پوراوزان:خیرین سلامت در بحث کنترل اعتیاد ورود کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ورود خیرین سلامت در پیشگیری از اعتیاد و بهبود معتادان را ضروری دانست. به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، علی اکبر پوراوزان در نشست دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت : خیرین می‌توانند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ورود خیرین سلامت در پیشگیری از اعتیاد و بهبود معتادان را ضروری دانست.
به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، علی اکبر پوراوزان در نشست دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت : خیرین می‌توانند در بحث اعتیاد نسبت به ایجاد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مراکز تحقیقاتی و رشد و توسعه تحقیقات اقدام کنند.
وی با بیان این که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم، کنترل اعتیاد در جامعه است، افزود: خوش‌بختانه مسئولان هم نسبت به کنترل این آسیب اجتماعی حساس هستند و هر سال اقدامات متنوعی در خصوص درمان و پیش‌گیری از اعozan0328000013_تیاد انجام می‌شود.
این مسئول با اشاره به اهمیت جلب حمایت خیران برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی بازگشت افراد به خانواده تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این خصوص فعالیت بیش‌تری داشته باشند تا افرادی که به اعتیاد مبتلا و بیمار هستند، بهبود یافته و به جامعه بازگردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام پژوهش‌های علمی در خصوص پیش‌گیری از اعتیاد را از خلاءهای موجود در کشور دانست و گفت: علاوه بر این با توجه به تغییر الگوی اعتیاد و استفاده از مواد مخدر جدید، شاهد اثرات و عواقب زیادی در جامعه هستیم که باید با اطلاع‌رسانی هر چه بیش‌تر، این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.
پور اوزان با بیان اینکه موادمخدر از هر منظری موجب فروپاشی کانون خانواده ‏می‌شود اظهار کرد: اعتیاد نه تنها هزینه‌های هنگفتی را به فرد و ‏خانواده تحمیل می‌کند بلکه در بررسی مسایل اقتصادی شاهد هستیم که مصرف مواد مخدر ‏بر اقتصاد کلان و تولید ناخالص ملی نیز تاثیر منفی می‌گذارد.
وی افزود: زندانیان و خانواده آنان از آسیب دیدگان اجتماعی هستند که این حمایت‌های خیران کمک زیادی به بازگشت آبرومندانه مددجویان به آغوش جامعه و خانواده می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه اعتیاد یک تهدید برای جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: خانواده‌ها باید آگاهی خود را درباره مواد مخدر خطرناک صنعتی نیز افزایش دهند و مراقب جوانان به منظور قرار نگرفتن در دام اعتیاد باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توجه جدی والدین نسبت به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را ضروری دانست و افزود: براساس آمار و اطلاعات موجود، درصد قابل توجهی از معتادان برای نخستین بار از سوی دوستان ناباب با مواد مخدر آشنا شده‌اند.

Share