دبیر ستاد کنگره شهدای گیلان خبر داد:

سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر رشت نصب می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ابراهیم جوادی بعد از ظهر امروز در نشست با رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای این شهر با بیان اینکه سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر و مشاهیر گیلان نصب می‌شود، اظهار داشت: در یادمان طراحی شده لوگوی لشگر ۱۶ قدس و تمثال شهید آیت‌الله احسانبخش نیز جانمایی شده است.

سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر رشت نصب می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ابراهیم جوادی بعد از ظهر امروز در نشست با رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر و مشاهیر گیلان نصب می‌شود، اظهار داشت: در یادمان طراحی شده لوگوی لشگر ۱۶ قدس و تمثال شهید آیت‌الله احسانبخش نیز جانمایی شده است.سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر رشت نصب می‌شود

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای رشت این کار ارزشمند را اجرایی می‌کند، افزود: طراحی یادمان شهدا شاخص گیلان توسط ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان انجام شده است.

دبیر ستاد کنگره شهدای گیلان، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان لشگر ۱۶ قدس گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهید آیت‌الله احسانبخش نیز نقش مهمی را در پشتیبانی دوران دفاع مقدس داشتند.

جوادی با بیان اینکه ما آرامش کشور را مدیون خون شهدا هستیم، افزود: تجربیات خوبی در استان‌های دیگر کشور درخصوص برگزاری کنگره شهدا وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد، کار برای شهدا  یک کار عاشقانه است چون همه به شهدا بدهکاریم.

وی خواستار پشتیبانی‌های لازم و اجرای برنامه‌های متنوع با توجه به اهمیت پرداختن به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای استان شد و تصریح کرد: کنگره شهدا یک کار ملی است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد کنگره شهدای گیلان تصریح کرد: شورای عالی نخستین کنگره سرداران امیران و هشت هزار شهید گیلان به ریاست استاندار و ستاد اجرایی آن به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و ۱۱ کمیته این کنگره تشکیل شده است.

جوای با بیان اینکه این کنگره در آذر سال ۹۴ برگزار می‌شود تا پیوندی بین حکومت مینیاتوری اسلامی میرزا با شهدای دفاع مقدس زده شود، اظهار داشت: تاکنون  حدود ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان چاپ شده که ۳۵ عنوان توسط ستاد کنگره شهدای گیلان به چاپ رسیده است./تسنیم

Share