احمد مرادیان

به بهانه یک سفر؛ پایان حمایت از نچسب ها

به بهانه یک سفر؛ پایان حمایت از نچسب ها پانزدهمین مقصد سفرهای استانی ریاست جمهوری خطه ی همیشه غیور گیلان بود. سفری که بنظر می رسد فارغ از استقبال باشکوه مردم که به نوعی حمایت از عملکرد دوساله دولت و علی الخصوص دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای بود، نمایان گر بروز برخی اختلافات جدی […]

به بهانه یک سفر؛ پایان حمایت از نچسب ها
c7s46kurپانزدهمین مقصد سفرهای استانی ریاست جمهوری خطه ی همیشه غیور گیلان بود. سفری که بنظر می رسد فارغ از استقبال باشکوه مردم که به نوعی حمایت از عملکرد دوساله دولت و علی الخصوص دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای بود، نمایان گر بروز برخی اختلافات جدی و اساسی میان داعیه داران اصلاح طلبی گیلان با تیم ارشد مدیریتی دولت تدبیر و امید در استان بود. جلسه ریاست جمهوری با برگزیدگان بهانه ای شد برای آشکار شدن چهره واقعی برخی مدعیان تعامل و همراهی با دولت منتخب مردم. افرادی که بار دیگر تمامیت خواهی خود را به رخ مردم کشاندند و نشان دادند نه تنها ادعای “حمایت از دولت روحانی” صرفا شعار و فریبی برای پوشش دادن فعالیت هایشان است بلکه هیچ ارزش و جایگاهی برای گفتمان اعتدال قائل نیستند و در اولین فرصت مناسب با این گفتمان گلاویز خواهند شد. افرادی که رفتارهایشان در دولت اصلاحات مایه ی شرمندگی رییس دولت اصلاحات شده بود و رئیس جمهور محجوب دولت های هفتم و هشتم بارها در جلسات خصوصی عنوان کرده بود که این افراد کار را برای دولت سخت کرده اند و فقط هزینه تراشی می کنند. هرچند رئیس جمهور آن دوران به دلیل حجب و حیای فرهنگیش هرگز با این افراد سودجو و تمامیت خواه برخورد علنی نکرد ولی بعدها به خاطر عملکرد آنان مورد تاخت و تاز افراطیون جناح مقابل قرار گرفت.
مدعیان اصلاح طلبی استان گیلان که تحت پوشش حمایت از دولت همواره به دنبال بهره برداری های باندی و محفلی بوده اند و از هر روزنه ای برای کسب قدرت بیشتر استفاده کرده اند، این بار به شکل آشکار در مقابل دولت یازدهم قرار گرفتند و کار را تا آنجا پیش برده اند که به شکل مستقیم و بی پرده نماینده شایسته گیلان در دولت؛ دکتر نوبخت و استاندار گیلان؛ دکتر نجفی را مورد تاخت تاز قرار داده و نمک نشناسی می کنند. افرادی که به لطف همین دولت به پست ها و منصب های مختلف رسیده اند و با مجوزهای همین استاندار به دنبال تشکیل تشکل های سیاسی و شوراهای هماهنگی رفته اند و برای خود آینده مدیریتی یا سیاسی قائل شده اند. اما سوال اساسی اینجاست که چرا دولت اعتدال علی رغم مشاهده این بداخلاقی ها به دنبال پایان دادن به حمایت های مادی و معنوی از این نچسب های تمامیت خواه نیست؟ آیا تکرار ادعای واهی مدعیان اصلاح طلبی گیلان که «اگر ما نبودیم دولت روحانی نبود» دلیل مناسب برای پیش بینی این کج رفتاری ها نبود؟
ادعایی که نه تنها درست نیست بلکه کاملا برعکس است. چرا که اگر حمایت دولت اعتدال از این مدعیان اصلاح طلبی نبود معلوم نبود که با آنها به دلیل سوابق نامناسبشان چه برخوردی صورت میگرفت و در کدام گوشه از دنیا پناهندگی می گرفتند. حالا که نسیم اعتدال شامل حالشان شده نباید نمک نشناسی کنند. بنظر میرسد این سفر تلنگری جدی برای رهبران اعتدال در سیستم مدیریتی استان بود تا هرچه سریعتر حمایت های خود را از مدعیان اصلاح طلبی استان که در اصل تمامیت خواهان محفلی هستند قطع نمایند و پست های داده شده به آنان را پس بگیرند.

احمد مرادیان – روزنامه نگار

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share