در نقد سخنان متناقض لیدر طیف اکثریت شورای شهر رشت:

اتهام به رسانه ها نشانه خرد نیست/مگر به بهانه ویرانی رشت خلیلی را برکنار نکردید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاید شما به واسطه سن و سال و شرایطتان از تاثیر تنظیم بودجه بر روند مدیریت یک شهر آگاهی کافی نداشته باشید، یا عدم ثبات مدیریت شهری برای شما معنا و مفهومی نداشته باشد اما برای ما که در بطن جامعه درد را احساس می کنیم بسیار پر معناست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این اولین بار نیست که از سوی اعضای شورای شهر رشت به خبرنگاران و اصحاب رسانه توهین می شود. وقتی چنین توهین ها و تهمت هایی با سکوت اهالی رسانه همراه می شود احتمال ادامه چنین روند مذمومی بیشتر می شود تا جایی که پای قهوه خانه نیز وسط می آید.
۰۷۴شمال ما نوشت:چند روز پیش یکی از اعضای شورای شهر رشت در جلسه رسمی این شورا، گرم نطق بود که در صحبت هایش گریزی به سایت های خبری زد و گفت: «متاسفانه برخی سایت ها حرفهای اعضای شورا را باب میل خود تفسیر می کنند و برخی سایت های دلسوزتر از ما می شوند، مدیران این سایتها سن کمتری از ما دارند و بیش از ما دلسوز شده اند! در قهوه خانه ها می نشینند و برای ما تعیین تکلیف می کنند!»
اما وقتی ایشان گرم صحبت بودند یادشان رفت که این سایت های خبری ثمره پیشرفت در عرصه اطلاع رسانی، تکنولوژی و تحولات فرهنگی اجتماعی استان گیلان هستند و این به فرهنگ غنی مردمان گیل بر می گردد، استانی که از قدیمی ترین ها در مطبوعات کشور بوده و همواره از پیشتازان این عرصه است.
از پیشرفت تکنولوژی که بگذریم از خلاقیت مدیران تحصیلکرده و فرهیخته این سایت ها در ایجاد اشتغال و فرهنگ سازی نمی توان گذشت. اگرچه این مدیران کم سن و سال تر از برخی اعضای شورای شهر رشت هستند اما اگر دلسوزتر از آنها نباشند کمتر از آنها نیز به این شهر و شهروندان نمی اندیشند.
جوانتر بودن این مدیران با توجه به نوپا بودن این پایگاه های اطلاع رسانی و عدم راحتی و آشنایی افراد مسن با فضای مجازی تعجبی ندارد. با کمی جستجو در آمار بیکاران استان گیلان که قطعا عملکرد شورای شهر رشت نیز در آن بی تاثیر نیست می توانیم متوجه کار بزرگ مدیران این سایت ها در ایجاد اشتغال شویم.

 اما سخنی با لیدر تاثیر گذار جریان اکثریت شورای شهر رشت!

اگر به نقدی که به عملکردتان از سوی سایت ها انجام می شود تعیین تکلیف می گویید می توانید سری نیز به هفته نامه ها و روزنامه های استانی که منتقد عملکردتان هستند بزنید و یا به سخنان نماینده محترم ولی فقیه در گیلان، استاندار محترم، مسئولان شهرستان، نمایندگان مجلس و دغدغه های مردم که شما را قضاوت می کنند مراجعه کنید.
در سخنانتان اظهار کردید: «چرا برای انتخاب شهردار عجله نماییم، آیا واقعا شهر از بین رفته است؟»
زمانی که به بهانه ویرانی شهر، خلیلی را برکنار کردید همه منتظر ورود خیل عظیم سرمایه گذاران در رشت بودند یا کمی تغییر حداقل حقی بود که التماسش را داشتند. اما نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه روندی معکوس بر شهر حاکم شد.
آری! شهر بسیار متمولانه در حال اداره است! وقتی نه مسافران شهری از وضعیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی راضی هستند و نه رانندگان تاکسی و اتوبوس از خیابان ها و آسفالت شهری و سازمان خود راضی هستند و نه مردم از خدمات شهرداری رشت، می توان با هورا و فریاد به عملکرد شورای شهر و مدیریت مدیران شهری افتخار کرد؟
شاید شما به واسطه سن و سال و شرایطتان از تاثیر تنظیم بودجه بر روند مدیریت یک شهر آگاهی کافی نداشته باشید، یا عدم ثبات مدیریت شهری برای شما معنا و مفهومی نداشته باشد اما برای ما که در بطن جامعه درد را احساس می کنیم بسیار پر معناست.
شما از سویی برای اداره شهر مدیر جوان -مشکلات مربوط به شرایط احراز بماند- انتخاب می کنید از سوی دیگر با پیش کشیدن تجربه انتخابتان را زیر سوال می برید! و اینکه شما مدیران متعهد و دلسوز جامعه رسانه ای استان را متهم در تصمیم گیری در قهوه خانه ها و قلم زدن در چنین جاهایی می کنید نه تنها نشان دهنده خرد شما نیست بلکه توهینی است به تمامی کسانی که در این سالها با گرفتن قلم در دست برای داشتن جامعه ای پویا تلاش کردند!
بد نیست بدانید که بسیار از مدیران جوان همین سایت ها دارای مدارک تحصیلی به مراتب بالاتری از اکثر اعضای شورای شهر رشت هستند و شاید در صورت داشتن تمایل اکنون به جای شما در شورای شهر رشت حضور داشتند.
انسانها جایزالخطا هستند بارها برای انتخاب خلیلی که دلیل اصلی شهردار شدنش را به شما نسبت می دهند گفتید «اشتباه کردم» و عذر خواهی کردید و برای تعویق انتخاب شهردار که به دلیل عدم اطلاع کافی اعضای شورای شهر رشت از قوانین کلانشهرها و مصوبات شورای اسلامی شهر بود، عذرخواهی نکردید. مگر آن زمان حقوقدان نداشتید!
در پایان لازم می دانم بگویم که آری برای انتخاب شهردار عجله ای نیست و همانطور که معلوم است این انتخاب سری دراز دارد که امیدواریم به عمر شورای چهارم شهر رشت قد دهد!

Share