باتوجه به آغاز فصل تابستان

راهکارهای مدیریت مصرف بهینه برق در ادارات و سازمان های دولتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با عنایت به شروع فصل گرم تابستان ؛ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مواردی بشرح ذیل را برای کاهش هزینه های برق مصرفی ادارات و دستگاه های دولتی پیشنهاد می نماید که امید است مورد توجه قرار گیرد . درزمان استفاده از تجهیزات سرمایشی به خصوص در فصل […]

برقبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با عنایت به شروع فصل گرم تابستان ؛ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مواردی بشرح ذیل را برای کاهش هزینه های برق مصرفی ادارات و دستگاه های دولتی پیشنهاد می نماید که امید است مورد توجه قرار گیرد .
درزمان استفاده از تجهیزات سرمایشی به خصوص در فصل تابستان، کارشناسان پیشنهاد می کنند که ترموستات کولر را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد تنظیم کنید، چراکه با این کار کولرها برای خنک سازی و تأمین دمایی که آسایش انسان ها را تأمین می کند، برق کم تری مصرف می کنند. همچنین به ازای هریک درجه افزایش ترموستات کولر ، هزینه های برق شما حدود سه درصدکاهش خواهد یافت. سعی کنید در هنگام خروج موقت از محل کار در طول روز (در زمان های کوتاه) ترموستات را روی دمای بیش تر از۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اگر خروج طولانی است حتماً ترموستات را در حالتی قرار دهید که سیستم را کاملاً خاموش نماید تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

چنانچه تمایل به استفاده از سیستم کنترل خودکار دارید، بهتر است از ترموستات های قابل برنامه ریزی استفاده نمایید، زیرا با کمک آن ها قادر خواهید بود دمای هوای محل کار و زندگی خود را کنترل نموده و علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه بیش تر، صرفه جویی قابل تأملی نیز در هزینه های برق به عمل آورید.

لازم است درپایان ساعت اداری سیستم های سرمایشی خود را خاموش نمایید. درصورتی که محل کار شما مجهز به سیستم سرمایشی مرکزی است، باید خاموش کردن فن های موجود در اتاق ها به دنبال خاموشی سیستم های متمرکز سرمایش مورد توجه قرارگیرد.زیرا دراینصورت ، فن های اتاق به طور مستمر کار می کنند و مصرف برق حاصل از این اقدام ،‌ حتی بیشتر از صرفه جویی ناشی از خاموش کردن سیستم مرکزی می شود.
برای لوازم سرمایشی حتما از سایبان مناسب استفاده گردد تا از معرض تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری بعمل آید زیرا با این کار انرژی مصرفی کمتر شده و مکان مورد نظر زودتر خنک می گردد. شایسته است کارکنان ادارات ؛ دستگاههای برقی مانند کامپیوتر ، چاپگر ، اسکنر و سایر وسایل اداری برقی خود را تنها هنگامی که به آن نیاز دارند ، روشن نمایند و پس از اتمام ساعت کار ، کلیه لوازم برقی را خاموش کنند .
شایان ذکر است براساس دستورالعمل شرکت توانیر ساعت اوج مصرف ادرات و سازمان های دولتی از ساعت ۱۱ الی ۱۵ می باشد ؛ لذا صرفه جویی در این بازه زمانی کاهش بسیار موثر هزینه های برق مصرفی را بهمراه دارد.

منبع:روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان

Share