از گوشه و کنار سیاست

بازداشت اطرافیان احمدی‌نژاد ادامه می یابد/پیگیری تصاویر اهانت به آیت‌الله هاشمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: با چنین مواردی که گزارش آنها به ما داده شود یا اینکه خودمان تخلفات آن را مشاهده کنیم، برخورد می‌کنیم و مورد را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد و یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

بازداشت اطرافیان احمدی‌نژاد ادامه خواهد یافت؟

گوشهسایت «المانیتور» با انتشار گزارشی به بازداشت اخیر «محمدرضا رحیمی» و انتقال او به زندان اوین به اتهام فساد و اختلاس اشاره می‌کند و می‌‌نویسد: این اقدام در حالی صورت گرفته که دولت ایران مبارزه‌ای را علیه فساد مالی و اداری بخصوص در نهادهای دولتی آغاز کرده است.”المانیتور” تلاش دولت برای جلب نظر مساعد سرمایه‌گذاران خصوصی را یکی از بهترین راهکارها به مظنور مقابله با گسترش فساد دولتی می داند.» المانیتور پیش‌بینی می‌کند که روند بازداشت اطرافیان احمدی‌نژاد به اتهام فساد و اختلاس ادامه خواهد یافت و علت اصلی این موضوع را تمرکز ثروت در دست بخش دولتی می‌داند و می‌نویسد: «مشکل اقتصاد ایران ساختاری است. علاوه بر احتمال محاکمه یاران دیگر احمدی‌نژاد این موضوع مطرح شده که تعدادی از نمایندگان مجلس ایران نیز از رحیمی و شبکه تحت هدایت او رشوه دریافت کرده‌اند. دو عضو این شبکه نیز با اتهامی مشابه مواجه شده بودند یکی از آنان بابک زنجانی بازرگان ایرانی بود که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان به اتهام فساد و سوء‌استفاده از امکانات دولتی است و دیگری نیز سعید مرتضوی رییس پیشین سازمان تامین اجتماعی است که به اتهام فساد از فعالیت در تمام منماصب دولتی منع شده است.»
پیگیری تصاویر اهانت به آیت‌الله هاشمی در مجلس

یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: با چنین مواردی که گزارش آنها به ما داده شود یا اینکه خودمان تخلفات آن را مشاهده کنیم، برخورد می‌کنیم و مورد را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و میان‌درود در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در این زمینه به صداوسیما تذکر خواهیم داد و پیگیر این هستیم این تصویر مربوط به چه زمانی است. اگر نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که این کار با هدف قبلی انجام شده، امکان کارت زرد گرفتن رسانه ملی وجود خواهد داشت.نماینده مجلس نهم افزود: با چنین مواردی که گزارش آنها به ما داده شود یا اینکه خودمان این تخلفات را مشاهده کنیم، برخورد می‌کنیم و مورد را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد. البته گزارش‌هایی وجود دارد که این اتفاق مربوط به گذشته بوده که در این مورد نیز تحقیق خواهد شد چراکه چنین تصویری مربوط به هر دوره‌ای که باشد٬ اقدامی نادرست است لذا در صورت محرز شدن هدف قبلی صدا‌وسیما برای پخش این تصویر٬ این مسئله پیگیری خواهد شد و امکان کارت زرد گرفتن رسانه ملی وجود خواهد داشت.

نتانیاهو: از جزییات توافق پیشنهاد شده به ایران باخبرم
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در راستای جنجال سازی، اعلام کرد: از جزییات توافق پیشنهاد شده به ایران باخبرم.

این اظهارات نتانیاهو یک روز پس از این اعلام شد که دولت اوباما اعلام کرد که برخی از اطلاعات تخصصی را بدون اطلاع به اسراییل نگه می‌دارد زیرا می‌ترسد که این اطلاعات درز پیدا کند.

امتیازهای مالی احمدی‌نژاد به برخی کشورها
در سال‌های فعالیت دولت‌های نهم و دهم اختصاص ۳۳۰ میلیون دلار برای پاکستان، اختصاص بودجه‌ای برای ساخت یک بیمارستان تخصصی در عراق، اختصاص وام ۱.۵ میلیارد دلاری با مدت ۱۰ سال بازپرداخت برای سریلانکا، اختصاص بودجه‌ای برای برای ساخت دو درمانگاه عمومی در بولیوی، کمک هفت میلیون دلاری برای ساخت یک فرودگاه در سنت وینسنت، کمک ۳۵۰ میلیون دلاری برای ساخت یک بندر نیکاراگوئه و موارد اینچنینی در رسانه‌های ایرانی انعکاس یافت. موضوعی که گاه انتقادهایی را هم در پی داشت اما حتی در زمان بیان این انتقادات هم کمتر کسی در مورد اهداف این سیاست سخن گفت. با این حال از این دست موارد در دولت روحانی تاکنون در رسانه‌ها اعلام نشده اما باید دید این دولت تا پایان کار خود چه مسیری را انتخاب می‌کند؟

احتمال تشنج در جریان سفر روحانی به قم

احتمال تشنج آفرینی عده‌ای از حامیان افراطی دولت در سفر آتی رئیس جمهور به قم بسیار قوت گرفته است که هوشیاری مردم و نیروهای ارزشی و انقلابی را می طلبد.
یکی از وب‌سایت‌های نزدیک به جبهه پایداری با طرح ادعای فوق نوشته: تغییر ناگهانی سفر استانی روحانی از خراسان شمالی به قم شائبه های زیادی را بوجود آورده است. عده ای بر این عقیده اند که این تعجیل در سفر استانی روحانی به قم بخاطر دلخوری بیش از حد مراجع از دولت و رو به وخامت رفتن این رابطه، در دستور کار دولتمردان یازدهم قرار گرفته است و عده ای نیز مسائل دیگری را مطرح می کنند که جای تامل بسیار دارد.

Share