بیست و هشتمین روز بحران عراق

تکذیب مخالفت آیت‌الله سیستانی با نخست‌وزیری مجدد«مالکی»/خلافت داعش؛ابزار واشنگتن برای تقسیم عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دفتر آیت‌الله «سید علی السیستانی» ادعاها و شایعات منتشر شده از سوی شبکه «العربیه» درباره درخواست مرجعیت مبنی بر عدم نخست‌وزیری مجدد «نوری المالکی» را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و هشتمین روز بحران عراق درحالی آغاز شد که روز گذشته (یکشنبه) سخنگوی ارتش عراق از کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ تروریست عضو داعش در استان صلاح‌الدین از جمله حسین فراس المشهدانی، امیر خودخوانده منطقه المشاهده در شمال بغداد خبر داد.

دفتر آیت‌الله سیستانی مخالفت با نخست‌وزیری مجدد «مالکی» را تکذیب کرد

sistaniدفتر آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق، ادعاها و شایعات منتشر شده از سوی شبکه «العربیه» درباره درخواست مرجعیت مبنی بر عدم نخست‌وزیری مجدد «نوری المالکی» را تکذیب و اعلام کرد مرجعیت همچنان با تمام طرف‌های سیاسی عراق یک فاصله را رعایت می‌کند.

یک مقام مسئول در دفتر آیت‌الله سیستانی در گفت‌وگوی ویژه با پایگاه «الانصار» گفت: شبکه العربیه با تکیه بر خبرهای کذب و تحریف‌شده سیاست‌های خصمانه خود علیه دولت و مردم عراق را دنبال می‌کند. مرجعیت عالی شیعیان عراق تا به این لحظه هیچ بیانیه‌ای درباره نحوه تشکیل دولت جدید عراق صادر نکرده است و خواستار تغییر یا عدم تغییر نخست‌وزیر کنونی نشده است.

شبکه العربیه که از سوی سعودی‌ها تغذیه می‌شود ادعا کرده بود که آیت‌الله سیستانی خواستار تغییر مالکی و انتخاب نخست‌وزیری که از مقبولیت مردمی گسترده برخوردار باشد، شده است.

این در حالی است که «عمار حسین» عضو همپیمانی ملی عراق یکشنبه اعلام کرد که «ایاد علاوی»، «اسامه النجیفی» و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در تماسهایی تلفنی با آیت‌الله سیستانی از ایشان خواسته‌اند تا از مالکی بخواهند باردیگر برای تصدی پست نخست‌وزیری نامزد نشود.
تکفیری‌ها ۴۰ ترکمانی را در شمال موصل ربودند13930408000798_PhotoA

داعشی‌ها با حمله به یک روستای ترکمانی‌ها در شمال موصل پس از غارت اموال ساکنان،‌ ۴۰ نفر را ربودند.

این روستا در نزدیک الرشیدیه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، تکفیری‌ها علاوه بر غارت اموال مردم،‌ اقدام به تخریب قبرستان این روستای ترکمانی نیز کردند.

خلافت داعش؛ ابزار واشنگتن برای تقسیم عراق و سوریه به ۳ منطقه مجزا

پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» در مطلبی به بررسی «پروژه خلافت» مطرح شده از سوی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش پرداخت و نوشت: افسانه القاعده و تهدید «دشمن بیرونی» از طریق تبلیغات دولتی و رسانه‌ای مورد حمایت و تقویت قرار گرفته است. در دوران بعد از ۱۱ سپتامبر، تهدید تروریستی از سوی القاعده باعث شکل‌گیری دکترین نظامی آمریکا-ناتو شد. این امر به وسیله فرمان انجام عملیات ضد تروریسم در سراسر جهان نیز توجیه شد.

در این گزارش آمده: بر اساس برخی اسناد، از زمان جنگ شوروی و افغانستان، آمریکا – ناتو، در بسیاری از مناقشات، از نهادی وابسته به القاعده به عنوان «دارایی اطلاعاتی» بهره گرفته‌اند. در سوریه، شورشیان النصره و داعش پیاده نظام ائتلاف نظامی غرب هستند که در عوض، آنها (غربی‌ها) بر سربازگیری و آموزش نیروهای شبه‌نظامی نظارت می‌کنند و آن ر13930409000101_PhotoAا تحت کنترل دارند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده:‌ در حالی که آمریکا بسیاری از کشورها را به حمایت از تروریست‌ها محکوم می‌کند، خود «حامی تروریسم» است. حکومت اسلامی عراق و شام که هم در عراق و هم در سوریه فعال است،‌ مخفیانه مورد پشتیبانی و حمایت مالی آمریکا و متحدان آن از جمله ترکیه، عربستان سعودی و قطر قرار دارد. به علاوه، پروژه خلافت دولت اسلامی عراق و شام با دستورکار بلندمدت آمریکا برای تقسیم عراق و سوریه به سه منطقه مجزا همزمان شده است؛ یعنی سه بخش خلافت اسلامی سنی، جمهوری شیعه عرب و جمهوری کردستان.

گلوبال ریسرچ نوشت: جنگ جهانی با تروریسم به رهبری آمریکا بنیان دکترین نظامی آمریکا را شکل می‌دهد. «دنبال کردن تروریست‌های اسلامی» بخش و جزئی از جنگ غیر متعارف است. هدف اساسی نیز توجیه انجام عملیات ضد تروریستی سراسری است که آمریکا و متحدانش را قادر ساخته در امور کشورهای مستقل دخالت کنند.

بر اساس این گزارش،‌ بسیاری از نویسندگان ترقی‌خواه از جمله رسانه‌های کنونی، در حالی که بر تحولات اخیر عراق متمرکز شده‌اند، در فهم منطق پشت «جنگ جهانی با تروریسم» ناکام بوده‌اند. دولت اسلامی عراق و شام اغلب به عنوان یک «نهاد مستقل» تلقی می‌شود تا ابزار ائتلاف نظامی غرب. به علاوه، بسیاری از فعالان ضد جنگ که مخالف دستورکار نظامی آمریکا – ناتو هستند، دستورکار ضد تروریستی واشنگتن علیه القاعده را پذیرفته‌اند. (به باور آنها) تهدید تروریستی جهانی واقعی است، (بنابراین می‌گویند) «ما مخالف جنگ هستیم اما از جنگ جهانی علیه تروریسم حمایت می کنیم.»

پروژه خلافت و گزارش شورای اطلاعات ملی آمریکا

در بخش دیگری از مقاله گلوبال ریسرچ آمده: موج جدیدی از تبلیغات به راه افتاده است. رهبر دولت اسلامی عراق و شام، ابوبکر البغدادی از تشکیل دولت اسلامی خبر داده است. طنز تلخ اینجاست که پروژه خلافت به عنوان ابزار تبلیغاتی بیش از ۱۰ سال است در بِرد اطلاعاتی آمریکا قرار دارد. در دسامبر ۲۰۰۴، در دوران دولت جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، شورای اطلاعات ملی آمریکا شکل‌گیری خلافت جدید در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرد که از غرب مدیترانه تا مرکز اسیا و جنوب شرقی آسیا امتداد خواهد داشت و دموکراسی و ارزش‌های غربی را تهدید خواهد کرد. این یافته‌های شورای اطلاعات ملی آمریکا در ۱۲۳ صفحه تحت عنوان « نقشه آینده جهانی» منتشر شد.

به نوشته این پایگاه خبری، گزارش ۲۰۰۴ شورای امنیت ملی آمریکا شبیه اطلاعیه ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ ابوبکر البغدادی درباره تشکیل حکومت اسلامی است. در نتیجه این امر این مطلب را القا می‌کند که پروژه خلافت، خطری واقعی برای جهان غرب و شهروندان غربی است. هدف نهایی آن دیو ساختن از مسلمانان برای پیشبرد دستورکار نظامی است.

بر اساس این گزارش، گزارش شورای امنیت ملی آمریکا نه تنها در اختیار کاخ سفید، کنگره و پنتاگون قرار گرفت بلکه به متحدان آمریکا نیز ارائه شد. به این ترتیب تهدید «جهان اسلام» در دکترین نظامی آمریکا گنجانده شد. اساس و زیربنای سناریوی خلافت «برخورد تمدن‌ها»ست که این امر دخالت آمریکا به عنوان بخشی از برنامه مقابله با تروریسم جهانی را در نگاه افکار عمومی توجیه می‌‌کند. بر اساس تحلیل شورای امنیت ملی آمریکا پروژه خلافت موجی از تروریسم را که از کشورهای مسلمان نشئت گرفته، به وجود خواهد آورد که در نتیجه این امر افزایش فعالیت آمریکا در مبارزه جهانی با تروریسم را توجیه می‌کند. اما آنچه در این گزارش به آن اشاره نشده، این است که آژانس اطلاعاتی آمریکا، ام‌آی۶ انگلیس و موساد به طور مخفیانه از پروژه خلافت حمایت می‌کنند. اما رسانه‌ها موج جدیدی از دروغ را راه انداخته‌اند و بر تهدید تروریستی جدی که (مدعی هستند) از جهان مسلمانان نشئت گرفته، متمرکز شده‌اند. و لازم به گفتن نیست که ارتباط شبکه‌های ترور با آژانس اطلاعاتی غربی هرگز در این رسانه‌ها مورد اشاره قرار نخواهد گرفت.

/فارس

Share