در جلسه انتظامی گیلان عنواد شد

دستگیری عامل برگزاری مسابقه مدلینگ شبکه اجتماعی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ایرج محمدخانی،رئیس پلیس فتای گیلان اظهار کرد: کارشناسان گروه رصد پلیس در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز را شناسایی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ایرج محمدخانی،رئیس پلیس فتای گیلان عصر امروز در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: کارشناسان گروه رصد پلیس در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز را شناسایی کردند.

13920420000067_PhotoAوی ادامه داد: گردانندگان پروفایل مذکور در پوشش مسابقه بزرگ مدلینگ اقدام به بارگذاری تصاویر غیر اخلاقی دختران جوان می‌کردند.

محمدخانی به پیگیری فنی و پلیسی عاملان انتشار تصاویر غیر اخلاقی کاربران که دو نفر مرد اهل و ساکن رشت بودند، اشاره کرد و افزود: کاربران مذکور با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه متهمان با توجه به مستندات دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل به بزه انتسابی خود اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان با برگزاری مسابقه بزرگ مدلینگ در یکی از شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز و تعیین جایزه برای نفرات نخست تا سوم کاربران عضو این شبکه‌ها را به مدل شدن و گرفتن عکس‌های غیر اخلاقی و بارگذاری آن در پروفایل خود تشویق می‌کردند.

وی خواستار جدی گرفتن حوزه اخلاق توسط کاربران در فضای مجازی شد و بیان کرد: افزایش هوشیاری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب در جلوگیری از آسیب شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز حائز اهمیت است.

*باند سارقان بقاع متبرکه رشت متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی گیلان نیز در جلسه مذکور از دستگیری باند سارقان بقاع متبرکه با ۱۳ فقره سرقت در رشت خبر داد و گفت: کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی گیلان با توجه به وقوع سرقت از مکان‌های متبرکه بخش سنگر موضوع را پیگیری کردند.

فرهاد فلاح‌کریمی افزود: کارآگاهان پس از تجمیع پرونده‌های مربوطه و بررسی شواهد به‌جا مانده از سارقان موفق به شناسایی خودروی سارقان شدند.

وی با بیان اینکه یکی از سارقان زن در عملیات پلیسی دستگیر شده است، تصریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به سرقت از مساجد و بقاع متبرکه با همدستی یک زوج جوان با دو دستگاه خودروی پراید اعتراف کرد.

فلاح‌کریمی به کشف مقدار زیادی اسکناس سرقتی از بقاع متبرکه توسط سارقان اشاره کرد و یادآور شد: سارقان به ۱۳ فقره سرقت در شهرستان رشت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان در ادامه با اشاره به دستگیری سارقان سیم برق با ۱۰ فقره سرقت در رشت، اظهار کرد: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی گیلان با توجه به وقوع سرقت سیم برق و خاموشی در شهر رشت موضوع را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: کارآگاهان مذکور با تحقیقات پلیسی موفق شدند سرنخی از سارق کسب کرده و وی را در عملیات پلیسی دستگیر کنند.

فلاح‌کریمی با بیان اینکه سارق دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به سرقت با همدستی فردی دیگر اعتراف کرد، افزود: همدست متهم مذکور در عملیات پلیسی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند./فارس

Share