رئیس هیأت بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته:

بررسی حدود ۷۰۰ پرونده تخلف مربوط به دولت احمدی‌نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیأت بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته (زیر نظر نهاد ریاست جمهوری) از بررسی حدود ۷۰۰ پرونده مربوط به دولت احمدی‌نژاد در این هیات خبر داد.

151-29به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیأت بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته (زیر نظر نهاد ریاست جمهوری) از بررسی حدود ۷۰۰ پرونده مربوط به دولت احمدی‌نژاد در این هیات خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی، در ارزیابی خود از عملکرد دولت کنونی، اظهار کرد: ما می‌دانستیم کسی که وارث دولت‌های نهم و دهم یعنی دولت آقای احمدی نژاد شود، قطعا” کار بسیار سخت و دشواری را خواهد داشت. زیرا آقای دکتر روحانی از دولت قبل یک ویرانه تحویل گرفته و البته اگر هر کدام از بزرگان نظام آن دولت را تحویل می گرفتند مطمئنا با چالش مواجه می‌شدند.

وی افزود: باید پرسید دولتی که بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و غیرنفتی را در اختیار داشت با این پول‌ها چه کار کرده و چرا به حیف و میل این درآمدها پرداخته است؟

وی با مورد توجه قرار دادن سمت خود در رسیدگی به پرونده‌های دولت گذشته، اظهار کرد: با پرونده‌هایی که ما بررسی می‌کنیم در جریان قرار می‌گیریم که چه سوءاستفاده‌هایی انجام شده و چه پول‌هایی به نام خانواده‌هایشان ثبت شده تا از خودشان اثری به جا نگذارند.

اشرفی اصفهانی با بیان این‌که «ما در این هیأت بیش از ۷۰۰ پرونده سوءاستفاده را مورد بررسی قرار می‌دهیم»، اظهار کرد: چرا باید دولتی که می‌گفت پاک‌ترین دولت‌ها هستم و در این باره دولت‌های قبل از خود را زیر سوال می‌برد چنین حیف و میل‌هایی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: ما پرونده‌هایی که مربوط به تخلفات اداری است و از بازرسی کل کشور برای‌مان ارسال می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هم‌اکنون حدود ۷۰۰ پرونده مربوط به دولت آقای احمدی‌نژاد است. با بررسی‌های انجام شده به بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های رسیدگی شده برائت داده شده و تخلفات حدود ۴۰ در صد پرونده‌های رسیدگی شده نیزمشخص و توبیخ و محرومیت از مشاغل دولتی برای متخلفین در نظر گرفته شده است. ضمن این‌که نمایندگان مجلس هم که پیش از این سمت اجرایی داشتند در صورتی که تخلفی را مرتکب شده باشند در این هیات به تخلفاتشات رسیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما هر هفته جلسه داریم و پرونده‌ها را کارشناسان حقوقی که تبحر و تخصص و بیش از سی سال سابقه کار حقوقی دارند و به ما ارائه می‌دهند.

وی همچنین اظهار کرد: این هیأت زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و دفتر آقای رئیس جمهور فعالیت می‌کند و خود آقای رئیس جمهور در جریان گزارش این پرونده‌ها قرار می‌گیرند.

رئیس هیأت بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته، تصریح کرد: ما در ضمن رسیدگی به پرونده‌ها بر این موضوع اصرار داریم که حیثیت افراد زیر سوال نرود و اشخاص برای دفاع از عملکردشان به هیأت دعوت می‌شوند تا از خود دفاع کنند.

وی تاکیدکرد :در زمان مناسب و عند اللزوم اطلاعات لازم در این باره به ملت عزیز ارائه خواهد شد. /ایسنا

Share