سام سكوتي

عدالت آموزشی و مالی در دانشگاه گیلان

عدالت آموزشی و مالی در دانشگاه گیلان پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دانشگاه گیلان اطلاعیه‌ای برای برگزاری آزمون دکترا بر روی سایت دانشگاه قرار داد و پس از ثبت نام و انتظار طولانی، هرگز خبری از برگزاری آزمون نشد و با هر تماس جهت پیگیری، متقاضیان پاسخ‌های متفاوتی دریافت داشتند که […]

عدالت آموزشی و مالی در دانشگاه گیلان
sokotiپیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دانشگاه گیلان اطلاعیه‌ای برای برگزاری آزمون دکترا بر روی سایت دانشگاه قرار داد و پس از ثبت نام و انتظار طولانی، هرگز خبری از برگزاری آزمون نشد و با هر تماس جهت پیگیری، متقاضیان پاسخ‌های متفاوتی دریافت داشتند که هرگز قانع کننده نبودند و نهایت امر نیز امتحانی برگزار نشد!
زمانی که خبری از آزمون نبود، مبلغ دریافت شده توسط دانشگاه برای برگزاری آزمون را درخواست کردند که دانشگاه باز هم پاسخ قانع کننده‌ای نداد و هر روز داستان جدیدی تحویل داد و سر آخر نیز کپی فیش ارسالی و باز کردن حسابی در یکی از شعبه‌های مورد نظر دانشگاه را خواست و خلاصه اینکه چنان مسیر را سخت کردند که گویا قصد و اراده‌ای برای عودت وجه ثبت نام در کار نیست!
در زمان دانشجویی در یکی از دانشگاه بریتانیا، به اشتباه مبلغ ٢١٠ پوند اضافه از دانشجویان اخذ شده بود و پس از اعلام آن، توسط دانشگاه چکی به مبلغ ٢١٧ پوند به میزان سود بانکی با پیوست نامه عذرخواهی به محل زندگی نگارنده ارسال گردید.
انتظار سود، ارسال چک و نامه عذرخواهی نداریم اما عین مبلغ را به مردم بازگردانید تا نسبتی با گفتمان دولت داشته باشید و از مسیر اعتدال و عدالت خارج نشده باشید.
این روزها هم در جریان امور آموزشی دانشگاه گیلان قرار گرفتم و شخصا پیگیر بحث پذیرش دانشجویان دکترا از طریق استعداد درخشان هستم که می‌بینم از عدالت آموزشی مورد نظر آقای فرجی دانا هم خبری نیست و دانشجوی رتبه نخست آن دانشگاه با دارا بودن مقالات ISI و داخلی، پس از اخذ مدارک و انجام مصاحبه، پذیرفته نشده است و پس از چند روز مراجعه، هنوز جواب مناسبی دریافت نکرده است!
حال که دولت گذشته را به دلیل عدم رعایت عدالت در امر اقتصاد و آموزش سرزنش می‌کنیم، لازم است مدیران دانشگاهی و آموزشی تمام سعی خود را در جهت زنده نشدن بحث بورسیه‌ها و ناعدالتی‌های آموزشی معطوف کنند و اینکه ناهماهنگی میان دانشکده‌ و دانشگاه در اعلام نیاز به دانشجو و یا اخذ مدرک و انجام مصاحبه و سپس اعلام عدم نیاز جواب مناسب و معقولی نیست.
امیدوارم این وجیزه به سمع و نظر مسئولینی که به راحتی امکان ملاقات آنها نیست، برسد و اجازه ندهند عدالت در دولت اعتدال ذبح شود.

سام سکوتی
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

Share