سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی خبرداد:

واکس میوه برای بازارپسندی،افزایش ماندگاری و کاهش میزان ضایعات ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا واکس های میوه هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارند و استفاده از آنها برای بازارپسندی،افزایش ماندگاری و کاهش میزان ضایعات ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا واکس های میوه هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارند و استفاده از آنها برای بازارپسندی،افزایش ماندگاری و کاهش میزان ضایعات ضروری است.

۳۹۴۴۱علی محسنی سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: واکس‌های خوراکی دارای ماده نگهدارنده طبیعی کیتوزان هستند و با داشتن کلسیم بالا هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارند.

وی اضافه کرد: واکس‌هایی که در محصولات باغی مصرف می‌شوند به دو دسته خوراکی و غیرخوراکی تقسیم می‌شوند، واکس خوراکی در محصولاتی مثل سیب و انگور استفاده می‌شود و واکس‌های غیرخوراکی را در مرکبات و انار استفاده می‌کنند.

محسنی افزود:در برخی میوه‌ها مانند سیب به‌طور طبیعی واکس وجود دارد که با توجه به رقم، مقدار آن متفاوت است و این واکس جزء سیستم دفاعی سیب برای افزایش ماندگاری محسوب می‌شود.

وی استفاده از واکس میوه را برای بازارپسندی،افزایش ماندگاری و کاهش میزان ضایعات ضروری دانست.

سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه خسارت ضایعات محصولات کشاورزی در هر سال بیش از ۳۰ درصد است،تصریح کرد: استفاده از ماده‌ای که از طبیعت گرفته شده است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز استفاده می‌شود نه‌تنها ضرری برای سلامتی ندارد، بلکه می‌تواند مقداری از کلسیم مورد نیاز بدن را نیز تأمین کند.

سمانه .م یکی از شهروندان شهر رشت که مادر دو فرزند است گفت:یکی از نگرانی مهم من این است که شنیده ام به سیب و برخی محصولات دیگر باغبانی واکس می‌زنند و استفاده از این میوه‌ها می‌تواند سرطان‌زا باشد، می خواستم بدانم که این خبر واقعیت دارد یا خیر .

وی اضافه کرد:برای حفظ سلامتی خانواده ام به خصوص فرزندانم همواره سعی می کنم از مواد غذایی با ماندگاری بالا استفاده نکنم این در حالیست که سیب های موجود در بازار برخلاف سالهای گذشته حتی به مدت یک ماه اصلا در یخچال خراب نمی شود و به نظر می رسد مواد نگهدارنده دارند و این امر موجب نگرانی ام شده است.
/ایسنا

Share