ایستگاه پایانی توافق ژنو

اشتاین‌مایر:در ساعات سرنوشت‌ساز قرار داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که امروز از میانه راه سفرش به آفریقا ظهر امروز -شنبه- وارد وین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که امروز از میانه راه سفرش به آفریقا ظهر امروز -شنبه- وارد وین شد، پس از ورود به هتل پله کوبورگ محل دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای رفت.

13930901000850_PhotoAاو ساعتی قبل با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و دقایقی پیش نیز با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به گفت‌وگو پرداخت که در این دیدار کاترین اشتون هماهنگ کننده ۱+۵ حضور دارد.

قرار است پس از این دیدار ظریف، جان کری و کاترین اشتون برای چهارمین بار طی دو روز گذشته بر سر یک میز به گفت‌وگو بنشینند.

ظریف،‌کری و اشتون طی دو روز گذشته سه بار و به مدت شش ساعت به رایزنی برای حل اختلافات موجود که عمده‌ترین آن ظرفیت و اندازه غنی سازی و همچنین تحریم‌ها و بازه زمانی لغو آنهاست، پرداختند.

لازم به ذکر است نشست کارشناسی ایران و آمریکا که با حضور نماینده کاترین اشتون از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شده بود بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

پس فردا -دوشنبه- سوم آذر ماه ضرب الاجل چهار ماهه توافق ژنو به پایان می‌رسد.
اشتاین‌مایر:در ساعات سرنوشت‌ساز قرار داریم

اشتاین‌مایر که پس از دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «در آخر هفته و ساعات سرنوشت‌ساز (مذاکرات) قرار داریم.»

وی امروز پس از ورود به وین هم گفته بود: «ایران باید بپذیرد که هیچ‌ راهی برای بازگشت به مسیر تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد. این هدف مذاکرات و معیار حصول توافق در مذاکرات است.»

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه جهان ۱۰ سال در انتظار رسیدن به وضعیت کنونی بوده، افزود: «اینکه آیا می‌توان به توافق رسید یا نه، سوالی است که فعلا بی‌پاسخ است. باید منتظر بمانیم و ببینم که مذاکرات در روزهای آتی چطور پیش می‌رود.»

/فارس

Share