از این آقایان که در فضای هیجانی به‌سر می‌بردند کشور را دچار خسارت کرد.

نماینده رشت درباره محدودیت‌هایی که گفته می‌شود در تفاهم‌نامه لوزان برای ایران به وجود آمده است به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: ما براساس فرمایش و فتوای مقام معظم رهبری به دنبال ساخت بمب اتم نبودیم و نیستیم. هر آن چیزی که محدود و محروم شدیم مواردی است که ما را به سمت بمب اتم هدایت می‌کرد و الان با کنار گذاشتن این گزینه‌ها دقیقا ما به همان هدفی که دولت اعلام کرده بود یعنی یک توافق برد- برد دست یافته‌‌ایم.

او تاکید کرد: بنابراین من فکر می‌کنم با این توافق صورت گرفته مشکل خاصی برای نظام پیش نخواهد آمد. با توجه به فتوای مقام معظم رهبری و ممنوع‌شدن برخی از این موارد شاید ما باید از همان ابتدا خود داوطلبانه آنها را کنار می‌گذاشتیم. این اتفاق یکی از بهترین اقدامات دیپلماسی ما است.

جعفرزاده یادآور می‌شود: تنها در رابطه با بعضی از اظهارات مقام‌های امریکایی انتظار داریم که از طرف آقای ظریف واکنش‌هایی صورت بگیرد که البته در برنامه تلویزیونی که آقای ظریف داشتند اعلام کردند که تذکرات لازم در این مورد داده شده است.

جعفرزاده درباره انتقادها علیه دولت و اقدام‌های تیم دیپلماسی کشور تاکید می‌کند: من احساس می‌کنم بخشی از این انتقاداتی که بعضا تند هم هستند از کینه‌توزی علیه دولت نشات می‌گیرد آن هم در سال همدلی و هم‌زبانی که مورد نظر مقام معظم رهبری است‌. به هر حال انتظار می‌رفت این آقایانی که ادعای ولایت مداری هم دارند یک لبیک جانانه می‌گفتند که متاسفانه این اقدام انجام نشد. من در سال همدلی و همزبانی به عنوان کسی که ادعا دارم تابع ولایت فقیه هستم سعی می‌کنم به دولت، نظام و حاکمیت کمک کنم./آفتاب

 

Share