جعفرزاده:فرهنگ نباید ملبعه مسائل سیاسی شود

چارچوب فعالیت فرهنگی براساس نظر علما تعیین می‌شود نه سلیقه جریانهای سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: ما اعتقادات فرهنگی داریم که منشا آن دین و قرآن ماست. چارچوب این اعتقادات بر اساس نظر و فتوای علمای ما نیز تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد: فرهنگ نباید ملبعه مسائل سیاسی شود و چهارچوب فعالیت های فرهنگ بر اساس نظر و فتوای علما تعیین می شود نه سلیقه جریان های سیاسی.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: ما اعتقادات فرهنگی داریم که منشا آن دین و قرآن ماست. چارچوب این اعتقادات بر اساس نظر و فتوای علمای ما نیز تعیین می‌شود.

jafarzade8c36fbنماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد:‌ اما در حال حاضر شاهد هستیم برخی به صرف اینکه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زاویه‌ دارند آن را بهانه می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی و هنری را متشنج می‌کنند.

این نماینده اعتقاد دارد که جامعه همانطور که به مراسم عزاداری نیاز دارد، به برنامه‌های شاد و نشاط آور نیز احتیاج دارد.

وی افزود: اگر نخواهیم اجازه دهیم برای برنامه‌های فرهنگی متنوع و شاد مجوزی صادر شود، به طور غیر رسمی به جامعه جوان اجازه می‌دهیم که به برنامه‌های زیر زمینی و ماهواره پناه ببرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در شرایطی که دنبال حذف برنامه‌های ماهواره‌ای از سبد کالای فرهنگی خانوار هستیم باید جایگزینی برای آن نیز داشته باشیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مخالفت‌های با برنامه‌های فرهنگی داری مجوز از ارشاد می‌شود عمدتا رنگ و بوی سیاسی دارد افزود: نمی‌خواهم بگویم همه مجوزهای صادر شده از سوی وزارت ارشاد درست است اما مسئله این است که دستگاه رسیدگی به این موضوعات و سو استفاده از مجوزهای وزارت ارشاد، خود وزارتخانه است نه نهاد و گروه‌های دیگر./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share