بحث و گفتگو درمورد منابع آبی گیلان همزمان با حضور وزیر نیرو

نشست بررسی ساخت سدهای دیورش رودبار و لاسک شفت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی ساخت سدهای دیورش رودبار و لاسک شفت ظهر امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد : با برطرف شدن موانع موجود ساخت این دو سد در دهه فجر اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی ساخت سدهای دیورش رودبار و لاسک شفت ظهر امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

jpg3026دکتر نجفی ظهر امروز در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار و نماینده رودبار مدیر عامل آب منطقه‌ای، مدیر کل راه و شهرسازی و سرمایه گذار بخش خصوصی حضور داشت گفت : باتوجه به حضور وزیر نیرو در سفر روز سه شنبه به گیلان در زمینه‌ی پایداری منابع آبی استان بویژه در بخش کشاورزی بحث و گفتگو می‌شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان به عنوان استانی کشاورزی و گردشگرپذیر نیازمند منابع آبی پایدار است گفت : علاوه بر پیگیری مراحل ساخت سدهای پلرود و شفارود در زمینه‌ی زمان آغاز عملیات اجرای سدهای لاسک شفت و دیورش رودبار نیز تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت سدهای دیورش و لاسک گفت : سد لاسک با ظرفیت قدرت تنظیم ۱۰۷ میلیون مترمکعب و سد دیورش با ظرفیت تنظیم آب ۱۳ میلیون مترمکعب ساخته می‌شود.

 وی با بیان اینکه مراحل صدور مجوز سد لاسک برای آغاز عملیات اجرایی پایان یافته است گفت : انشاءا… با حمایت وزیر نیرو مجوز آغاز ساخت سد دیورش نیز صادر شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سد دیورش برای تأمین آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان ساخته می‌شود گفت : برای ساخت این سد سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده است.

استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد : با برطرف شدن موانع موجود ساخت این دو سد در دهه فجر اجرایی می‌شود.

گفتنی است : معاون اول رئیس جمهور به منظور بهره‌برداری از چند طرح عمرانی و بررسی مسائل مهم استان سه‌شنبه به همراه جمعی از وزرا و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گیلان سفر می‌کند.

Share