بازیگر سریال «هفت سنگ»:مسئولان تلویزیون از روز اول می دانستندکه از سریال امریکایی کپی کرده ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شبنم مقدمی بازیگر سریال “هفت سنگ” به روزنامه اعتماد گفت: *در دنیا الگوبرداری هیچ چیز مذمومی نیست و این سریال هم نخستین و آخرین سریالی نیست که از نمونه خارجی کپی‌برداری کرده است. از همان ابتدا هم من و هم تمام عوامل تولید سریال و حتی تلویزیون این را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شبنم مقدمی بازیگر سریال “هفت سنگ” به روزنامه اعتماد گفت:

14-4-15-1059587_sang_16_*در دنیا الگوبرداری هیچ چیز مذمومی نیست و این سریال هم نخستین و آخرین سریالی نیست که از نمونه خارجی کپی‌برداری کرده است. از همان ابتدا هم من و هم تمام عوامل تولید سریال و حتی تلویزیون این را می‌دانستند و اصلا چیزی نبود که هیچ کس در جریانش نباشد.

*نه کسی به کسی دروغی گفته و نه اینکه قراری داشتیم که به کسی دروغی بگوییم. منتها تنها نکته‌یی که در این بین می‌ماند، این است که باید مجوز نام بردن از اثر در تیتراژ داده می‌شد که در این صورت تمام این بحث‌ها خاتمه پیدا می‌کرد و زمانی که این اجازه را نداریم، طبیعی است که سوءتفاهماتی اینچنینی به وجود بیاید. من اصلا نمی‌خواهم به این موضوع دامن بزنم به این خاطر که هفت سنگ، مخاطب خود را جذب کرده است. چرا نمی‌خواهیم باور کنیم که همه آدم‌ها سریال امریکایی مدرن فامیلی نمی‌بینند؟! اگر مجموعه‌یی حتی ساختار کلی‌اش را از مجموعه‌یی دیگر وام می‌گیرد که به عقیده من هیچ اشکالی هم ندارد، چرا به این موضوع توجه نمی‌کنیم که تا همین حد هم ایرانیزه شده و طبق فرهنگ و عقاید ایرانی‌ها ساخته شده است؟

*به عقیده من از یک جایی به بعد نقدها و مطالبی که در این باره نوشتند، به گونه‌یی به بهانه‌گیری و خصومت نزدیک شد.

من بازیگرم و چیزی که اتفاق افتاد را دارم می‌گویم و از حق هم نمی‌توانم بگذرم که با این مجموعه تلویزیونی با موضع‌گیری عجیب و مغرضانه برخورد کردند.

*برای من سوال است مسوولان تلویزیون حواس‌شان به همه این موارد هست و اینکه از این موضوع غافل شده باشند را واقعا متوجه نمی‌شوم. اکنون هم که این مجموعه در حال پخش است، شک نکنید اگر اتفاق غیرفرهنگی در حال رخ دادن بود به سرعت جلوی پخش آن را می‌گرفتند.

Share