مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد

بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی گیلان توسط بخش‌خصوصی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وضعیت آسفالت راه‌های روستایی این استان، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های لازم و تامین اعتبار مورد نیاز هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شعبان‌علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وضعیت آسفالت راه‌های روستایی این استان، تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه و شهرسازی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های لازم و تامین اعتبار مورد نیاز هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

khavari_4421وی با اشاره به واگذاری آسفالت راه روستایی به بخش‌ خصوصی تصریح کرد: بهسازی و روکش آسفالت مقدار یک‌هزار و ۳۵۷ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

این مسئول درباره امضای تفاهمنامه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی گیلان با بخش‌ خصوصی برای آسفالت راه‌های روستایی تصریح کرد: در رشت ۲۰۰ کیلومتر، رودسر ۱۱۷ کیلومتر، لاهیجان ۱۲۰ کیلومتر، سیاهکل ۱۴۰ کیلومتر و صومعه‌سرا ۱۱۰ کیلومتر توسط بخش‌ خصوصی آسفالت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: تفاهمنامه بهسازی و روکش آسفالت ماسال و تالش هر کدام ۵۰ کیلومتر، رضوانشهر ۱۰۰ کیلومتر، بندر انزلی ۲۰ کیلومتر، فومن و شفت هرکدام ۶۰ کیلومتر، لنگرود ۵۰ کیلومتر، املش ۲۵ کیلومتر و آستانه‌اشرفیه ۸۰ کیلومتر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی آسفالت در رشت، رودسر و صومعه‌سرا آغاز شده است، تصریح کرد: امضای این تفاهمنامه برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

خاوری وجود شبکه حمل و نقل و جاده‌های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با دیگر مراکز مهم را امور زیربنایی و شاخص توسعه کشور عنوان کرد.

وی یادآور شد: در گیلان ۱۰ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان ۸ هزار و ۷۸۷ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه فرعی ۳۱۱ کیلومتر را اصلی، ۳۴۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۳ کیلومتر آزادراه است./فارس

Share