عبدالله:اگر قطعه قطعه شوم دولت تقلبی را نمی‌پذیرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، پیروزی خود را در این رقابت اعلام کرد و گفت: بدون هیچ تردیدی، ما پیروز انتخابات هستیم.  این سخنان عبدالله عبدالله در حالی گفته شد که روز گذشته، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام نتایج اولیه، اشرف غنی احمدزی را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، پیروزی خود را در این رقابت اعلام کرد و گفت: بدون هیچ تردیدی، ما پیروز انتخابات هستیم.

140708100918_abdullah_speech_512x288_bbc_nocredit این سخنان عبدالله عبدالله در حالی گفته شد که روز گذشته، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام نتایج اولیه، اشرف غنی احمدزی را با ‌بیش از ۵۰ درصد آرا‌، پیشتاز اعلام کرده بود.

بنا بر این گزارش، ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد معترض دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، یک روز پس از اعلام نتایج ابتدایی، در کابل گردهمایی اعتراضی برگزار کرد.

عبدالله نتایج آغازین انتخابات ریاست جمهوری را «کودتا علیه آرای پاک مردم» خوانده و گفته است، نهادهای انتخاباتی‌ دیگر مشروعیتی نزد او و تیمش ندارند.

وی در سخنرانی در این این گردهمایی گفت: «مثلث ارگ ریاست جمهوری، کمیسیون انتخابات و یک تیم انتخاباتی (تحول و تداوم) تصمیم گرفتند، نتیجه تقلب را اعلام کنند. من به ملت با اراده، با غیرت و با شهامت و ملت آزادی‌دوست و حق‌پرست و عدالت‌پرست افغانستان اطمینان می‌دهم، نتیجه تقلب را نمی‌پذیریم.

مثلث ارگ، کمیسیون انتخابات و ستاد اشرف غنی احمدزی علیه رأی پاک مردم افغانستان کودتا کردند.

عبدالله تأکید کرد: حکومتی که به رأی پاک مردم افغانستان آمده، پا بر جای می‌ماند. این خواست مردم افغانستان است. مردم می‌خواهند و در انتظار بودند و هستند که ما حکومت خود را اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت‌وگو‌ تلفنی داشتم. کری گفته که روز جمعه می‌آید و در مورد جداسازی آرای پاک و ناپاک سخن خواهد گفت. کری قول داده، در مقابله با تقلب و برای افشای تقلب در کنار مردم افغانستان باشد. آمریکا هم خواهان جدا شدن‌ «آرای تقلبی» در انتخابات افغانستان از آرای پاک است. مردم از من انتظار دارند، حکومت خود را اعلام کنم و من نیز حکومت را اعلام خواهم کرد؛ اما از هواداران خود می‌خواهم ‌به من برای اعلام حکومت چند روز دیگر وقت بدهند.

این گزارش می‌افزاید، گردهمایی ستاد انتخاباتی عبدالله در تالار لویه جرگه افغانستان برگزار می‌شود؛تالار لویه جرگه در روند انتخابات، محل برگزاری شماری از مبارزات انتخاباتی بوده و دولت هم نشست‌های مهم خود را در آن برگزار می‌کند.

در این گردهمایی هواداران عبدالله عبدالله، پوستر حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان را از دیوار تالار لویه جرگه پایین و آن را پاره ‌و تصویر عبدالله عبدالله، نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری را با آن جابجا کردند. عبدالله گفت که قلبا با این اقدام مخالف است.

وی در ادامه سخنان خود گفت، تیم انتخاباتی‌اش آخرین تلاش‌های خود را برای جداسازی «اوراق پاک از ناپاک» به خرج داده است.

عبدالله تأکید کرد: همه عمر خود را وقف وحدت ملی و تمامیت ارضی افغانستان کرده‌ایم و تجزیه افغانستان، جنگ داخلی یا بحران در افغانستان را نمی‌خواهیم. تعهد خود را به آرمان‌های شهدا تکرار می‌کنم و از شما خواهش می‌کنم‌ به من اعتماد کنید و چند روز وقت دهید. جز رأی پاک مردم افغانستان، هیچ کسی نمی‌تواند در افغانستان حکومت کند. ما تمام عمر خود را برای حفظ وحدت ملی افغانستان مبارزه کردیم و همچنان به این مبارزه ادامه خواهیم داد. برنده انتخابات بدون شک و شبهه ما هستیم. اجازه برقراری حکومت تقلبی را حتی برای یک روز نمی‌دهیم. فشار، تهدید و تطمیع به هیچ وجه در مورد ما کارساز نخواهد بود. به مردم افغانستان اطمینان می‌دهم که حکومت مورد نظر آن‌ها را اعلام خواهم کرد. اگر قطعه قطعه شوم دولت تقلبی را نمی‌پذیرم. از مردم توقع دارم، چند روز به من وقت مشورت و صحبت بدهند تا تصمیمی بگیرم که صلاح مردم افغانستان در آن باشد.
/تابناک

Share