نماینده مردم رشت مطرح کرد

تشکیل کارگروه نمایندگان ادوار مجلس و تاکید بر احداث راه آهن گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن اولویت نخست مجمع نمایندگان و دیگر مسئولان استان گیلان است.

در شرایط اقتصادی کشور،باید با هوشمندی به جذب گردشگر بپردازیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن اولویت نخست مجمع نمایندگان و دیگر مسئولان استان گیلان است.
jafarzade_6675 (5)غلامعلی جعفرزاده  افزود: گیلان به دلیل نداشتن مهمترین زیر ساخت یعنی راه آهن از توسعه به شدت عقب مانده است.

وی همچنین با بیان اینکه مردم گیلان بی صبرانه در آرزوی شنیدن سوت قطار هستند، اظهارداشت: این پروژه می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور  داشته باشد.

عضو ناظر  مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان گفت: رفع مشکلات بین واحدهای تولیدی و سیستم بانکی یک ضرورت است.

وی افزود: نمایندگان  مردم و مسئولان باید برای کاهش مشکلات تمامی بخش تولید و سرمایه گذاری کشور تلاش مضاعف داشته باشند.

جعفرزاده با بیان اینکه طرح رونق تولید در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، اظهارداشت: اگر این طرح مصوب شود و دولت هم همراهی های لازم را داشته باشد بخش بسیار زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: با کاهش مشکلات واحدهای تولیدی نرخ بیکاری در جامعه کاهش و توسعه اقتصادی روز افزون می شود.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان با یادآوری اینکه گردشگری اقتصاد استان را در بیش بخش ها تقویت می کند، گفت: مسئولان باید برای توسعه گردشگری برنامه ریزی عملیاتی داشته باشند.

وی افزود: خرید محصولات کشاورزی، صنایع دستی، گردش پول، رونق بازارهای محلی و غیره از مزیت های توسعه صنعت گردشگری در کشور به ویژه استان گیلان است.

جعفرزاده با بیان اینکه سهم اشتغال در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی باید مشخص شود، گفت:  متاسفانه تاکنون اقدام جدی در  راستای توسعه صنعت گردشگری گیلان انجام نگرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ اقتصاد اسلامی و دینی در جامعه تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با عزم ملی و مشارکت همگانی افزود:  توسعه این فرهنگ امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به ظرفیت قانون بودجه سال ۱۳۹۳ اشاره کرد و اذعان داشت: گیلان تنها استانی بود که  توانست با عزم ملی و استانی از  محل بند الف تبصره(۴) قانون بودجه سال جاری از منابع فاینانس استفاده کند.

وی تاکید کرد: با عزم همگانی گیلان می تواند به جایگاه واقعی و بایسته خود برسد.

عضو ناظر  مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان به بحث سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و جریمه تاخیر و دیر کرد به سیستم بانکی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: همه بدهکارهای سیستم بانکی کلاهبردار نیستند.

وی افزود: وقتی یک شبه پول ملی سه درجه سقوط و دلار سه برابر افزایش پیدا می کند کارخانه دار و تولید کنندگان تقصیری ندارد.

جعفرزاده بر ضرورت حفظ و تثبیت اشتغال فعلی و  ایجاد اشتغال جدید در استان تاکید کرد و اظهارداشت: سیستم بانکی در راستای  تولید  همکاری های لازم را با تولید کنندگان داشته باشد.

وی گفت: بانک های خیلی نمی توانند تصمیمات استانی بگیرند چون تابع یک نظام پولی کشوری هستند.

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه نمایندگان ادوار مجلس در گیلان خبر داد و افزود: با تمام نمایندگان ادوار گذشته ماهانه یک بار نشست برگزار می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از تجربه گذشتگان یک کار عقلانی و عقلایی است.

جعفرزاده بیان داشت: ساخت نظام مقدس جمهوری اسلامی مردمی است و با ساختار بسیاری از نظام های دنیا تفاوت دارد.
/مهر
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share