از گوشه و کنار سیاست:

آمریکا گاو نر است یا ماده؟/وعده وزیر دفاع سابق ترکیه به احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوغو پرینچک با اشاره به دوستی هزار ساله بین دو کشور گفت: «ما یک ملت هستیم. در کتاب شاهنامه فردوسی – شاعر برجسته ایرانی – بر دوستی ترک و فارس تاکید شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

رئیس جمهوری وظیفه ندارد نظر کیهان را تامین کند

گوشهآیت الله محمد تقی فاضل میبدی در رابطه با اظهار نظر روزنامه کیهان در رابطه با ملاقات مجمع روحانیت، تاکید کرد:رئیس جمهوری نیز حق دارد وقتی می آید قم انتخاب کند که با چه کسانی ملاقات کند، این که به رئیس جمهوری حمله شود که چرا با عده ای ملاقات داشته و با عده ای ملاقات نداشته است یک استبداد است، اختیارات رئیس جمهوری در قانون اساسی مشخص است و ملت به او رای داده و رئیس جمهوری نیز باید انتظارات ملت را برآورده کند نه انتظارات روزنامه کیهان را.

۷۰ درصد ایرانیان از فیلترشکن استفاده می‌کنند

وزارت ورزش و جوانان ایران اعلام کرده که بر اساس تازه‌ترین نتایج به دست آمده از یک پژوهش، ۷۰ درصد ایرانیان برای استفاده از اینترنت از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این خبر را «محمدتقی حسن‌زاده»، رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان به ایسنا داده است. به گفته‌ وی، تنها ۴۵ درصد از ایرانیان به اخبار صداوسیما اعتماد می‌کنند.

آمریکا گاو نر است یا ماده؟
روز گذشته مناظره‌ای با حضور قدیری ابیانه و غلامرضا انصاری در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که بخش‌هایی از ان با حاشیه جالبی همراه بود. گویا در بخشی از این مناظره و در جهت داغ‌تر شدن مناظره دکتر انصاری امریکا و اسرائیل را گاوی دانست که اصول‌گرایان می‌خواهند با شاخ گاو درگیر شوند اما ما اصلاح‌طلبان از پستان او استفاده می‌کنیم و دکتر قدیری ابیانه نیز پاسخ داد شما گاو ماده و نر را اشتباه گرفته‌اید.

وعده وزیر دفاع سابق ترکیه به احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد به هنگام بازگشت از سفر خود به ترکیه با دوغو پرینچک دبیرکل حزب وطن ترکیه دیدار کرد.این دیدار در فرودگاه استانبول و پیش از سفر دوغو پرینچک دبیرکل حزب وطن ترکیه به همراه یک هیئت ۱۲ نفری به سوریه با هدف دیدار با سران حکومت سوریه از جمله بشار اسد صورت پذیرفت.‌دوغو پرینچک با اشاره به دوستی هزار ساله بین دو کشور گفت: «ما یک ملت هستیم. در کتاب شاهنامه فردوسی – شاعر برجسته ایرانی – بر دوستی ترک و فارس تاکید شده است. شما را در ترکیه بسیار دوست دارند. در سایه این دوستی کهن کشورهای ترکیه، ایران، عراق، سوریه و لبنان باید با یکدیگر متحد شده و صلح و آشتی را منطقه باز گردانند. مطمئن باشید که در زمانی نزدیک دوستان واقعی ایران در ترکیه به حکومت خواهند رسید.»‌

روحانی رییس جمهور یک دوره‌ای خواهد بود

با خیزی که دولت در عرصه های سیاسی،اقتصادی ودیپلماتیک برداشته است به نظر نمی رسد دکتر روحانی در دور بعد بتواند رئیس جمهور باشد.

جعفرقنادباشی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل با طرح ادعای فوق، گفته: مجموعه‌ای از عوامل موجب شده محبوبیت دکتر روحانی کاهش یابد که تنها مربوط به مسائل هسته ای ،اقتصادی یا سیاست داخلی نیست. مردم تصور می‌کردند زمانی که آقای روحانی قدرت را در دست بگیرد جهش هایی با توجه به اینکه ایشان واژه تدبیر را به کار می بردند در شیوه قوه مجریه به کار گرفته شود که اشتباهات گذشته تکرار نشود اما شاهد اتخاذ تصمیمات آنی بودیم که بر اساس تدبیر نبوده است. اقشاری که رئیس جمهور با آنها حشر و نشر دارد اقشاری هستند که متاسفانه از مردم دور است. شخصیت‌هایی که رابطه دارند خیلی مردمی نیستند. آقای روحانی متعلق به قشر بالای شهری شدند. مخاطبین رئیس جمهور توده مردم در شهرهای دورافتاده و شهرهای کوچک نیست بلکه مخاطبین ایشان یک طبقه خاص دارای امتیازی است که معمولا در بالای شهر زندگی می کنند و این چیزی است که مردم احساس می کنند. دولت یازدهم در مسئله اقتصاد هیچ نوآوری نداشته است. قرار بود مشکلات در بخش صنایع حل شود هیچ تحرکی در جهت کمک به صنایع و تولیدات نشده است. طرح هایی که افتتاح شده مربوط به گذشته بوده است.

Share