هادی عامری:سعدیه و جلولا به طور کامل از دست داعش آزاد شدند

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی عامری فرمانده ی سپاه بدر عراق امروز در پی خبری آزادی کامل مناطق سعدیه و جلولا از لوث وجود داعش را اعلام کرد. حملات به سعدیه از سه محور شرق ، غرب و جنوب آغاز شد و حملات به سمت جلولا از محور خانقین انجام شد […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی عامری فرمانده ی سپاه بدر عراق امروز در پی خبری آزادی کامل مناطق سعدیه و جلولا از لوث وجود داعش را اعلام کرد.

2014-Nov-23-5471e1e179525حملات به سعدیه از سه محور شرق ، غرب و جنوب آغاز شد و حملات به سمت جلولا از محور خانقین انجام شد .البته لازم به ذکر است که شمال جلولا توسط نیروهای کرد پاکسازی شد.

حمله به سمت این مناطق به علت تله های انفجاری و بمبگذاری های وسیع توسط داعش به کندی و با فداکاری نیروهای عراقی انجام شد.

منابع میدانی تعداد شهدای سعدیه را ۱۸ نفر اعلام کردند که تعداد ۸ نفر از این شهدا در عملیات انتحاری داعش به شهات رسیدند و در جلولا نیز ۲۳ نفر شهید و زخمی شدند.

اهمیت دو منطقه السعدیه و جلولاء از نظر راهبردی

جلولاء از توابع استان دیالی عراق و تعداد ساکنان آن به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد. این منطقه در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق پایتخت عراق واقع شده است و ساکنان آنها از ترکمان‌ها ، عرب ها و کُردها هستند.
گفته می شود، اهمیت راهبردی این دو منطقه به این دلیل است که این مناطق ورودی های منطقه اقلیم کردستان عراق از منطقه جنوب شرقی به شمار می‌آیند.
یکی از مقامات عالی رتبه کُرد عراقی وابسته به نیروهای پیشمرگه در این رابطه می‌گوید: وجود دولت اسلامی ” داعش ” در جلولاء آن هم در فاصله ۱۱۵ کیلومتری بغداد دو بخش کلار و خانقین را تهدید می‌کرد مضافاً بر این که سلطه بر این مناطق به مثابه کنترل سدهای مهم عراق و همچنین نزدیکی و سلطه بر چاه‌های نفتی این منطقه می‌باشد.
از سوی دیگر جبار الیاور دبیرکل نیروهای پیشمرگه عراق در خصوص موفقیت نیروهای کُرد عراقی و ارتش عراق در بازپس‌گیری جلولاء گفت: با آزاد شدن جلولاء مسیر معروف به بغداد- خانقین هم آزاد خواهد شد.

sadie jaloola 2 copy

Share