ایستگاه پایانی توافق جامع

احتمال تمدید مذاکرات تا اواخر اسفند/ ایران و اروپا بر سر یک میز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مقام ایرانی گفته که احتمالاً مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تا ماه مارس (یعنی اواخر اسفند ماه) تمدید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مقام ایرانی گفته که احتمالاً مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تا ماه مارس (یعنی اواخر اسفند ماه) تمدید می‌شود.

13930729000067_PhotoAاین مقام بی‌نام ایرانی گفت: «برای حل مسائل فنی به زمان بیشتری نیاز داریم و فراموش نکنید که زمان‌بندی لغو تحریم‌ها هنوز محل بحث جدی است.»

مقامات غربی هم گفته‌های این مقام ایرانی را تأیید کرده و گفته‌اند که تمدید مذاکرات تا ماه مارس یک گزینه است و در این صورت، مذاکرات مجدداً از ماه ژانویه از سر گرفته می‌شود.

یک دیپلمات غربی هم به رویترز گفته که «توپ در زمین ایران است و اگر بخواهیم صادق باشیم، در حال حاضر ما آب در هاون می‌کوبیم (و هیچ پیشرفتی در مذاکرات نیست).»

عراقچی و روانچی و نمایندگان ۳ کشور اروپایی بر سر یک میز

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با نمایندگان آلمان، فرانسه و انگلستان در نشستی چهارجانبه به رایزنی پرداختند.

رایزنی‌ها در وین امروز -پنجشنبه- با نشست دوجانبه عراقچی و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه ۱+۵ آغاز شد و همزمان نیز نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ به ریاست حمید بعیدی‌نژاد برگزار شد که هر دو نشست حدود یک ساعت و نیم طول کشید.

در ادامه رایزنی‌های امروز نیز نشست سه جانبه ظریف، اشتون و ویلیام برنز برگزار که حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

قرار است تا ساعاتی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا به وین بیاید.

/فارس

Share