از فرودگاه سردار جنگل سالیانه ۲میلیاردتومان عاید شهرداریها میشود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل عنوان نمود هر مسافر هوایی به ازای خرید بلیت هواپیما در هر مسیری، ۶% بابت عوارض شهرداری پرداخت می نماید بطور میانگین تعداد ۳۲۰/۰۰۰ مسافر سالانه از فرودگاه سردار جنگل رشت تردد می کنند که با احتساب میانگین قیمت بلیت ها حدود۲۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال عاید شهرداری ها می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مطلبی به نقل از یکی از پایگاههای خبری استان گیلان در این رسانه تحت عنوان تقاضای عجیب مدیر فرودگاه سردار جنگل از شورای شهر رشت منتشر شد که در پی آن مسئولین اداره کل فرودگاههای گیلان جوابیه را به تحریریه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسال نمودند که به شرح ذیل می باشد
نظر به اینکه آن پایگاه اطلاع رسانی در مورخ ۹۳/۵/۱۸ با کد مطلب به شماره ۹۲۹۴۵ مطالبی را بدون اطلاع یابی از روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان عنوان نموده، لذا مواردی جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی بیان می شود:
۱-هر مسافر هوایی به ازای خرید بلیت هواپیما در هر مسیری، ۶% بابت عوارض شهرداری پرداخت می نماید بطور میانگین تعداد ۳۲۰/۰۰۰ مسافر سالانه از فرودگاه سردار جنگل رشت تردد می کنند که با احتساب میانگین قیمت بلیت ها حدود۲۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال عاید شهرداری ها می شود که این امر به مسئولین عزیز شهری کلانشهر رشت یادآوری شده است.
۲-با توجه به اینکه شهرداری و فرودگاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی محسوب شده و به صورت درآمد هزینه ای مدیریت می شوند لذا تعامل و همکاری این دو بنگاه اقتصادی می تواند علاوه بر رونق اقتصادی و اشغالزایی، خدمات مطلوبی را به مسافرین هوایی که وارد شهر رشت می شوند ارائه نماید و موجب ارتقاء زیرساخت های خدمات شهری شود.
۳-توافق نامه هایی که شهرداری های تبریز، کرمان، مشهد و … با شرکت فرودگاههای کشور دارند مبیّن این نکته است که دستگاههای خدمات رسان در کنار همدیگر می توانند هم افزایی داشته باشند بنابراین ارتباط کاری بین فرودگاه رشت و شهر داری این شهر از این قاعده مستثنی نمی باشد امّا تعجب آن جاست که چقدر نگاهها با هم فاصله دارد ارباب رسانه در آن استانها چگونه حمایت می کنند و کسانیکه قبل از اطلاع دقیق دست به قلم می برند در این استان چگونه تفرق ایجاد می نمایند؟!.
۵-بنا به صلاحدید و نظر مسئولین شهری،استقرار یک دستگاه خودرو خاکروب که متعلق به شهرداری رشت می باشد مقرر گردید طی توافقنامه ای بطور زمان مند در محل این فرودگاه قرار گیرد. با توجه به اینکه تردد هر خودرویی در سطوح پروازی به لحاظ مسائل امنیتی امکان پذیر نمی باشد لذا این خودرو خاکروب با حفظ مالکیت شهرداری رشت در اختیار این فرودگاه قرار خواهد گرفت.البته ما بر این اعتقادیم که مسئولین محترم شهر با اطلاع دقیق و کامل از تمامی جوانب امور، نیازها و امکانات موجود تصمیم می گیرند و با اشراف بر کلّیات، جزئیات را ارزیابی می نمایند.
۶-در خصوص بدهی فرودگاه رشت به شهرداری این شهر به اطلاع می رساند که این فرودگاه در موقعیت جغرافیایی خارج از محدوده شهر رشت قرار گرفته و استعلام هر گونه ساخت و ساز اطراف فرودگاه از طریق بخشداری مرکزی مستقر در فرمانداری شهرستان رشت انجام می پذیرد.نکته جالب اینجاست که تاکنون رقم اعلامی در آن سایت از هیچ مرجع شهری به این فرودگاه اعلام نشده بود، چگونه می توان به این اظهار نظر سندیت داد؟!
۷- در جهت حمایت از حقوق شهروندی فرودگاه سردار جنگل رشت در مدت کمتر از چهار سال اخیر بالغ بر ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در بخش عمرانی و تجهیزاتی هزینه کرده است که ۸۶% از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور و ۱۴% آن از محل اعتبارات منابع استانی تامین شده و افتتاح ترمینال جدید که یکی از زیباترین ترمینالهای فرودگاهی داخلی است، گواه این مدعاست.( این مبلغ هزینه عمران و آبادانی فرودگاه یعنی بمیزان… سال قبل از آن!)
۸-ظرفیت رسانه های مجازی به قدری است که می تواند با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت تملک ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه رشت و توسعه زیرساخت های صنعت هوانوردی استان گیلان گام های مثبتی بردارد ولذا باید دغدغه اهل قلم و اندیشه استان در رسانه ها مغفول ماندن زیر ساخت مهم و حساس چون فرودگاه رشت که تنها دروازه ورودی هوایی به استان است باشد تا نکند طی چند سال آینده پاسخگوی متوازن برای پیشرفت های همه جانبه نباشد!.
۹-تحلیل محتوای اخبار فرودگاه رشت به نقل از مدیر کل فرودگاه گیلان با موضوع ((تملک اراضی اطراف فرودگاه رشت)) می تواند رسانه هایی که دغدغه خدمات رسانی به مردم شریف را دارند بیش از پیش نماید. تملک ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه رشت فقط با تامین اعتبار از محل منابع ملی مقدور خواهد بود که انتظار می رود رسانه های فعّال، گلوگاهها را شناسایی نموده و در خصوص رفع آنها اقدام نمایند.
انتظار میرود آنهایی که از نقش صنعت حمل و نقل هوایی در منطقه غافل بوده، زحمت تدبر و تفکر در این مقال را به خویش نمی دهند اگر همراه و مددکار نیستند حداقل مانع تراشی برای حرکت های بزرگ و زمینه ساز توسعه استان با تشبث به امور کوچک ننمایند.
پی نوشت :
اولا براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات هرگاه درمطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، یاخلاف واقع ویا انتقاد نسبت به شخص (اعم از حقیقی یاحقوقی) مشاهده شود،ذی نفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه، کتبا برای همان نشریه بفرستد و نشریه مزبور موظف است اینگونه توضیحات و پاسخها را در یکی از دو شماره ای که پس از وصول پاسخ منتشر می شود، درهمان صفحه وستون، وبا همان حروف که اصل مطلب منتشر شده است، مجانی به چاپ برساند، به شرط آنکه جواب از دوبرابر اصل تجاوز نکند و متضمن توهین و افترا به کسی نباشد.
همانطور که قانونگذار در ماده ۲۳ قانون مطبوعات اشاره کرده جواب نباید از دو برابر تجاوز کند اما ظاهرا دوستان ما در روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان بجای اینکه به این موضوع توجه نمایند سعی بر برطرف کردن اصل موضوع و عنوان ذی حق بودن خود داشتند که پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هم به علت اینکه رسالت خود را بر معیار اخلاق رسانه ای دنبال می کند تمام جوابیه را علی رغم موظف نبودن منتشر نمود
ثانیا در جوابیه مذکور علی رغم توهین های مکرر به اصحاب رسانه آنها را به تفرق و تشویش اذهان عمومی متهم نمودند که قطعا دوستان فرودگاه این حق قانونی را برای اصحاب رسانه قائل خواهند شد که در خصوص اثبات این عنوان مجرمانه در مجاری قانونی از آنان سوال کنند !!
ثالثا ظاهرا روابط عمومی محترم بدلیل اینکه به سرعت قصد انتشار جوابیه را داشت به این موضوع دقت ننمود که این مطلب دارای منبع دیگری می باشد و در دیارمیرزا فقط بازنشر شده است!!!
رابعا مجموعه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تاکنون از هیچ کمکی در خصوص رشد و ارتقای و پوشش اخبار فرودگاه سردار جنگل کوتاهی ننموده و منبعد هم ان شالله جهت اعتلای استان و رشد این فرودگاه از هیچ کوششی مضایقه نخواهد نمود اما ای کاش دوستان بجای اینکه برای دیارمیرزا جوابیه ارسال نمایند جواب تلفن تحریریه دیارمیرزا را می دادند که چند بار تماس گرفتیم و حتی نزدک همکاران شما پیغام گذاشتیم و قصد مصاحبه و دریافت نظر شما در خصوص مطلب منتشر شده داشتیم که متاسفانه این اتفاق میسر نشد
خامسا : در خصوص بعضی از بندهای جوابیه فرودگاه نکاتی وجود داشت که صلاح دیده شد در این وجیزه منتشر نشود
اما درنهایت باید این را عنوان نمود که هیچ شهروندی قطعا از فرودگاه شیک و مدرن ناراحت نمی شود و وظیفه ی همه ی شهروندان است که برای رسیدن به چنین هدفی کمک کنند اما نکته ی مطلب اخیر این بود که شهرداری که توان پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارد چرا می بایست یک دستگاه یک میلیاردی را هبه کند اگر نیاز ندارد آنرا بفروشد تا راحتتر بتواند مشکلات موجود سطح شهر و داخل شهرداری را حل نماید …
دیدگاه