مناظره «سیر تحول دانشگاه قبل و پس از انقلاب» بین شکوری راد و الله کرم:

به نظر نمی‌رسد هیچ اصلاح‌طلبی امام را دوست داشته باشد/موسوی مقابل ولایت فقیه نایستاد و جرمی به نام فتنه نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مناظره «سیر تحول دانشگاه قبل و پس از انقلاب» در مشهد با حضور حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله و علی شکوری‌راد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مناظره «سیر تحول دانشگاه قبل و پس از انقلاب» در مشهد با حضور حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله و علی شکوری‌راد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم برگزار شد.

IMG_80862-205x153 حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله دقایقی پیش در مراسم سیر تحول دانشگاه قبل و پس از انقلاب خطاب به علی شکوری‌راد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم گفت: از آنجایی که شما یقه سفید هستید ابتدا مناظره را شما آغاز کنید.

شکوری‌راد با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیروزی انقلاب متعلق به مردم است و حضور مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن تایید‌کننده هیچ شخص و جناحی نیست.

الله‌کرم با بیان اینکه برخی امروز به دنبال اتهام بنده هستند تصریح کرد: اصلاح‌طلبان خود خشونت را به دانشگاه کشیدند و جریان انحصارطلبی را به دانشگاه آوردند و امروز فکر می‌کنند با تعویض لباس کسی آنها را نمی‌شناسد.

وی خطاب به شکوری‌راد گفت: شما عدالت‌خواهی را با اشرافی‌گری عوض کرده‌اید و به سمت گفتمان لیبرال رفته‌اید و کسی که از گفتمان انقلاب به سمت لیبرال برود راه برگشت ندارد.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله خاطرنشان کرد: جریان صلح را موسوی، هاشمی و رضایی به امام تحمیل کردند و به نظر نمی‌رسد هیچ اصلاح‌طلبی امام را دوست داشته باشد.

شکوری‌راد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان الله‌کرم را از خیابان به پشت تریبون آورده‌اند گفت: ‌ما قدر افرادی نظیر الله‌کرم را می‌دانیم اما صحبت‌های ایشان راجع به اصلاح‌طلبان را تایید نمی‌کنیم.

وی نماز را مهمتر از حجاب دانست و بیان کرد: بنده به عنوان اصلاح‌طلب به مسئله حجاب بسیار اهمیت می‌دهم اما معتقد هستم که یک فرد بی‌حجاب به فردی که با حجاب است و اختلاس می‌کند شرف دارد.

شکوری‌راد ادامه داد: این درست نیست که ما افراد کراواتی را بد بدانیم و بگوئیم اینها از اسلام و دین خارج شده‌اند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم خطاب به الله‌کرم گفت: آیا شما حاضرید رفراندم جمهوری اسلامی را دوباره برگزار کنید که اگر حاضر نیستید و شهامت برگزاری را ندارید این عیب از اسلام و جمهوری نیست بلکه عیب به عملکردها مربوط می‌شود.‌

الله‌کرم در واکنش به اظهارات شکوری‌راد که بیان کرده بود ما تو را از خیابان به پشت تریبون کشاندیم گفت: بله بنده و امسال بنده خیابانی و بیابانی هستیم اما اگر در بیابان بوده‌ایم از کشور دفاع کرده‌ایم و اگر در خیابان بوده‌ایم به مفاسد اعتراض کرده و در خیابان‌ها آتش و دود به راه نینداخته‌ایم.

وی افزود: ما جرأت برگزاری رفراندم را داریم زیرا انتخابات ما و مراسم ۲۲ بهمن ما در واقع به نوعی رفراندم است.

شکوری‌راد بیان کرد: دولت مهندس موسوی از سوی امسال آقای الله‌کرم به کف اسلامی متهم می‌شود در صورتی که در شرایط تحریم در زمان دولت موسوی ایشان طوری عمل کردند که هیچ مستضعفی به خاطر گرسنگی از دنیا نرفت و به خاطر همین مسئله در سال ۸۸ همین گروه مستضعفین طرفدار وی بودند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم با اشاره به اینکه عده‌ای پایشان به جبهه نرسیده اما الله‌کرم ارادت خاصی به آنان دارد، خطاب به الله‌کرم عنوان کرد: آیا شما از زندگی من خبر دارید که بنده را یقه سفید، به جبهه نرفته و مرفه خطاب می‌کنید که این ادعاهای شما ناصواب است و اگر شهامت داشته باشید در همین جلسه عذرخواهی می‌کنید.

وی در واکنش به این مسئله که موسوی در بحبوحه جنگ استعفا داده است افزود: من از استعفای ایشان دفاع نمی‌کنم اما فقط می‌دانم موسوی در اعتراض به بازسازی سیاست‌های پس از جنک استعفا داده است.

الله‌کرم در واکنش به اظهارات شکوری‌راد که باید از وی عذرخواهی کند عنوان کرد: شما که با مستضعفین بودید اما امروز از حالت عدالت‌خواهی در آمده‌اید و با تکنوکرات‌ها دست در دست شده‌اید باید جواب دهید و شما که من را خیابانی خطاب می‌کنید باید توبه کنید.

وی افزود: آقای هاشمی در رأس اشرافی‌گری هستند و شما طرفدار ایشان و پسرشان هستید در صورتی که امروز هم معاون اول آن آقا و هم پسر این آقا باید دستشان قطع شود.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله متذکر شد: طرفداران شما شعار مرگ بر آمریکا را به مرگ بر روسیه تبدیل کرده‌اند و سپس شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و در نهایت هم مرگ بر اصل ولایت فقیه را مطرح می‌کنند اما ما نمی‌گذاریم علیه جمهوریت شورشی ایجاد شود.

شکوری‌راد بعد از اظهارات الله‌کرم به حوادث کوی دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: بعداز حوادث کوی دانشگاه و حوادث سال ۸۸ زندان‌ها پر از دانشجویانی شد که ناخواسته مجبور شدند رنج زندان را تحمل کنند.

وی تصریح کرد: کمیته‌های انضباطی زمانی شکل گرفت  که افراد گمان می‌کردند دانشجو نباید به دادگاه فرستاده شود و رسیدگی به کارهایش باید در همین کمیته‌های انضباطی صورت گیرد اما متاسفانه در زمان آقای احمدی‌نژاد این کمیته‌ها به مکانی برای انتقال دانشجو به دادگاه و نهایت زندان تبدیل شد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم خاطرنشان کرد:‌ چون احزاب اجازه فعالیت سیاسی نداشتند بار سیاسی به دوش دانشجو افتاد و دانشجویان مجبور شدند صدای جامعه باشند که متاسفانه هنوز شاهد حضور دانشجویان در زندان‌ها هستیم و این نشان می‌دهد نظامی که دانشجو را زندانی کند دچار یک اشکال اساسی است.

الله‌کرم در ادامه جلسه که پرسش و پاسخ دانشجویان بود خطاب به دانشجویی که به الله‌کرم گفت شما چکاره‌اید که کنسرت‌ها را سرکوب می‌کنید و برای وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرید بیان کرد: انقلاب اسلامی ما در چارچوب اجرای حدود به امر به معروف و نهی از منکر من و شما برمی‌گردد که در وصیت‌نامه امام(ره) هم آمده که برای امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب قوانین اسلامی به مسئولان تذکر داده شود پس بنابراین اگر من و شما تاخیر کنیم اسلام تاخیر نمی‌کند.

شکوری‌راد نیز در پاسخ و واکنش به اظهارات دانشجویی که بیان کرده بود دعواهای خود را به دانشگاه نیاورید چرا که مردم از دعوای شما خسته شده‌اند گفت: مردم باید بر عملکرد مسئولان نظارت داشته‌ باشند چرا که هیچ مسئولی نیست که در معرض خطا و فساد نباشد.

وی ادامه داد: آیا شما دانشجویان نمی‌خواهید بدانید ۸۳۰ میلیارد دلار پول در دوران احمدی‌نژاد کجا هزینه شده است و آیا می‌خواهید که ما صحبت‌های خود را پشت درهای بسته مجلس انجام دهیم و به شما نگوییم که ۲۲ میلیارد دلار که به صورت چمدانی رفته و برنگشته چه شده است پس اگر دانشجو بگوید به ما چه ربطی دارد این نشان دهنده معضل بزرگی در جامعه است.

شکوری‌راد متذکر شد: کمترین کاری که دولت آقای احمدی‌نژاد کرده تقلب است.

وی در ارتباط با عاشورای سال ۸۸ عنوان کرد: عاشورای ۸۸ دروغ بزرگ صدا و سیما بود که به خورد مردم داد و اکثر صحنه‌های فیلم‌برداری صحنه‌سازی شده بودند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در ارتباط با پاره شدن عکس امام در ۱۶ آذر عنوان کرد: ما تاکنون شاهد این مسئله نبوده‌ایم که حتی در بدترین شرایط توسط مردم یا دانشجویان پاره شده باشد و این مسئله نیز صحنه‌سازی است.

الله‌کرم در واکنش به اظهارات شکوری‌راد خاطرنشان کرد: موسوی در زمان انتخابات ۳۶ هزار نفر سر صندوق‌ها مسئول کرده بود که بنده با مسئول صندوق تبریز روز بعد انتخابات تماس گرفتم و ایشان به من گفت به ما گفته‌اند اعلام تقلب کنید در صورتی که ما تقلب ندیده‌ایم.

وی خطاب به شکوری‌راد گفت: وقتی آقایان طرفدار آزادی شدند و عدالت را رها کردند اعتماد ما به آنان متزلزل شد در صورتی که پیش از این ما شما را افرادی انقلابی می‌دانستیم.

شکوری‌راد شکوفاترین دوران اقتصادی را دوران خاتمی عنوان کرد و افزود: دولت جدید نیز در شرایط خاصی شکل گرفته که زیر تیغ مجلس است و مجبور به اجرای سیاست‌های آنان است که امیدواریم در انتخابات آتی اصلاح‌طلبان روی کار بیایند.

وی در واکنش به اظهارات دانشجویانی که موسوی را فتنه‌گر می‌خواندند اظهار داشت: موسوی هیچ زمانی مقابل ولایت فقیه نایستاده و ما در قوانین جرمی به نام فتنه نداریم و کلمه فتنه را شما از خودتان اختراع کرده‌اید.

الله‌کرم به اظهارات شکوری‌راد واکنش نشان داد و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه مدافع آرای مردم بوده‌اند و همان طور که در سال ۸۸ رای مردم را حق‌الناس خواندند و از آن دفاع کردند در زمان آقای روحانی نیز مدافع رای ایشان شدند.

وی در ارتباط با جرم موسوی خاطر نشان کرد: موسوی در تهران آرایش بیشتر از احمدی‌نژاد بود و به همین علت اعلام زود‌هنگام برای پیروزی کرد که این مسئله درست نبود و همچنین وی موجب کشته شدن حدود ۳۸ نفر نظیر نداآقاسلطان شد که بنده نیز می‌گویم سرویس‌های جاسوسی این خانم را کشته‌اند و عده‌ای گلوله نیروی انتظامی را موجب کشته شدن این فرد می‌دانند.

وی گفت: برخی همچون علی مطهری نظرشان این است که هم احمدی‌نژاد و هم موسوی محاکمه شوند اما من می‌گویم موسوی بسترساز این مسائل بوده و باید پاسخ‌گو باشد./فارس

Share