آیت الله رمضانی

امر به معروف به معنای ترویج عقلانیت،معنویت و خداباوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف به معنای ترویج عقلانیت، معنویت، آخرت‌گرایی و خداباوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف به معنای ترویج عقلانیت، معنویت، آخرت‌گرایی و خداباوری است.ramzani

آیت‌الله رضا رمضانی امشب در جمع عزاداران حسینی (ع) در مسجد قدس این شهر با اشاره به اینکه امام حسین (ع) خوب زیستن و مسیر سعادت را به بشر آموخت اظهار کرد: متفکران قیام امام حسین (ع) را با دو دیدگاه درون و برون‌دینی بررسی می‌کنند.

وی نگاه درون‌دینی به قیام امام حسین (ع) را نیازمند توجه دقیق عنوان کرد و افزود: عاشورا ترکیبی از خون و قیام است.

رمضانی با بیان اینکه بعضی از حرکت‌ها ارزش دفاع را ندارد، تصریح کرد: برخی مواقع انسان برای حفظ و دفاع از میهن خود کشته می‌شود و به عنوان الگوی ملی مطرح شده و مورد احترام است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بعضی از حرکت‌ها را فرا ملی خواند و بیان کرد: تمام دنیا می‌تواند از فکر، اندیشه و صنعت فراملی بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه انسان برای کسب آزادی به مقطعی می‌رسد که باید جان را هزینه کند، گفت: پیام حرکت مذکور روشنگری است.

* امر به معروف دلیل قیام امام حسین (ع)

رمضانی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دلیل‌های قیام امام حسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا بتواند مردم را با معروف و منکر آشنا کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مردم می‌خواهند طعم زندگی را بچشند معروف باید در جامعه حضور داشته باشد، یادآور شد: اگر منکر از جامعه بیرون رود، زندگی انسان در جامعه با معنا می‌شود.

وی استفاده ابزاری از دین، علم و فلسفه را سبب بسیاری از جنایت‌ها در طول تاریخ خواند و اظهار کرد: بدترین اذیت و آزارها به پیامبر (ص) و ائمه (ع) وارد شده است.

رمضانی دنیا را پیچیده در سختی‌ها توصیف کرد و افزود: انسان بدون سختی به‌جایی نمی‌رسد و مهم این است که تلاش‌ها دارای جهت باشد.

* دین عامل وحدت

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری درست پیاده شدن امر به معروف و نهی از منکر را سبب ایجاد امنیت در جامعه دانست و بیان کرد: فهم خود را از دین باید عمیق و زیبا کنیم زیرا معتقدیم دین می‌تواند عامل وحدت باشد.

وی دین را دارای جلال و جمال ذکر کرد و گفت: عاشورا پیوند جلال و جمال دین بوده و تمام زیبایی‌های دین در کربلا نشان داده شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه عاشورا عرصه تعهد است، خاطرنشان کرد: دین باید زیبا معرفی شود زیرا تمام آموزه‌های دینی فرد را به زیبایی در حوزه انسانی دعوت می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دین را سبب آقایی، سیادت و معنویت جوانان دانست و یادآور شد: دین سطح فکری و اخلاقی جوانان را ارتقا می‌دهد و تمام فعالیت‌ها دارای جهت می‌شود.

* امام حسین (ع) بهتر زیستن و زندگی را تفسیر کرد

وی قیام عاشورا را بهترین الگو برای جوانان امروز عنوان کرد و افزود: انسان دیندار به زندگی با هدف می‌بالد و جامعه اسلامی و انسانی می‌شود.

رمضانی عبادت را تفکر در امر الهی معرفی کرد و گفت: اشک ریختن‌ها و سینه‌زدن‌ها در راستای استمرار حرکت عبادی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهترین افراد ترویج‌کننده معروف در جامعه هستند، اظهار کرد: امر به معروف به معنای ترویج عقلانیت، معنویت، آخرت‌گرایی و خداباوری است.

وی تحقیر کردن انسان، ربا، ریا، دروغ و تهمت را منکر برشمرد و بیان کرد: حس تعاون، مسئولیت‌پذیری و برخوردهای انسانی ترویج معروف است.

رمضانی با اشاره به اینکه بهترین امت آن است که جریان‌سازی کند، تصریح کرد: اینکه امام (ره) فرمودند «مسجد سنگر است» زیرا مسجد بهترین پایگاه برای جریان‌سازی صحیح انسانی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه عمومی ذکر کرد و یادآور شد: پردازش و پرداختن به زیبایی‌ها معروف است.

وی معروف را در بندگی خدا دانست و اظهار کرد: زیر سئوال بردن امر به معروف و نهی از منکر به معنای زیر سئوال بردن نماز است.

رمضانی با اشاره به قصه پر غصه کربلا، تصریح کرد: عاشورا به دلیل کمرنگ شدن خدا در جامعه و دنیاپرستی مردم اتفاق افتاد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دنیاپرستی را منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: خدا پایه هر امنیتی محسوب می‌شود ضمن اینکه احیای نام خدا در رأس تمام معروف‌ها است.

وی با بیان اینکه در عصر پست مدرنیته خواستند نام خدا را حذف کنند، گفت: مرگ خدا را راهبرد خود قرار دادند و راهکار آن ولنگاری و آزادی مطلق است.

رمضانی آزادی ارائه شده به انسان‌ها را در حقیقت اسارت نفس دانست و بیان کرد: با نام آزادی تلاش کردند جوان دیگر نتواند بیندیشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری رفتار گروه تروریستی داعش را حیوانی خواند و تصریح کرد: رسانه‌های غربی می‌خواهند رفتار داعش که بویی از انسانیت نبرده است را به دین متصل کنند.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را سبب ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اگر انسان می‌خواهد تلخی زندگی از بین برود باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

رمضانی در پایان با بیان اینکه امام حسین (ع) نیامده چگونه مردن را بیاموزد، اظهار کرد: امام حسین (ع) آمده چگونه زیستن را به بشریت بیاموزد.

/فارس

Share