نادران در برنامه نگاه یک

خاتمی اهل لجبازی نبود،اما میرحسین سابقه لجبازی داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به گفته این نماینده اصولگرای مجلس، با توجه به سبقه موسوی در لجبازی که حتی در زمان امام (ره ) نیز سابقه داشت، طراحان صحنه فتنه، او را به عرصه انتخابات فرستاده و به خط دهی به او پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «الیاس نادران »که شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما حضور یافته بود، به حضور نمایندگان مدعیان تقلب در ۳۵۰ هزار حوزه رای گیری در کشور اشاره کرد و افزود: نمایندگان کاندیداها با امضای برگه های این حوزه ها به صحت و سلامت انتخابات اذعان کرده بودند.

۱۴۱۹۷۱۳۵۵۶_negah-1وی گفت: کسانی که کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند، موضوعی را که پیگیری می کردند صیانت از آرا نبود بلکه به دنبال القای تفلب بین افکار عمومی بودند.

نادران با بررسی رویدادهای قبل از انتخابات ۸۸ گفت: در آن دوران، شاهد اعلام کاندیداتوری حجت الاسلام خاتمی بودیم اما بعد از گذشت چند ماه و با برنامه ریزی قبلی، وی به نفع میرحسین موسوی انصراف داد.

وی ادامه داد: طراحان صحنه به خوبی می دانستند در صورت ادامه حضور خاتمی در صحنه انتخابات که از نظر شخصیتی، اهل لجبازی نبود و در برابر رای مردم تمکین می کرد، به اهداف خود نمی رسند.

به گفته این نماینده اصولگرای مجلس، با توجه به سبقه موسوی در لجبازی که حتی در زمان امام (ره ) نیز سابقه داشت، طراحان صحنه فتنه، او را به عرصه انتخابات فرستاده و به خط دهی به او پرداختند.

نادران،اعلام پیروزی پیش از شمارش کامل آرا از سوی موسوی را گواهی بر مدعای خود دانست و گفت: صحنه گردانان با بازی گرفتن از موسوی پروژه خود را کلید زدند.

وی افزود: این افراد پشت صحنه با شناخت شخصیت موسوی و با وجود اینکه نسبت به رای نیاوردن وی در انتخابات مطمئن بودند اما با القای تفلب در انتخابات، پروژه خود را پیش بردند.

نادران، اعلام پیروزی پیش از اعلام نتایج رسمی از سوی موسوی را با هدف به آشوب کشیدن کشور ارزیابی کرد و گفت: از فردای آن مصاحبه که منجر به لشکرکشی خیابانی شد تاکنون مصداقی برای تایید تقلب ارایه نشده است و مدعیان تقلب تنها به کلی گویی شنیده های بی اساس استناد می کنند.

وی به ملاقاتهای نمایندگانی که به منظور بررسی انتخابات برگزیده شده بودند، اشاره کرد و افزود: با آقایان موسوی ، هاشمی و کروبی دیدارهایی داشتیم که همگی بر تقلب بدون دلیل مستدل اصرار می کردند و خواستار ابطال انتخابات بودند.

نادران به ملاقات هیات نمایندگان مجلس با موسوی اشاره کرد و گفت: موسوی اقدام دولت در دادن سود سهام عدالت در چند روز قبل از انتخابات را تقلب می دانست و مصداق دیگری نداشت .

وی افزود: موسوی از برگزاری مناظره ای که نمایندگان کمیته ۶ نفره پیشنهاد دادند نیز طفره رفت و به نظر من وی خود را برای یک جنگ تمام عیار آماده کرده بود.

این نماینده تهران در مجلس همچنین به ملاقات نمایندگان با مهدی کروبی اشاره کرد و گفت: آقای کروبی ادعا داشت که با توجه به رای ۳ میلیونی او در انتخابات سال ۸۴ امکان کاهش آرای وی به ۳۰۰ هزار در انتخابات ۸۸ وجود نداشته است.

نادران ، چنین ادعایی را ‘بسیار غیر منطقی’ خواند و افزود: کروبی مدعی بود که دولت اقدام به واردات صندوقهای ویژه ای از روسیه کرده که این صندوقها دوجداره بوده و در جداره مخفی آن، قبلا رای هایی برای احمدی نژاد تعبیه شده است که پس از اتمام رای گیری، جداره ها به شیوه ای خاص از بین رفته و رای های جعلی با آرای مردم جایگزین شده است.

وی با بیان اینکه هاشمی نیز بر این اعتقاد بود، گفت: نمایندگان ملاقات کننده با کروبی به وی اعلام کردند که چنین چیزی امکان نداشته و علت اینکه رای او کمتر از حد انتظار بوده، آن است که طرفداران قبلی اش حتی رییس ستاد انتخاباتش در انتخابات به او رای نداده است .

این نماینده مجلس همچنین به ملاقات نمایندگان مجلس با آیت الله هاشمی در آن برهه اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی به نمایندگان گفت که یکی از معاونانش که چند روز قبل از انتخابات برای سرکشی به خانواده خود به روستایی در اطرف اراک رفته بود با انگشت جوهری پدر خود مواجه می شود که وقتی از پدرش جویای دلیل این موضوع می شود پدر وی از رای دادن به احمدی نژاد در آن روز خبر می دهد.

نادران با بیان اینکه ‘گیریم که تقلب دراین روستا اتفاق افتاده اما این موضوع به کل کشور ارتباطی ندارد’، گفت: بعد از روبرو کردن فرد مدعی با آقای هاشمی رفسنجانی، وی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و منکر این گفته شد.

این نماینده مجلس، نشانه دیگری از صحنه گردانی برخی افراد و گروه ها را در فتنه ۸۸، بیانیه مجمع روحانیون مبارز مبنی بر اعلام راهپیمایی بعد از سخنرانی ۳۰ خردادماه رهبر معظم انقلاب برشمرد که به عقیده وی، این کار با هدف القای موضوع فصل الخطاب نبودن سخنان رهبری صورت گرفت.

نادران با تشابه تاریخی واقعه کربلا با سال ۸۸ گفت: همانطور که در این واقعه هرچه ابا عبدالله تلاش کرد که نسبت به روشنگری افرادی همچون شمر،خولی و سعدابن ابی وقاس اقدام کند اما گوش شنوایی نبود در فتنه ۸۸ نیز شاهد تکرار این حوادث بودیم .

وی ، مخدوش شدن اعتبار بین المللی نظام جمهوری اسلامی را از نتایج فتنه سال ۸۸ دانست و گفت: تا سال ۸۷ کشورهای طرف مذاکره در مذاکرات هسته ای، حاضر به دادن انواع امتیازات بودند اما بعد از ۸۸ روند مذاکرات تغییر کرد و و شاهد اعمال سخت ترین تحریم ها علیه کشور و ملت بودیم.

این نماینده مجلس، بسیج را مظهر اقتدار کشور توصیف کرد و اظهارداشت: یکی از عوارض فتنه ۸۸ در مقابل مردم قرار دادن بسیج بود که باعث تنزیل نقش این ارگان مردمی در امنیت کشور شد.

نادران با بیان اینکه موضوع صحنه گردانان فتنه ۸۸ موسوی و کروبی نبود ،گفت: حتی اگر نظام خواسته این افراد را نیز قبول می کرد، این بازی ادامه می یافت.

وی افزود: مشکل کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی با کشورمان، شکست هایی بود که در جنگ ۳۳ روزه لبنان پذیرا شده بودند. در نتیجه با حمایت از فتنه گران به دنبال ضربه زدن به اصل انقلاب و آرمان های نظام جمهوری اسلامی بودند.

این نماینده مجلس، کشته شدن «ندا آقا سلطان » را یکی از پازل های این بازی دانست و گفت: صحنه گردانان به دنبال کشته سازی در این اتفاقات بودند.

وی پایان تاریخ فتنه گری را راهپیمایی گسترده مردم و هیاتهای مذهبی در ۹ دی ۸۸ اعلام کرد و گفت: اوج فاجعه زمانی بود که فتنه گران ماهیت یزدی خود را در عاشورای حسینی نشان دادند.

نادران، حکم افراد باغی را در نزد تمامی مراجع دینی و حکومت ها، ‘اعدام’ عنوان کرد و گفت که نظام با هوشمندی و حصر این افراد، از اسطوره سازی آنان جلوگیری کرد چرا که صحنه گردانان با طراحی این پروژه به دنبال اعدام این افراد و بهره برداری خود از سران فتنه بودند.
/ایرنا

Share