لیگ جهانی والیبال

پیروزی شیرین ملی پوشان والیبال و اولین صعود به مرحله نهایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی والیبال ایران بازی دوم برابر لهستان هم شروعی موفق داشت تا علاقمندان به والیبال در اولین افطار ماه مبارک یک شب به یادماندنی دیگر ورزشی را تجربه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی والیبال ایران بازی دوم برابر لهستان هم شروعی موفق داشت تا علاقمندان به والیبال در اولین افطار ماه مبارک یک شب به یادماندنی دیگر ورزشی را تجربه کنند.

14-6-29-22853getimage_1_ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی تهران یکبار دیگر شاهد نمایشی غرورانگیز از ملی پوشان والیبال مان بود. تیم ملی در حضور ۷ هزار هواداری که بعد از اولین افطار رمضان امسال به ورزشگاه آمده بودند از همان شروع ست اول تیم برتر میدان بود. ملی پوشان که بعد از چند برد متوالی حالا در صف مدعیان این گروه هستند و صعودشان را تقریبا قطعی کرده اند ، در ست اول خیلی زود پیش افتادند و این برتری شان را تا امتیاز ۱۶ با اقتدار ادامه دادند و ۱۶ بر ۱۰ از حریف پیثش بودند و انواع تاکتیک های روی تور را روی حریف اجرا کنند. میرزاجانپور ، موسوی ، غلامی و دیگر ستاره های تیم ملی هر یک که در موقعیت حمله قرار می گرفتند ، درخشان بودند و هیجان پیروزی در این ست را خیلی زود به هواداران هدیه دادند. اگرچه در امتیاز ۱۹ سرویس های خوب بازیکن لهستان ، ۳ امتیاز متوالی را به این تیم رساند اما کواچ خیلی سریع با گرفتن تایم استراحت تلاش کرد تا بازی را برگرداند. او با این وقفه توانست سبب شود سرویس یار لهستانی بیرون برود. امتیاز ۱۵ لهستانی ها خیلی سخت برای شان بدست آمد اما هنوز بین دو تیم ۵ امتیاز اختلاف بود. آنها سرویس بعدی شان را هم بیرون زدند و ایران توانست به امتیاز ۲۱ برسد.

در ادامه این رقابت بود که لهستانی ها توانستند سوار بر بازی شوند. بازی قابل تحسین آنها در این دقایق اختلاف امتیاز را کم کرد تا در امتیاز ۲۴ ، آنها به امتیاز ۲۲ رسیده باشند. کواچ سعی کرد با تایم اوتی دیگر امتیاز نهایی را برای بردن این ست بگیرد تا کار گره خورده این ست با موفقیت تمام شود . امتیازی که محمد موسوی به سختی برای ایران بدست آورد.

ست دوم:

شروع ست دوم بازی ناامید کننده بود. لهستانی ها که از امتیاز های پایانی ست اول روحیه گرفته بودند ، خیلی زود بازی را در دست گرفتند. آنها تا امتیاز ۷ پیش رفتند درحالی که تیم ملی فقط ۲ امتیاز داشت. بعد از ملی پوشان کمی به بازی مسلط شدند و توانستند تا امتیاز ۵ پیش بیایند اما این لهستانی ها بودند که به امتیاز ۸ رسیدند و این برتری را تا امتیاز ۱۲ پیش بردند. تیم ملی هم البته فاصله را با فریادهای جمعیت کم کرد و توانست تا امتیاز ۱۰ برساند. سرویس های خوب غلامی و دفاع عالی موسوی و خطای بازیکنان لهستانی ایران را به ۱۲ رساند و بازی را برابر کرد. امتیازی که سبب شد مردم نفس راحتی بکشند و فریاد ایران ، ایران دوباره با هیجان بیشتری سرداده شود. دفاع عالی موسوی امتیاز ۱۳ را هم برای ایران به همراه داشت . بازی خوب بچه ها هیچ جایی را برای انتقادهای بی اساس مربی لهستان هم نگذاشته بود.

برتری تیم ملی از این امتیاز به بعد ادامه پیدا کرد و شاگردان کواچ توانستند این روند را تا امتیاز ۲۲ و با اختلاف ۳ امتیاز حفظ کنند.

ملی پوشان در این لحظات اگرچه یک امتیاز دادند اما بلافاصله امتیاز ۲۴ را گرفتند و مربی لهستان با درخواست وقت استراحت تنها سعی داشت شکستش را کمی به تاخیر بیاندازد. شکستی که با اشتباه بازیکنان لهستان و توپی که خودشان به بیرون زدند رقم خورد!

ست سوم:

لهستانی ها باورشان نمی شد که این قدر ساده مغلوب ایران شوند. آنها برای ست سوم تلاش زیادی کردند تا بتوانند رقابتی پایپای با تیم ملی ایران داشته باشند. رقابت پوئن به پوئن دو تیم در جو وحشتناک ورزشگاه آزادی برای لهستانی ها نشان از بازی خوب این تیم در این دقایق داشت. با این وجود رقابت با تیم ملی موفق ایران خیلی سخت بود و آنها اگرچه تا امتیاز ۲۰ پایاپای پیش آمدند اما بعد از این اسیر رقابت با ملی پوشان ما شدند و خیلی ساده ۲۴ بر ۲۰ عقب افتادند . سرویس های خوب فرهاد قائمی این امتیازات را به ایران داد.

اگرچه در این امتیاز لهستانی ها مسیر موفقیت قائمی را قطع کردند اما بردن این ست برای آنها دشوار بود حتی اگر تا امتیاز ۲۲ هم پیش بیایند. ضربه زیبای امیر غفور توانست پیروزی را در امتیاز ۲۵ به ایران بدهد.

تیم ملی ایران حالا امتیازی برابر با ایتالیا دارد و صعودش قطعی به نظر می رسد. والیبال بدون ولاسکو هم توانست گام بزرگ دیگری را بر دارد و رقیب بزرگ دیگری را به زانو درآورد. بچه های غیور کشورمان حالا دیگر یکی از ۸ قدرت اول والیبال دنیا هستند و همه مردم ایران به آنها می بالند. تیمی که تاریخ والیبال ایران را متحول کرد و توانست به نیمه نهایی لیگ جهانی صعود کند. اتفاقی که برای اولین بار برای تیم های گروهی بزرگ سال ایران رقم می خورد.
/خبرآنلاین

Share