رونمایی از نخستین قرآن نامرئی جهان در جیرنده +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محسن خنجری انبوهی گفت: برای نخستین بار است که کسی قرآن را با خط نامرئی به نگارش درمی‌آورد؛ در این نگارش کلمات قرآن تنها وقتی دیده می‌شوند که نور «یو وی» به آن‌ها بتابد، البته به جز کلمه مبارک «الله» که با رنگ طلایی نوشته شده و همواره دیده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محسن خنجری انبوهی گفت: برای نخستین بار است که کسی قرآن را با خط نامرئی به نگارش درمی‌آورد؛ در این نگارش کلمات قرآن تنها وقتی دیده می‌شوند که نور «یو وی» به آن‌ها بتابد، البته به جز کلمه مبارک «الله» که با رنگ طلایی نوشته شده و همواره دیده می‌شود است.

قرآن-با-خطوط-نامرئی-4-350x241کاتب قرآن کریم با خط نامرئی با بیان اینکه من این قرآن را نذر امام رضا(ع) کرده‌ام، افزود: تا کنون پیشنهادهای زیادی از مجموعه دارها داشته‌ام که می‌خواستند این قرآن را از من بخرند، حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز می‌خواستند این کار را به نام خود کنند و حدود یک میلیون دلار می‌خریدند اما می‌خواستند من تابعیت آنها را بپذیرم تا این کار را به نام خود ثبت کنند که من نپذیرفتم چون من این کار را فقط برای رضای خدا کردم و می‌خواستم پاسخی به اقدام قرآن‌سوزی داده باشم.

خنجری درباره مراحل انجام این کتابت گفت: کتابت ۱۴ سوره نخست این قرآن به نیت ۱۴ معصوم انجام گرفته و هر یک از صفحات بعدی را به نام شهیدی کتابت کرده‌ام.

وی افزود این حرکت خود جوش بوده و برای این کار چشم داشتی از کسی نداشته است، برخی به می گویند که این اثر را در کتاب گینس ثبت کنم ولی من فقط می‌خواهم نامم در کتاب خداوند ثبت شود نه جای دیگر.

این خطاط قرآن گفت: این قرآن روی کاغذ مرغوب و تذهیب‌کاری شده با یک جوهر نامرئی که فقط زیر نور «یو وی» دیده می‌شود نگاشته شده است.

خنجری اظهار کرد: کار با جوهر نامرئی با استفاده از تکنولوژی نانو؛ آشنایی مختصری داشتم؛ اما این ایده سر نماز به من القاء شد و همین را نیز به فال نیک می‌گیرم که در نماز به ذهنم رسید و توانستم با استفاده از این تکنولوژی و تغییراتی که در جوهر آن برای ماندگاری دائمی آن دادم؛ این کار را انجام دهم.

البته من تاکنون هیچ کلاس خطاطی نرفتم و کسی هم به من آموزش نداده، برای خودم هم جای تعجب است که چطور توانستم این کار را انجام دهم. در هر صورت یکی از مهم‌ترین اهداف من برای انجام این کار این بود که مشت محکمی باشد بر دهان همه کسانی که به قرآن،اسلام و پیامبر ما اهانت می‌کنند.

ایشان تأکید نمودند که شما مطمئن باشید که اگر در هر زمانی و مکانی بی‌احترامی‌ به قرآن انجام گیرد، خود خداوند راه‌هایی را باز می‌کند تا ابعاد و جلوه‌های قرآن بیشتر در جهان نشان داده شود.

قرآن-با-خطوط-نامرئی-1-350x275

قرآن-با-خطوط-نامرئی-4-350x241

قرآن-با-خطوط-نامرئی-3-350x241

قرآن-با-خطوط-نامرئی-5-350x241

thumb_46155-350x232

قرآن-با-خطوط-نامرئی-2-350x268

پیک دانشجو/

Share